Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä myös nettomaksaja eli saat enemmän palkkaa kuin tukia kuukaudessa?

Vierailija
04.01.2024 |

Kiinnostaa onko täällä nettomaksajia

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja olen nettomaksaja. 0e tukia saan tililleni enkä ole oikeastaan ikinä saannutkaan tältä yhteiskunnalta mitään rahallista tukea tililleni. Palkastani jos keskimäärin noin 50% menee veroihin eli ansiotulo,alv,polttoainevero yms niin noin 1600e/kk makselen veroja. Sillähän elää jo yksi työtön!

Haluan että tukia leikataan jotta verotus kevenee.

T:lapseton yksineläjä.

Pahoitteluni, tuolla et vielä ole nettomaksaja. Olet saamapuolella. 

Vierailija
42/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettomaksajat työskentelevät yksityisellä sektorilla. Julkisella sektorilla olet nettosaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euron eläkkeestä ei mene veroa. 

Vierailija
44/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitten olen. 

Palkka 3600e/kk

Yhdestä lapsilisä + yh-korotus

Asumistuki 170e/kk

Et ole. Ap ei ymmärtänyt mitä nettomaksaja tarkoittaa, sinä olet nettosaaja. 

45/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida olla nettomaksaja. Suoria tukia kuten asumistuki tms en saa, mutta olen esimerkiksi maksanut isoista leikkauksistani itse vain murto-osan todellisista kustannuksista. Ja tietenkin käytän infraa ja vaikka en siitä maksakaan erikseen, maksan sen veroissani. Ai niin ja käytänhän mä Kela-korvattavia lääkkeitäkin. Yhteiskunnan tukea ne Kela-korvauksetkin.

Vierailija
46/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Sana "nettomaksaja" ei todellakaan tarkoita tuota.  Se tarkoittaa oletko maksanut enemmän veroja kuin mitä yhteiskunta on sinuun käyttänyt. 

Jos vuositulosi on alle 100.000€ niin sinusta ei tule koskaan nettomaksajaa. Sinun verosi ei riitä edes sinun osuutesi liikennevalojen kustannuksista. Puhumattakaan paljonko sinun koulutus maksoi.  

Vierailija
47/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen nettomaksaja. Sitten ymmärsin etten halua kustantaa laiskojen ja sairaiden elämää. Lopetin työt, piilotin omaisuuteni ja jäin elämään tuilla. Hienoa, että yhteiskunta mahdollistaa tälläisen elämän.

Vierailija
48/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palkan määrä kerro kuinka hyödyllinen henkilö on kansantaloudelle.

Vierailija
49/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä myös nettomaksaja eli saat enemmän palkkaa kuin tukia kuukaudessa?

Nokkelimmat pokkelimmat varmaankin jo huomasivatkin, että kyse ei ole pelkästään palkan saamisesta vaan myös siitä, keneltä saat palkkaa. Se, että olet valtiolla töissä on täysin sama asia, kuin tukien nostaminen. Kummatkin rahoitetaan verotuloista.

Sama koskee jokaista yksityistä yritystä joka laskuttaa valtiota/kaupunkia.  Ja niitä yrityksiä on todella paljon.  

Vierailija
50/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa mitään tukia ja olen yksityisellä töissä.

Hyvä minä!

Ottakaahan mallia!

Olethan myös syntynyt parikymppisenä suoraan töihin kykenevänä ja ymmärrät kuolla ennen eläkeikää. Sitten vasta olet lähellä täydellisyyttä.

Myös kaikki nämä jotka eivät saa mitään tukia, käyttävät julkisin varoin rajennettuja ja ylläpidettäviä teitä, hyötyvät sadevesikaivoista, valaistuksesta ja muusta julkisesta infrastruktuurista. Eivät ne ilmaisia ole eivätkä pysy käyttökelpoisina ilman jatkuvaa huoltoa. Varmasti jokainen on huomannut, että kesäisin tieremontteja tehdään runsaasti. Ei niitä huvikseen tehdä.

Useimmat ihmiset hyötyvät myös palokunnan ja poliisin olemassaolosta. Julkisia palveluita nekin. Vaikka palokuntaa ei suoraan olisi tarvinnut, niin silti siitä hyötyy. Ilman palokuntaa saattaisi yhden talon sijaan palaa puoli kaupunkia kerralla kun paloa ei saadakaan sammumaan vaan se leviää naapuritaloihinkin. Sellaista sattui aina välillä silloin kun palokuntia ei vielä ollut.

