Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä myös nettomaksaja eli saat enemmän palkkaa kuin tukia kuukaudessa?

Vierailija
04.01.2024 |

Kiinnostaa onko täällä nettomaksajia

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työikäiset on nyt todella suuttuneita ja eläkeläiset jää ilman apua. 

Vierailija
82/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvinvointialueet sulkevat terveyskeskuksia ja ympärivuorokautisen hoivan paikkoja."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009906684.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työikäiset on nyt todella suuttuneita ja eläkeläiset jää ilman apua. 

Kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan. 

Kotihoitaja ei kanna lämmityspuita sisälle. 

Kotihoitaja auttaa pukemisessa ja antaa lääkkeet ja aamupalaa. Muut palvelut pitää ostaa lisäksi. 

Vierailija
84/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitaja ei kanna lämmityspuita sisälle, se ei kuulu kotihoidon tehtäviin.

Että eläkeläinen menee ne rollaattorin kanssa itse hakemaan. Eikun rintamamiestalon portaita alas ja hakemaan. 

Vierailija
85/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saisinko tukia jos hakisin. Tuskin, ja tuun toimeen ilmankin. Jos haluan lisää rahaa niin se hoidetaan töiden kautta.

Joskus olin työtön ja silloin tuet olivat tarpeen vaikka ei sitä rahaa ikinä liikaa ollut. Just ja just pysyi luottotiedot puhtaana ja pysyi jonkinlaisessa ruuassa mutta esim. hammaslääkäri tai vastaava saattoi kaataa budjetin pariksi kuukaudeksi.

Olen kiitollinen sosiaalituesta ja mielelläni maksan verot.

Vierailija
86/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksityisellä töissä ja olen lapseton sinkkumies. En käytä mitään julkisia palveluita. En edes julkista liikennettä. Peruskoulun ja ammattikoulun olen käynyt. Olenko siis nettomaksaja? Yli 10 vuotta olen ollut yksityisellä sektorilla töissä.

Teiden ylläpito, kunto- ja hiihtoradat enimmäkseen, puistot, ympäristösuunnittelu ja kaavoitus, vesihuolto ja jätevesipalvelut ovat kaikki julkisia palveluita. Pitäisi asua jossain erämökissä autottomana, että voi sanoa ettei käytä julkisia palveluita.

Vierailija
87/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitaja ei kanna lämmityspuita sisälle, se ei kuulu kotihoidon tehtäviin.

Että eläkeläinen menee ne rollaattorin kanssa itse hakemaan. Eikun rintamamiestalon portaita alas ja hakemaan. 

Jos ei pysty itse hakemaan lämmityspuita niin sitten joutuu lämmittämään kalliilla sähköllä. 

Me nuoremmat ei osteta sähkölämmitteistä asuntoa. 

Vierailija
88/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksityisellä töissä ja olen lapseton sinkkumies. En käytä mitään julkisia palveluita. En edes julkista liikennettä. Peruskoulun ja ammattikoulun olen käynyt. Olenko siis nettomaksaja? Yli 10 vuotta olen ollut yksityisellä sektorilla töissä.

Teiden ylläpito, kunto- ja hiihtoradat enimmäkseen, puistot, ympäristösuunnittelu ja kaavoitus, vesihuolto ja jätevesipalvelut ovat kaikki julkisia palveluita. Pitäisi asua jossain erämökissä autottomana, että voi sanoa ettei käytä julkisia palveluita.

Sinnekin tulee palokunta ja yhteiskuntarauha pysyy poliisin, maanpuolustuksen ja monien muiden palveluiden vuoksi, eli kyllä niitä käyttää siellä erämökissäkin. Anarkiassa olisi ryövärit ja raiskarit vallassa. 

Vierailija
89/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä saanut muita tukia kuin äitiyspäivärahan ja lapsilisän mihin on kaikilla oikeus. 

40v työelämässä kuten miehenikin joten nettomaksajia ja kasvattaneet 4 hyvätuloista veronmaksajaa tähän kelvottomaan maahan. 

Toki vaikea arvioida sitä mikä teiden käytöstä, kouluista tai muutamasta terkkarikäynnistä on meidän osuus saamapuolella. 

Kaikilla on oikeus kaikkiin tukiin, jos edyllykset täytyy. Ei lapsettomat saa lapsilisiä tai rikkaat toimeentulotukea. Toimeentulotuki kuitenkin on jokaiselle tarjolla tarvittaessa. 

Tuokaan ei ole yksiselitteistä.

En tiedä mikä on asumis/tt-tuen tuloraja mutta arvioidaan nyt vaikka 1000e

Se jonka tulot on 999e saattaa saada satasia tukea

Se jonka tulot on 1001e ei saa euroakaan. 

Väitätkö ettei tuo 2e enemmän tienaava ole yhtä paskassa taloudellisessa tilanteessa? Kuitenkin hänen tilanteensa ei helpota yhtään. 

Järjestelmä on ihan hanurista!

Vierailija
90/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa omituinen käsitys, että yhteiskunnalta saa vain "tukia". Tajuatteko, että päivähoito, terveydenhuolto, koulutus, neuvolat, tiet, katuvalot ja kaikki mitä tarvitaan, että pääsee edes lähimpään kauppaan on verorahoilla maksettu? Niistä nautitte joka päivä. 

Lapsettomien onnihan turha selittää, ettei saa tukia. He ovat kaikkein suurimpia nettosaajia. Ne muiden lapset maksavat heidän eläkkeet ja välttämättömät vanhuspalvelut. Siksi tässä ongelmissa ollaankin, kun seuraava sukupolvi jää liian pieneksi.

Vierailija
91/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut mitä olen saanut tukia on ensimmäiseen maisterin tutkintoon opintotukea 1990-luvulla ja myöhemmin kahden lapsen lapsilisät. Edes silloin kun lapset olivta päväkodissa ja toinen opiskeli toinen töissä EI ollut mitään ilmaispaikkoja.

Toisen maisterin tein työnohessa ilma mitään tukia.

Vielä en ole ollut päivääkään työttömänä eli käsittääksein ole vahvasti nettomaksaja.

Taisi unohtua laskelmastasi maksuton koulutus itselle, synnytyssairaalapalvelut, verorahoilla osin katettu päivähoito, tieverkko, kirjastot, mitä näitä nyt onkaan

Vierailija
92/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi kaikille ulisijoille, jotka itkevät etteivät saa senttiäkään tukia ja ovat sen takia nettomaksajia. Se ei kerro vielä mitään, jos et saa rahallisia tukia. Keskituloisen henkilön tai perheen ei paljoa tarvitse käyttää esim. julkisen terveydenhuollon palveluita kun kulut yhteiskunnalle ylittävät jo maksetut verot vuodessa. Kaikki julkinen ei luonnontilassa oleva tila ylläpidetään verovaroin. Jalkakäytävät, pyörätiet, autotiet, uimarannat, puistot, kirjastot, koulut, yliopistot yms. kustannetaan verovaroista. Maksat esim. oman koulutuksesi takaisin yhteiskunnalle veroina. Kuinka monta vuotta korkeakoulutettu tai ihan vaan perus- ja ammattikoulun käynyt saa maksaa veroja ennen kuin koulutuksesta yhteiskunnalle koituneet kustannukset on kuitattu? Samalla tietenkin kulutat koko ajan muita yhteiskunnan verovaroin tarjoamia palveluita. Suurin osa ei ole nettomaksajia koskaan.

Vierailija
93/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienon provosoivasti kirjoitettu otsikko. Suurin osa ihmisistä ei taida tajuta, miten paljon verovaroin kustannettua he saavat muutoin kuin suorien tilisiirtotukien muodossa.

Minua usein ihmetyttää, mistä ne verorahat oikein tulevat, että sitä riittää kaikkeen (koulut, sairaalat, tiet, terveyskeskukset, päiväkodit, liikuntahallit, lastensuojelu, vanhusten kotihoito yms. yms. yms.) JA vielä päälle siihen, että jotkut aikuiset lapsettomat ihmiset makaavat kotona tekemättä mitään / pössytellen ja ajatellen, että "heillä on oikeus" ja "yhteiskunnalla on velvollisuus" ja "ei työ ole elämässä tärkeintä". (Ei työ olekaan elämässä tärkeintä, mutta kyllä se on tärkeää ja jonkun on se tehtävä sitten toistenkin puolesta.)

Velasta. Ilman velkaa Suomi ei pyörisi päivääkään. Olemme käytännössä olleet konkurssissa ainakin 10 vuotta.

Kukaan ei pyöritä tätä maata omilla veromaksuillaan. Ei kukaan.

Vierailija
94/94 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinnekin tulee palokunta ja yhteiskuntarauha pysyy poliisin, maanpuolustuksen ja monien muiden palveluiden vuoksi, eli kyllä niitä käyttää siellä erämökissäkin. Anarkiassa olisi ryövärit ja raiskarit vallassa. 

No juu tieverkkoa käytän kyllä ja viemäriä ja vettä. Asun maalla, enkä käytä puistoja tai hiihdä julkisilla laduilla. En käytä julkista terveydenhuoltoa myöskään. Eli kai valtio minun panoksesta vähintään plussalle jää. Veroja en kyllä maksaisi jos ei olisi pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan