Työtön millaista työtä olisit valmis tekemään saamiasi tukia vastaan?
Vastikkeellisuus lisääntyy eli nyt on aika miettiä millaista työtä olet valmis tekemään säilyttääksesi nykyiset tuet
Kommentit (305)
No voisin olla vaikka pari tuntia päivässä Vauva-sivuston moderaattorina.
En mitään. Jos tekisin töitä, niin silloinhan en olisi työtön?
Kissoja voin käydä kerran viikossa eläinsuojeluyhdistyksellä leikittämässä.
Työstä saadaan palkkaa. Työttömänä saadaan tukia niin se on. En minä ole nirso työn suhteen muuten.
Voisin olla katuhuorana vaikka muutaman tunnin viikossa.
Minä en tee töitä. Palvelusväki tehköön työt niska limassa ja tienatkoon minulle kaljarahnat.
En mitään. Työstä tulee saada palkkaa, ei tukia.
No se korvaus on sen verran pieni, että kovin montaa tuntia sillä rahalla ei töitä tehdä. Etenkin kun veroprosentti on niin suuri tukien suhteen.
Pystyin viimeisimmissä tehtävissäni laskuttamaan joskus yhdessäkin päivässä sen, minkä nyt saan työmarkkinatukena kuukaudessa.
Jos olen oikein joustava, voisin tehdä yhden työpäivän kuukaudessa entisiä töitäni, joita muuten tein valtiollekin. Luulen kyllä, että en viitsi olla niin joustava.
Hakisin työkyvyttömyys eläkkeelle.
Työttömyyskorvaus on korvaus siitä ettei ole saanut töitä. Jos tehdään työtä, ei olla työttömiä vaan työsuhteessa, josta kertyy eläkettä ja lomaa ja saa palkallista sairauslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään, tuet kuuluu työttömänä minulle. Työt sitten erikseen.
Eli katsot, että täysin vastikkeetta muiden täytyy sinua elättää? Voithan vastata kysymykseen, koska tuo elatus tulee vastikkeelliseksi, vai jätätkö tuet nostamatta?
Työttömyystuki on korvaus siitä, ettei yhteiskunnalla ole tarjota työtä.
Olen tähänkin mennessä tehnyt jonkin verran vapaaehtosityötä joiten voin edelleen jatkaa sitä nyt työttömänäkin, Mutta sellaiseen työhön, jota varten yleensä tavataan palkata joku eli, joka vaatii enemmän ja vähemmän asiantuntemista tai muuta osaamista, joko kokemuksen tai opiskelun tai molempien näitä yhdessä en olisi valmis. - Ei kuullosta hyvältä ajatukselta, että osa työnantajista joutusi maksamaan työntekijöille palkkaa ja osa töistä teettäisiin tukija vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhustyötä, roskien keräämistä, graffitien poistoa, yleishyödyllisiä juttuja, maks 8 tuntia päivässä.
Eli teet lisää työttömiä, kun menet ilmaiseksi palkkatöihin? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli katsot, että täysin vastikkeetta muiden täytyy sinua elättää? Voithan vastata kysymykseen, koska tuo elatus tulee vastikkeelliseksi, vai jätätkö tuet nostamatta?
No johan se on vastikkeellista. Pakolliset keskustelut, työnhaku ja siitä raportoiminen jne. Kuinka monta volttia meinaat että pitäisi tehdä että saa alle 600e/kk käteen???
Vierailija kirjoitti:
Vanhustyötä, roskien keräämistä, graffitien poistoa, yleishyödyllisiä juttuja, maks 8 tuntia päivässä.
Eikö yhtään häiritsisi, että toiset saavat tästä samasta työstä kunnon palkan ja muut työsuhteen edut?