Vaikka mitään näitä ei huomioisi, on jokainen meistä ollut lapsena suuri kuluerä yhteiskunnalle. Useimmat meistä aiheuttavat suuria kuluja myös vanhuksina.

Vierailija
51/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa opiskellessani sain opintotukea, mutta kun samaan aikaan olin töissä, niin asumistukea en saanut, enkä ole koskaan saanut. Valmistuttuani pääsin heti töihin ja kohta 30 vuotta olen ollut töissä. Päivääkään en ole ollut työttömänä. Joskus tietysti olen ollut lyhyitä pätkiä sairas, nyt syksyllä yhden päivän. Mutta tosi vähän mitään sairauspäivärahojakaan olen saanut. Niin ja olen lapseton, eli mitään lapsiperheiden tukia en ole saanut. Kun noin viiden vuoden päästä jään eläkkeelle, tulen saamaan itse tienaamaani työeläkettä, enkä lainkaan kelan maksamaa osuutta, kun eläkkeeni tulee olemaan sen verran iso. Eli kyllä olen ja olen ollut nettomaksaja.

Vierailija
52/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nettomaksajat työskentelevät yksityisellä sektorilla. Julkisella sektorilla olet nettosaaja

Minä olen töissä yksityisellä sektorilla, mutta työskentelen valtion organisaatiossa, joka ostaa työnantajaltani mun työtä.  Näinpä mä olen nettosaaja. Ja vielä kovapalkkainen nettosaaja, koska olen sovelluskehittäjä. Voihan tämä kyllä niinkin ajatella, että verojen kautta maksan itse osan omasta palkastani, ehkä?

Jos teitä huvittaa tietää, että minne menee isosti veronmaksajien rahoja, niin kattokaapa vaikka miten paljon viimesen 10 vuoden aikana on pistetty rahaa valtiolla (ja kunnilla) ITC-hankintoihin... Valtiolla ei ole ollut omaa koodariarmeijaa, vaan iso osa näistä rahoista on mennyt IT-firmoille. Eikä edes ole saatu aina valmista, vaikka verorahaa on palanut karmivat määrät.

Niin että jos se sun naapurissa asuva koodari ajelee Teslalla, niin mieti: se on voitu ostaa sun verovaroilla se auto...

Vierailija
53/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa mitään tukia ja olen yksityisellä töissä.

Hyvä minä!

Ottakaahan mallia!

Olethan myös syntynyt parikymppisenä suoraan töihin kykenevänä ja ymmärrät kuolla ennen eläkeikää. Sitten vasta olet lähellä täydellisyyttä.

Myös kaikki nämä jotka eivät saa mitään tukia, käyttävät julkisin varoin rajennettuja ja ylläpidettäviä teitä, hyötyvät sadevesikaivoista, valaistuksesta ja muusta julkisesta infrastruktuurista. Eivät ne ilmaisia ole eivätkä pysy käyttökelpoisina ilman jatkuvaa huoltoa. Varmasti jokainen on huomannut, että kesäisin tieremontteja tehdään runsaasti. Ei niitä huvikseen tehdä.

Useimmat ihmiset hyötyvät myös palokunnan ja poliisin olemassaolosta. Julkisia palveluita nekin. Vaikka palokuntaa ei suoraan olisi tarvinnut, niin silti siitä hyötyy. Ilman palokuntaa saattaisi yhden talon sijaan palaa puoli kaupun

nämä kaikki olisivat ihan kivoja juttuja, jos ne pystyttäisiin kustamaan verorahoilla. Veroasteet ovat nimittäin eräät maailman korkeimmista, joten luulisi riittävän. Mutta ei, hallitukset ovat vain kasvattaneet julkisia menoja ja eläneet jatkuvasti velaksi.

Vasemmiston mielestä tämä vaikuttaa olevan jopa tavoitetila ja julkistaloutta pitäisi vain kasvattaa. Verrokkimaana käytetään jotain äärivelkaantunutta Italiaa ja se taitaa olla vasemmiston nykyinen ihannevaltio. Aikoinaan demareilla oli ihanteena derkkula, sitten Ruotsi ja nyt Välimeren velkavaltiot

Vierailija
54/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen töissä yksityisellä sektorilla, mutta työskentelen valtion organisaatiossa, joka ostaa työnantajaltani mun työtä.  Näinpä mä olen nettosaaja. Ja vielä kovapalkkainen nettosaaja, koska olen sovelluskehittäjä. Voihan tämä kyllä niinkin ajatella, että verojen kautta maksan itse osan omasta palkastani, ehkä?

Jos teitä huvittaa tietää, että minne menee isosti veronmaksajien rahoja, niin kattokaapa vaikka miten paljon viimesen 10 vuoden aikana on pistetty rahaa valtiolla (ja kunnilla) ITC-hankintoihin... Valtiolla ei ole ollut omaa koodariarmeijaa, vaan iso osa näistä rahoista on mennyt IT-firmoille. Eikä edes ole saatu aina valmista, vaikka verorahaa on palanut karmivat määrät.

Niin että jos se sun naapurissa asuva koodari ajelee Teslalla

tästä voisi kirjoittaa pitkältikin, mutta ei jaksa. Nimenomaan on olennaista, ettei valtiolla ole mitään koodariarmeijaa. Sitten taas julkisenkin sektorin täytyy pystyä kehittämään järjestelmiä, mistä nyt on uutisoitu pääosin negatiivisesti. Varmaan syystäkin, koska speksaaminen on ollut vaikeaa ja usein asiakas ei ole kaikkea ymmärtänyt.

Työnantajasi on firma? Silloin olet töissä yksityisellä sektorilla. Työnantajasi on myytävä työsuorituksesi, se on ratkaiseva ero julkisen ja yksityisen välillä. Olen ollut töissä sekä julkisella että yksityisellä puolella

Vierailija
55/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja olen nettomaksaja. 0e tukia saan tililleni enkä ole oikeastaan ikinä saannutkaan tältä yhteiskunnalta mitään rahallista tukea tililleni. Palkastani jos keskimäärin noin 50% menee veroihin eli ansiotulo,alv,polttoainevero yms niin noin 1600e/kk makselen veroja. Sillähän elää jo yksi työtön!

Haluan että tukia leikataan jotta verotus kevenee.

T:lapseton yksineläjä.

3200 € kuukausituloilla veroprosentti on 25,9 %. 50 prosenttiin pitää olla paljon suuremmat tulot.

Tuskin tuolla veroasteella maksat edes omia lapsuudessa käyttämiäsi palveluita tai kotikuntasi infrastruktuuria siltä osalta minkä verran sitä käytät.

Vierailija
56/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä tuohon lasketaan? Lapsuuden päivähoidot, koulutukset, opintorahat yms vai tällä hetkellä kun on töissä ja maksaa verot sekä saadut tuet esim lapsilisä? 

Vierailija
57/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan turvallisen yhteiskunnan, koulutuksen, lasten koulunkäynnin ja heidän mm. mahdolliset kalliit korkeakouluopinnot, terveydenhuollon, koko infran. Olen maksanut ja maksan jatkossakin mielelläni veroja! Ja muuten, kukaan ei halua olla työttömänä. Itse jouduin olemaan vuoden ja se oli elämäni huonointa aikaa.

Vierailija
58/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma. Palkkani on bruttona reilu 5000e mutta minulla on yksi lapsi julkisessa koulussa ja toinen lapsi julkisessa päiväkodissa. En maksa lapsen perusopetuksesta mitään ja toisen lapsen päivähoidostakin vain muutaman satasen kuussa. Lisäksi lapset käyvät neuvolassa/kouluterveydenhuollossa, saamme kahdesta lapsesta lapsilisää, käytän päivittäin kaupungin tieverkostoa, nautin poliisin ja oikeuslaitoksen tuomasta yleisestä turvallisuudesta jne.  

Vierailija
59/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heinäkuussa lisättiin palkkatukea yrityksille eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…

Vierailija
60/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienon provosoivasti kirjoitettu otsikko. Suurin osa ihmisistä ei taida tajuta, miten paljon verovaroin kustannettua he saavat muutoin kuin suorien tilisiirtotukien muodossa.

Minua usein ihmetyttää, mistä ne verorahat oikein tulevat, että sitä riittää kaikkeen (koulut, sairaalat, tiet, terveyskeskukset, päiväkodit, liikuntahallit, lastensuojelu, vanhusten kotihoito yms. yms. yms.) JA vielä päälle siihen, että jotkut aikuiset lapsettomat ihmiset makaavat kotona tekemättä mitään / pössytellen ja ajatellen, että "heillä on oikeus" ja "yhteiskunnalla on velvollisuus" ja "ei työ ole elämässä tärkeintä". (Ei työ olekaan elämässä tärkeintä, mutta kyllä se on tärkeää ja jonkun on se tehtävä sitten toistenkin puolesta.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi