Oletko sinä myös nettomaksaja eli saat enemmän palkkaa kuin tukia kuukaudessa?
Kommentit (94)
En ole ikinä saanut muita tukia kuin äitiyspäivärahan ja lapsilisän mihin on kaikilla oikeus.
40v työelämässä kuten miehenikin joten nettomaksajia ja kasvattaneet 4 hyvätuloista veronmaksajaa tähän kelvottomaan maahan.
Toki vaikea arvioida sitä mikä teiden käytöstä, kouluista tai muutamasta terkkarikäynnistä on meidän osuus saamapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mieleen kuin muutamat kela-korvaukset parista lääkkeestä ja vuoden verran työttömyyskorvausta.
Kaiken muun kustannan omalla palkallani.
Käyttänet kuitenkin yhteiskunnan infraa ja palveluita?
En saa mitään tukia, mutta palkkani maksaa valtio.
Oletko sinä nettomaksaja etkä hae verovähennystä mihinkään.
Olen 57 vuotias ja maksanut tähän ikään mennessä pelkkiä tuloveroja noin 1,9 miljoonaa euroa. Siihen päälle vielä alvit, autoverot, sähköverot, vakuutusmaksuverot, varainsiirtoverot ynnä muut, niin enköhän minä ole nettomaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mieleen kuin muutamat kela-korvaukset parista lääkkeestä ja vuoden verran työttömyyskorvausta.
Kaiken muun kustannan omalla palkallani.
Käyttänet kuitenkin yhteiskunnan infraa ja palveluita?
Laskeminen menee kyllä hankalaksi, sillä jokaiselle pitäisi laskea osuus julkishyödykkeiden käytöstä. Myös kaikki ikinä maksetut harvinaisetkin verot tulisi ynnätä yhteen.
Miten sen nyt määrittää, tällä hetkellä varmasti, mutta olen kouluttautunut Suomessa, saanut pari lasta ja käyttänyt tuolloin paljon terveydenhoitopalveluja, päivähoitopalveluja jne. enkä varmasti maksanut vielä kaikkea takaisin. Toisaalta puolisoni on ollut pidempään työelämässä, tienaa paljon enemmän ja maksaa noin puolet palkastaan veroja joten ehkä voidaan todeta, että hän on "maksanut" jo meidän lapsiin liittyvät yhteiskunnan kulut...
Kieltämättä ihan reippaasti saa veroja maksaa, että ehtii edes kattaa oman kouluttautumisensa kulut.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja täällä myös nettomaksaja!
Minä myös naispuolinen pienehköllä työeläkkeellä. En saa mitään tukia, asun omakotitalossa yksin ja maksan kaiken itse. Onneksi on säästöjä, niin pärjään oikein hyvin. Mutta se vähän korpeaa, kun joudun veroillani elättämään luusereita, joita ei työnteko kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä myös nettomaksaja eli saat enemmän palkkaa kuin tukia kuukaudessa?
Nokkelimmat pokkelimmat varmaankin jo huomasivatkin, että kyse ei ole pelkästään palkan saamisesta vaan myös siitä, keneltä saat palkkaa. Se, että olet valtiolla töissä on täysin sama asia, kuin tukien nostaminen. Kummatkin rahoitetaan verotuloista.
Kai sitten olen.
Palkka 3600e/kk
Yhdestä lapsilisä + yh-korotus
Asumistuki 170e/kk
Olen mies ja olen nettomaksaja. 0e tukia saan tililleni enkä ole oikeastaan ikinä saannutkaan tältä yhteiskunnalta mitään rahallista tukea tililleni. Palkastani jos keskimäärin noin 50% menee veroihin eli ansiotulo,alv,polttoainevero yms niin noin 1600e/kk makselen veroja. Sillähän elää jo yksi työtön!
Haluan että tukia leikataan jotta verotus kevenee.
T:lapseton yksineläjä.
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään tukia ja olen yksityisellä töissä.
Hyvä minä!
Ottakaahan mallia!
Luuletko ettet työpaikkasi kautta saa valtion tukea? Työterveyshuoltoa tuetaan ja lääkkeitä. Koulutusta on tuettu ja itse saat verohelpotuksia. Tukia nekin. Omia tukia ei mielletä tuiksi.
Muutetaan toimeentulotuki toimeentulorahaksi, niin ihmiset ei miellä sitä tueksi, niin kuin ei muitakaan tukia, joissa ei lue "tuki".
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja olen nettomaksaja. 0e tukia saan tililleni enkä ole oikeastaan ikinä saannutkaan tältä yhteiskunnalta mitään rahallista tukea tililleni. Palkastani jos keskimäärin noin 50% menee veroihin eli ansiotulo,alv,polttoainevero yms niin noin 1600e/kk makselen veroja. Sillähän elää jo yksi työtön!
Haluan että tukia leikataan jotta verotus kevenee.
T:lapseton yksineläjä.
Mä haluan, että lapsilisiin tulisi talouskohtainen tuloraja. Ökyrikkaat ei tarvi lapsilisiä elatuksiin. Laittavat ne menemään suoraan lasten tileille tai sijoituksiin. Ja tällaista me kustannetaan sitten.
(Itselläni on monta lasta ja kohtuullisen kiva tulo, mutta en ole rikas ja joka lantti lapsilisää menee lasten elämiseen.)
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä saanut muita tukia kuin äitiyspäivärahan ja lapsilisän mihin on kaikilla oikeus.
40v työelämässä kuten miehenikin joten nettomaksajia ja kasvattaneet 4 hyvätuloista veronmaksajaa tähän kelvottomaan maahan.
Toki vaikea arvioida sitä mikä teiden käytöstä, kouluista tai muutamasta terkkarikäynnistä on meidän osuus saamapuolella.
Kaikilla on oikeus kaikkiin tukiin, jos edyllykset täytyy. Ei lapsettomat saa lapsilisiä tai rikkaat toimeentulotukea. Toimeentulotuki kuitenkin on jokaiselle tarjolla tarvittaessa.
Olen. Aika yllättävää kun tulot pienet. Just sen verran etten saa asumistukea. Muitakaan tukia en saa.
Haukutaan pienituloisia jotka saa asumistukea ja itse haetaan työasunto vähennystä 400 kuukaudessa + viikonloppumatkat. Olette oksettavia.
se, että joku saa enemmän palkkaa kuin tukia kuussa ei tee kenestäkään nettomaksajaa.
Nettomaksaja on se joka elämänsä aikana maksaa enemmän veroja kuin kuluttaa yhteiskunnan rahoja. Tämä on silleen hankala laskea, että usempien ihmisten kalleimmat elivuodet on ensimmäinen ja viimeinen, eli lopullista kulutusta on vaikea arvioida ennen kuin on kuollut ja tietää mihin kuoli ja kuinka kalliisti sitä hoidettiin.
Näin viisikymppisenä minä - uten useimmat kansalaiset - olen tälle hetkellä nettomaksaja huolimatta siitä, että olen itse käynyt korkeakoulutuksen ja yksi lapsi on käynyt päiväkodit ja koulut ja koko ajan nautitaan yhteiskunnan infrasta. Toisatiseksi en ole sairastanut mitään merittävää. Mutta kuten useimpien viisikymppisten kohdalla, minunkin laskelmastani puuttuvat ne viimeiset vuodet. Ei voi tietää, miten koko totuus aikanaan tulee muodostumaan - mutta on todennäköistä, että balanssi muuttuu jotenkin.
Nettomaksaja tarkoittaa sitä, että maksaa enemmän veroja kuin kuluttaa yhteiskunnan palveluita (tuet, sairaanhoito, tieverkosto jne. Nykyään nettomaksajan raja taitaa olla jossain 4000€/kk brutto paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 57 vuotias ja maksanut tähän ikään mennessä pelkkiä tuloveroja noin 1,9 miljoonaa euroa. Siihen päälle vielä alvit, autoverot, sähköverot, vakuutusmaksuverot, varainsiirtoverot ynnä muut, niin enköhän minä ole nettomaksaja.
Tilastollisesti olet siirtynyt nettomaksajaksi 45 vuotiaana.
Pohjoismainen hyvinvointivaltio on, että maksat hyvinä aikoina ja saat huonoina.
Olen nettomaksaja. En saa mitään suoria tukia.
Palkkaa ja luontoisetuja n. 100 000 €/vuosi
Pääomatuloa noin 15 000 €/vuosi
Muuta yritystuloa tai palkkiota yms. noin 5000 €/vuosi.
Veroa maksan aivan helvetisti.
T. Nainen 30 v
Harva on pelkällä palkkatulolla nettomaksaja, vaikka ei saisikaan suoria Kelan yms. suoria tukia, koska meillä on aivan liikaa välillisiä ja verotukia.