Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole päässyt terapiaan.

Vierailija
04.01.2024 |

En ala tarkemmin avaamaan mt-ongelmiani mutta kyse ei ole kaikkein raskaimmista psykiatrisista diagnooseista kuten psykoosi tai skitsofrenia vaikka oireet vaikeuttaa elämääni. Minulla on kuitenkin useampi diagnoosi ja hankaluuksia toimia arjessa ja hankala lähteä kotoa. En ole vuosiin saanut elämääni eteenpäin ja elämäni on kovin rajoittunutta oireideni vuoksi. Olen olemassa mutta en elä tai elän puolielämää. Lääkkeitä menee ja tuntuu että nekin on alkaneet tuntua enemmän haitallisilta aikojen saatossa ja olotila menee ihan sietämättömäksi jos unohdan ottaa yhdenkin pillerin. 

Hoitoni on pitkälti reseptien uusintaa. Minut tiputettiin mt-palveluista pois. En ole saanut terapiaa. 

Miten voisin yrittää hakeutua terapiaan kun minut on tiputettu pitkän hoitosuhteen jälkeen pois? En ole saanut terapiaa ja haluaisin kokeilla vielä sen polun. Minua ei oteta vakavasti mt palveluissa. Ilmeisesti puolielämä on riittävä taso toipumiselle ja kohdallani on nostettu kädet pystyyn 

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle.Ei ole tarkoitus että työssäkäyvien rahat haaskataan teihin aikuisiin terapiatyyppeihin. Työkin käy terapiasta. 

Vierailija
22/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ottaa naisen itsetunnon päälle kun ei pääse sinne trendikkääseen terapiaan keskustelemaan jonkun julkkiskilpailija tms kanssa, mitä ne nyt onkaan. Ei voi kehuskella työpaikan kahvihuoneessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle? Lyhytterapiaan edes? 

Kyllä yksityiselle on mahdollista päästä, mutta sehän on ilman tukea tosi kallista. 1 kerta maksaa 80-120 e ja lyhytterapiakin on 20 kertaa. 

Vierailija
24/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen psykoterapiaa voi saada jos on työkyvyttömyyseläkkeellä.

Toivottavasti hallitus panee tällaiselle huuhaatoominnalle lopun. 

Vierailija
25/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiselle.Ei ole tarkoitus että työssäkäyvien rahat haaskataan teihin aikuisiin terapiatyyppeihin. Työkin käy terapiasta. 

Ei terapiaa saa muuta kuin yksityiseltä. Mutta jos ei saa Kelan tukea siihen yksityiseen terapiaan, niin se on ihan hirveän kallista, eihän siihen ole työkyvyttömyyseläkeläisellä varaa. 

Vierailija
26/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle? Lyhytterapiaan edes? 

Kyllä yksityiselle on mahdollista päästä, mutta sehän on ilman tukea tosi kallista. 1 kerta maksaa 80-120 e ja lyhytterapiakin on 20 kertaa. 

Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa naisten trendi-itku-keskustelut?

Vierailija
27/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ei perustu tieteeseen ja on lukematon määrä todella arvovaltaisia psykiatreja jotka eivät missään tapauksessa suosittele sitä kenellekään. Sinne naiset jonottavat ihan puhtaasti trendin takia. 

Vierailija
28/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saa enää terapiaa. Olen pysyvästi työkyvytön mt-ongelmien vuoksi. Minut laitettiin ulos kaikista hoidoista ja nostettiin kädet pystyyn, kun ei minua voida ilmeisesti parantaa. 

Harmittaa, mutta olen myös helpottunut. Hoitohenkilöstö oli kiireistä ja kyllästyneen oloista. Olisin halunnut parantua ja yritin kovasti, mutta en onnistunut. Tuntui, että olin pelkkä riesa. Vaikeaa masennusta ei edelleenkään osata parantaa jos lääkkeet ei toimi. Terapiaa sain joskus nuorena sen 3 vuotta, mutta se suuntaus oli selkeästi sopimaton ja hajotti minua entisestään. 

Sinähän elät onnelassa. Sinun ei tarvi käydä töissä ja sinua on hoidettu perusteellisesti. Käytit itsekin sanaa helpottunut.

Miksi vit...sa toisille järjestyy kaikki, ja toiset eivät saa mitään muuta kuin aktiivimallia tai syyllistämistä.

Vierailija
29/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen psykoterapiaa voi saada jos on työkyvyttömyyseläkkeellä.

Ei saa. Ehtona on: "Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on, että pystyt sairaudestasi tai vammastasi huolimatta tekemään töitä"

Ja jos on eläkkeellä jo, niin ei katsota sinun olevan työkykyinen. Jos on määräaikaisella eläkkeellä, niin ehkä saattaa saada.

Kelan sivuilta:" Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on, että pystyt sairaudestasi tai vammastasi huolimatta tekemään töitä tai selviytymään arkielämän toiminnoista paremmin." 

