Oletko sinä myös nettomaksaja eli saat enemmän palkkaa kuin tukia kuukaudessa?
Kommentit (94)
Taidat jättää laskematta paljon tukia mitä saat mutta et tajua tuiksi. Sinulle ikävä uutinen on, että yksinkertaisuuteen ei oikein ole parannusta.
Olen saanut aikoinaan opintotukea mutta sen jälkeen olen ollut onnekas eikä ole tarvinnut turvautua tukiin. Lapsiakaan ei ole joten en ole saanut lapsilisää. t. nainen, 37
En saa mitään tukia ja olen yksityisellä töissä.
Hyvä minä!
Ottakaahan mallia!
Kai lapsilisä lasketaan tueksi.? Kahdesta lapsesta lapsilisät, työstä bruttona 3350e.
En. Mutta mahdollistan työlläni sen, että he, joilla on lapsia, voivat tehdä töitä.
Sorry, nettomaksaja maksaa veroja enemmän kuin yhteiskunnan palveluita ja tukia käyttää! Ja siihen pitää olla roimat tulot Suomessa. Muistan joskus lukeneeni yksinkertaistetusti, että jos maksat alle 44%:ia veroja, niin olet nettosaaja. Vasta kun verosi on korkeammat kuin tuo, siirryt nettomaksajaksi.
En ole vuosikymmeniin, opiskelujen jälkeen, saanut senttiäkään tukia yhtenäkään vuotena.
Suurin osa suomalaisista ei tule olemaan nettomaksaja koko elämänsä aikana vaikka miten laskisi. Se ei vielä riitä, että saa palkkaa.
Ei tule mieleen kuin muutamat kela-korvaukset parista lääkkeestä ja vuoden verran työttömyyskorvausta.
Kaiken muun kustannan omalla palkallani.
Ainut mitä olen saanut tukia on ensimmäiseen maisterin tutkintoon opintotukea 1990-luvulla ja myöhemmin kahden lapsen lapsilisät. Edes silloin kun lapset olivta päväkodissa ja toinen opiskeli toinen töissä EI ollut mitään ilmaispaikkoja.
Toisen maisterin tein työnohessa ilma mitään tukia.
Vielä en ole ollut päivääkään työttömänä eli käsittääksein ole vahvasti nettomaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, nettomaksaja maksaa veroja enemmän kuin yhteiskunnan palveluita ja tukia käyttää! Ja siihen pitää olla roimat tulot Suomessa. Muistan joskus lukeneeni yksinkertaistetusti, että jos maksat alle 44%:ia veroja, niin olet nettosaaja. Vasta kun verosi on korkeammat kuin tuo, siirryt nettomaksajaksi.
Miksi olet noin tylsä
Yksi lapsilisä ja aikanaan opintotuet. Muuten olen itseni elättänyt aina. Bruttotulot n. 5000/kk.
Liksa 5300€ ja lapsilisä 163€
Olen nainen, enkä ole hakenut edes elareita.
Periaatteessa jokaisen ihmisen asema nettoveronmaksajana tai -saajana olisi mahdollista laskea. Käytäntö onkin toinen juttu.
Suomelle olisi ollut lottovoitto, mikäli kaikki olisimme muuttanut tänne vasta 25-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Ainut mitä olen saanut tukia on ensimmäiseen maisterin tutkintoon opintotukea 1990-luvulla ja myöhemmin kahden lapsen lapsilisät. Edes silloin kun lapset olivta päväkodissa ja toinen opiskeli toinen töissä EI ollut mitään ilmaispaikkoja.
Vielä en ole ollut päivääkään työttömänä eli käsittääksein ole vahvasti nettomaksaja.
Ajattelet tätä nyt väärin. Suomessa saamasi koulutus on jo subventoitua ja lukukausimaksutonta joten kahdet pitkät opiskelut opiskelleena olet vahvasti nettosaaja. Lapsesi on hoidettu päivähoidossa josta et maksa todellista hintaa, samoin heidän koulunsa ja siellä syöminen on teille ilmaista. Terveydenhuolto, hammashoito, julkinen liikenne jne. Nettosaajana tai -maksajana oleminen ei liity vain tukien nostamiseen!
Mä luulen että olen jo nettomaksaja. Olen maksanut kohta 25 vuotta veroja pitkälti päälle 20 tonnia vuodessa. Paljon olen toki saanut mutta paljon maksanutkin. Siirryn nettosaajaksi sitten taas eläkkeellä, jos elossa ja terveenä sinne asti pääsen. Työttömyyteen en usko, oon niin varmalla alalla.
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta mahdollistan työlläni sen, että he, joilla on lapsia, voivat tehdä töitä.
Ihmisestä on yhteiskunnalle muutakin hyötyä kuin pelkkä verojen maksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet tätä nyt väärin. Suomessa saamasi koulutus on jo subventoitua ja lukukausimaksutonta joten kahdet pitkät opiskelut opiskelleena olet vahvasti nettosaaja. Lapsesi on hoidettu päivähoidossa josta et maksa todellista hintaa, samoin heidän koulunsa ja siellä syöminen on teille ilmaista. Terveydenhuolto, hammashoito, julkinen liikenne jne. Nettosaajana tai -maksajana oleminen ei liity vain tukien nostamiseen!
Musta on vähän väärin laskea yhden ihmisen saamiseksi sekä oma että lasten koulutus.
Olen nainen ja täällä myös nettomaksaja!