Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löydän voimia eroon, lapsia kuvioissa?

Vierailija
04.01.2024 |

Olen miettinyt eroa jo pidempään. Mies kohtelee edellisen suhteen lapsiani huonosti. Tämä alkoi yhteisen lapsen syntymän jälkeen. Ja ei, se ei ollut nähtävissä tai arvattavissa, sillä miehen käytös lapsiani kohtaan muuttui vasta nuorimman synnyttyä. Takana oli kuitenkin vuosia yhteiseloa.

Haluan päästä pois, ilmapiiri on koko ajan ahdistava ja raskas. Hän puhuu lapsistani jatkuvasti alentavan ja vähättelevään tapaan minulle, osoittaa heille myös sanoilla ja teoilla, että eivät ole toivottua seuraa. Hakee pienimmän aina pois isompien läheltä ynnä muuta. Tässä on vaikka mitä, mutta en jaksa kirjoittaa kirjaa aiheesta.

Haluan viedä lapseni turvaan. Haluan että meillä on rentoa ja kivaa, haluan että voidaan tehdä asioita yhdessä miettimättä että miten se yksi hapannaama taas pilaa kaikkien fiiliksen. Haluan että meille voi tulla lasten kavereita, haluan voida elää rennosti ilman että koko ajan pitää kävellä kananmunankuorilla, kun miehen mieliala vaihtelee.

Ainut murhe on tuo pienin, hän on juuri alkanut luoda niin hyvää suhdetta isäänsä ja isä rakastaa häntä yli kaiken, näyttää ja kertoo sen myös. On siis loistava isä omalleen, tekee osuutensa kotihommista, ei juopottele eikä juokse baareissa. Mutta on aivan mahdoton elämänkumppani ja todella huono aikuisen malli omille isommille lapsilleni ja pidemmän päälle myös omalle lapselleen, kun näyttää että on ok kohdella ihmisiä eriarvoisesti.

Mistä löydän voimia tehdä päätös ja ottaa tarvittavat askeleet? Miten kestän sen että "vien" pienimmältä jokapäiväisen isän, kun heidän suhde on niin läheinen? Miksi ihminen muuttuu noin täysin yhtäkkiä vuosien jälkeen?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile alkaa puolustamaan joka käänteessä. Ihan reippaasti vielä lasten kuullen. 

Vierailija
42/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti erota ydinperheestä, jep. Perusteet varmaan oli kuinka lapset halusivat eroa ja ap halusi näyttää parisuhteen mallia lapsilleen. No, nyt ollaan sitten tässä tilanteenssa. Kokeeko ap onnistuneensa? Onko hän ylpeä itsestään ja luomastaan tilanteesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kuinka raikas ketju jossa nähdään perheenrikkomisen seurauksia. Ap on varmaan naarasnalkutin joka ei osaa rakastaa.

44/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP sama joka teki elokuussa 2023 tämän aloituksen:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5266215/kokemuksia-puoliso-muuttui-laps…

Vierailija
45/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestä. Sulla on varmasti niin kamalat ne aiemmat lapset että niiden olemassaolo haittaa miestä. Tee palvelus ja eroa niin hänen ei tarvitse nähdä turhia kakaroitasi vaan saa keskittyä siihen tärkeimpään!

Jos lapset olisivat miehen mielestä niin kamalat, niin miksi ei käyttäytynyt samoin heitä kohtaan monina muina vuosina? Mies on saanut muutettua muutenkin rauhalliset lapset jo erittäin vetäytyviksi ja miehen seuraa vältteleviksi. Eivät väitä hänelle vastaan ja tekevät mitä käsketään, vaikka ei huvittaisi. Hirveän kamalia ovat juu, voi mies parkaa. Ton alistuneisuuden vuoksi haluankin lapseni pois ton ihmishirviön vaikutuspiiristä. Lapset eivät tee ilmeisesti mitään koskaan oikein tai hyvin, koska miehen suusta tulee vain ohjeistusta ja kritisoimista, ei koskaan mitään positiivista.

K

Niin, sehän olisikin kätevää, jos tämmösen tyypin otsassa olis vaikka valmiiksi joku suurempi varoituskolmio ja selventävä teksti, kuten esimerkiksi: "Muutun k-pääksi kontrolloijaksi ja henkisen väkivallan käyttäjäksi vasta usean vuoden suhteen ja avoliiton jälkeen.".

Säästäisi paljon aikaa ja hermoja toiselta osapuolelta.

Ap

Vierailija
46/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap. Mulla on täällä lähestulkoon sama tilanne.

Mies on itseasiassa kauhea kaikkia kohtaan ja mua kohtaan.

Mä mietin myös eroa joka päivä.

Vierailija
47/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Trollihan tuo on. Hakee kommentteja uusperheistä. Josta voi sitten muovailla someen ns omia tekstejään.

Vierailija
48/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatti erota ydinperheestä, jep. Perusteet varmaan oli kuinka lapset halusivat eroa ja ap halusi näyttää parisuhteen mallia lapsilleen. No, nyt ollaan sitten tässä tilanteenssa. Kokeeko ap onnistuneensa? Onko hän ylpeä itsestään ja luomastaan tilanteesta?

Miksi yrität  luoda kerrotun tilanteen ympärille ihan oman tarinasi? Et pysty keskustella aiheesta viemättä juttua täysin sivuraiteille ja keksimällä siihen omiasi? Siinä olet kyllä täsmälleen kuten mieheni, joten ei sinänsä yllätä, että puolustat häntä.

Miten minä olen luonut tilanteen? Mies oli aloitteellinen yhteenmuutolle ja asunnon ostamiselle ja ennen virallista yhteenmuuttoa oltiin jo asuttu porukalla epävirallisesti yhdessä varmaan reilusti yli vuoden päivät. Kaikki sujui hyvin, mies ei joutunut maksamaan mitään minun lasteni kustannuksia, ruoka ym kulut jaettiin puoliksi, mutta miehen ruokahalu vs lasteni ruokahalu, niin olisi varmaan tullut minulle halvemmaksi ostaa vaan omat ja lasten ruuat. Hoidin itse lapseni, kuskaamiset, hankinnat ja niin edelleen. Eli turha maalata hänestä myöskään mitään taloudellisen hyväksikäytön uhria. Yhdessä oltiin asuttu perheenä vuosia ennen raskautta.

Hän loi tämän nykytilanteen kun yhteinen lapsi syntyi. Hän on ylläpitänyt tätä tilannetta kynsin ja hampain, kaikista keskusteluista ja ammattiavusta huolimatta.

Mutta palstalogiikan mukaan minä olen luonut tämän tilanteen? On se kumma miten edunvalvonnan tarpeessa kaikki miehet näköjään ovat, kun raukkoja pakotetaan suhteisiin, uusperheisiin, eikä päästetä pois, ei sitten millään. Ja miesraukalle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin käyttää henkistä väkivaltaa ja alistamista puolisoonsa ja tämän lapsiin, kun poiskaan ei osaa mennä.

Ap

Vierailija
49/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestä. Sulla on varmasti niin kamalat ne aiemmat lapset että niiden olemassaolo haittaa miestä. Tee palvelus ja eroa niin hänen ei tarvitse nähdä turhia kakaroitasi vaan saa keskittyä siihen tärkeimpään!

Jos lapset olisivat miehen mielestä niin kamalat, niin miksi ei käyttäytynyt samoin heitä kohtaan monina muina vuosina? Mies on saanut muutettua muutenkin rauhalliset lapset jo erittäin vetäytyviksi ja miehen seuraa vältteleviksi. Eivät väitä hänelle vastaan ja tekevät mitä käsketään, vaikka ei huvittaisi. Hirveän kamalia ovat juu, voi mies parkaa. Ton alistuneisuuden vuoksi haluankin lapseni pois ton ihmishirviön vaikutuspiiristä. Lapset eivät tee ilmeisesti mitään koskaan oikein tai hyvin, koska miehen suusta tulee vain ohjeistusta ja kritisoimista, ei koskaan

Historia toistaa usein itseään. Kuten että pettäjä pettää uudessakin suhteessa tai ettå ihminen muttuu k-pääksi uudelleen. Siksi ei koskaan pidä mennä epävakaiden kanssa suhteeseen.

Vierailija
50/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Oi, en, mutta kiitos linkistä! Miten tuo ratkesi vai oletko lukenut sen läpi? Pitkä ketju mutta yritän lukea sen.. kolahtaa nimittäin vähän turhan lähelle.

Ap

Vierailija
51/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität  luoda kerrotun tilanteen ympärille ihan oman tarinasi? Et pysty keskustella aiheesta viemättä juttua täysin sivuraiteille ja keksimällä siihen omiasi? Siinä olet kyllä täsmälleen kuten mieheni, joten ei sinänsä yllätä, että puolustat häntä.

Miten minä olen luonut tilanteen? Mies oli aloitteellinen yhteenmuutolle ja asunnon ostamiselle ja ennen virallista yhteenmuuttoa oltiin jo asuttu porukalla epävirallisesti yhdessä varmaan reilusti yli vuoden päivät. Kaikki sujui hyvin, mies ei joutunut maksamaan mitään minun lasteni kustannuksia, ruoka ym kulut jaettiin puoliksi, mutta m

Narsisti vie aina keskustelua sivuraiteille. Tai keksii omia ns jatkotarinoitaan omassa sairaassa päässään.

Vierailija
52/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset olisivat miehen mielestä niin kamalat, niin miksi ei käyttäytynyt samoin heitä kohtaan monina muina vuosina? Mies on saanut muutettua muutenkin rauhalliset lapset jo erittäin vetäytyviksi ja miehen seuraa vältteleviksi. Eivät väitä hänelle vastaan ja tekevät mitä käsketään, vaikka ei huvittaisi. Hirveän kamalia ovat juu, voi mies parkaa. Ton alistuneisuuden vuoksi haluankin lapseni pois ton ihmishirviön vaikutuspiiristä. Lapset eivät tee ilmeisesti mitään koskaan oikein tai hyvin, koska miehen suusta tulee vain ohjeistusta ja kritisoimista, ei koskaan

Tiedän tunteen tämän osalta: "Muutun k-pääksi kontrolloijaksi ja henkisen väkivallan käyttäjäksi vasta usean vuoden suhteen ja avoliiton jälkeen.".

Paitsi meillä ei ole edes uusioperhe. 

Voimia! Sivusta toivottelen

Vierailija
53/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa auta ku erota ja mahdollisimman pian. Sama käyty läpi, mies muuttui ihan täysin monen vuoden jälkeen. Mekin käytiin puhumassa ulkopuolisen kanssa mut mitä apua siitä oli ku toinen vaan esitti siellä ja sama homma jatkui heti käynnin jälkeen.

Vierailija
54/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa auta ku erota ja mahdollisimman pian. Sama käyty läpi, mies muuttui ihan täysin monen vuoden jälkeen. Mekin käytiin puhumassa ulkopuolisen kanssa mut mitä apua siitä oli ku toinen vaan esitti siellä ja sama homma jatkui heti käynnin jälkeen.

Joo, joillekin miehille tulee joku omista traumoistaan johtuva pauhu pääkoppaan ja sitten alkaa raaka henkinen väkivalta. Siksi kenenkään ei pidä tuollaisten miesten kanssa olla.

Vierailija
55/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi erosit vanhempien lastesi isästä?

Vierailija
56/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ex mies ei voi ottaa lapsiaan, koska elät elarailla?

Vierailija
57/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hoitaako mies muun tyydytyksen hyvin?

Vierailija
58/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis siipeilijä?

Vierailija
59/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ex mies ei voi ottaa lapsiaan, koska elät elarailla?

Elarit ei ole koskaan vaihtaneet omistajaa meillä. Ollaan about keskituloisia sekä minä, nykyinen mies ja ex-puoliso. En halua eroon lapsistani, vaan tuosta miehestä, joka on hyvä ainoastaan yhdelle ihmiselle tässä perheessä. Eikä pidemmän päälle ole enää sitäkään, koska kasvattaa pikkunarsistin, jos saa jatkaa tuota touhuaan vapaasti.

Kirjoitin koska tarvin vertaistukea ja neuvoja, että saan voimia viedä tämän maaliin.

Ap

Vierailija
60/97 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapset haluavat aina vanhempiensa eroa. Ei ole muunlaisia lapsia. Nih!