Tai selviytymään arkielämän toiminnoista paremmin: tällä perusteella myönnetään myös pysyvällä eläkkeellä oleville

Vierailija
30/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa:

👱🏻: Yhyyy yhyy koko ajan itkuinen olo!

👱🏻: Kerro lisää  

👱🏻: Yhyyyy ahistaa!

👱🏻:Mikä sinua ahdistaa?

👱🏻: Kaikki yhyyyy!

👱🏻: Oletko koskaan ajatellut että äitisi on narsisti

👱🏻: Yhyy niin se varmaan on

👱🏻: Tässä kaikki tällä kertaa, 350 e + alv kiitos. 

Vierailija
31/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis eläkkeellä? Yhteiskunnan näkökulmasta et ole tuottava. Eihän vanhaa ladaa kannata korjata katsastuskelpoiseksi kun ei se kuitenkaan pitkään kestä. Se olisi resurssien hukkaamista. Resurssien, joita ei muutenkaan ole.

Helpommalla pääset kun turvaudut youtuben selfhelp-maailmaan. Pähkinänkuoressa: Unohda aivojesi luoma mennyt todellisuus (menneisyys), jota ei edes ole enää muuten kuinn kuin ajatuksissasi. Keskity siihen mitä nykyhetkessä on ja tapahtuu. Koska oikea elämä on nyt. Turha siis traumailla menneillä, ne voi vain sivuuttaa siellä mielen valtakunnassa. Monet siis elää ajatuksissaan koko elämänsä mietiskellen mennyttä tai tulevaa, mutta unohtaa elää nyt. Mennyt ei voi vaikuttaa nykyisyyteen jos et itse anna sen vaikuttaa.

Vierailija
32/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi onnellinen jos ei olisi vela. 

Vierailija
33/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian apu liittyy siihen että sieltä voi saada uusia tapoja käsitellä ajatuksiaan. En usko, että siitä on hyötyä ihmiselle joka kokee "puolielävänsä" joten ala tehdä asioita joista pidät, liiku, mene luontoon, tarkasta hormonitasot, syö monipuolisesti ja nuku hyvin. Ja lopeta turhat lääkkeet joista et koe olevan apua.

Vierailija
34/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis eläkkeellä? Yhteiskunnan näkökulmasta et ole tuottava. Eihän vanhaa ladaa kannata korjata katsastuskelpoiseksi kun ei se kuitenkaan pitkään kestä. Se olisi resurssien hukkaamista. Resurssien, joita ei muutenkaan ole.

Helpommalla pääset kun turvaudut youtuben selfhelp-maailmaan. Pähkinänkuoressa: Unohda aivojesi luoma mennyt todellisuus (menneisyys), jota ei edes ole enää muuten kuinn kuin ajatuksissasi. Keskity siihen mitä nykyhetkessä on ja tapahtuu. Koska oikea elämä on nyt. Turha siis traumailla menneillä, ne voi vain sivuuttaa siellä mielen valtakunnassa. Monet siis elää ajatuksissaan koko elämänsä mietiskellen mennyttä tai tulevaa, mutta unohtaa elää nyt. Mennyt ei voi vaikuttaa nykyisyyteen jos et itse anna sen vaikuttaa.

Mutta jos hän unohtaa traumat, hän ei ole enää erityinen!

Vierailija
35/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten keskustelut pitäisi yhteiskunnan maksaa. HUOH!!!!!!!!

Vierailija
36/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Ehtona on: "Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on, että pystyt sairaudestasi tai vammastasi huolimatta tekemään töitä"

Ja jos on eläkkeellä jo, niin ei katsota sinun olevan työkykyinen. Jos on määräaikaisella eläkkeellä, niin ehkä saattaa saada.

Kelan sivuilta:" Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on, että pystyt sairaudestasi tai vammastasi huolimatta tekemään töitä tai selviytymään arkielämän toiminnoista paremmin." 

Tai selviytymään arkielämän toiminnoista paremmin: tällä perusteella myönnetään myös pysyvällä eläkkeellä oleville

Pystyy ja pystyy, kunnes yksi päivä sanoo, ettei pysty. Minulla tämä on lähellä.

Vierailija
37/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että terapiasta voidaan tiputtaa pois, jos potilas ei ala tekemään töitä mielensä kanssa. Silloin terapia ei auta ja on turhaa käydä siellä istumassa. Terapiaankin siis täytyy sitoutua ja olla valmis käsittelemään kipeitäkin asioita.

En väitä, että ap on tällainen, hän ei avannut tilanntettaan ja hyvä niin (ei tällaisilla palstoilla sellaista kannata tehdä), mutta voi siis olla monia syitä sille, miksi tiputetaan terapiasta pois.

Vierailija
38/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ HALUUN ANJA KAURASELLE TERAPIAAN, MÄ HALUUUUUN😫😩

Vierailija
39/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅just

Vierailija
40/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olisi onnellinen jos ei olisi vela. 

Äitini itkee lastensa takia koko ajan, eikä lopeta, vaikka kuinka käskee. Ahdistavaa. Olisipa ollut tekemättä lapsia, mokoma itkupilli ja masentuja.