Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko totta, että ihastunut mies muistaa kaiken mikä liittyy ihastuksen kohteeseen?

Vierailija
03.01.2024 |

Toisesta ketjusta bongattua; siellä joku mies mainitsi, että ihastunut mies muistaa ihastuksen kohteestaan kaikki pienet yksityiskohdatkin ja ohimennen kuulleet tai kerrotut asiat? Onko näin? Mikäli on niin sittenhän minulla on toivoa yhden tyypin suhteen...

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään muisti voi kaikkea muistaa. Etenkin jos tekee jotain samalla ja toinen vuodattaa teinivuosien muistoja niin kyllä se toinen on ihan kuuntelijan roolissa. Ei ne sitä muista koskaan mitä niille on sanonut

No sehän siinä juuri onkin, että jos ihastus puhuu miehelle, niin mies ei todellakaan tee jotain siinä samalla, vaan keskeyttää sen mitä olikaan tekemässä ja kuuntelee tarkkaavaisesti ja kiinnostuneena, mitä ihastus hänelle sanoo. Ihastuneena janoaa tietää lisää ihastuksestaan.

Tuossa vaiheessa, kun mies tekee jotain siinä samalla eikä kuuntele, ollaan todennäköisesti jo naimisissa.

Vierailija
42/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, erityisen hyvällä muistilla. Muistan jokaisen tyttöystäväni liikkeet, ensimmäiset sanat, kasvot, ilmeet, katseet, hiukset, kun tapasimme ensimmäisiä kertoja. Jokaisessa tytössä/naisessa näin jotain aivan erityistä ja olin heistä tosi kiinnostunut. Jos olen kiinnostunut jostain, muistan asiat erityisen hyvin. Tottakai ihastunut mies tarkkailee naista hyvin tarkasti. Jos miehelle on hyvä muisti, hän on todennäköisesti myös älykäs. Ei kannata juosta karkuun vaan voit saada elämäsi rakkauden. 

"Elämäsi rakkauden"

"Muistan jokaisen tyttöystäväni..."

Montakos niitä elämäsi rakkauksia onkaan ollut? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joka työnnön..

Vierailija
44/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako ihminen ylipäätään paljon yksityiskohtia ja juttuja asiasta, joka on hänelle prioriteetti ja tärkeä? Aivan! Minä muistan, ja _haluan_ muistaa kaiken mahdollisen itselleni tärkeästä ihmisestä, tämähän on itsestäänselvyys! Tiedän myös, että homma ei tule toimimaan jos toinen ei muista. Kyse ei nimittäin ole muistista, vaan mielenkiinnosta ja kertomuksieni mieleen painamisesta. Siitä, kuinka tärkeä olen.

Ei tämä ole totta. Törkeää väittää jotain tuollaista. Ihmisiä on erilaisia, jotkut ei vaan muista eikä kyse ole siitä, etteikö kiinnostaisi. 

Vierailija
45/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa vielä 38 vuoden jälkeenkin! Sellaisiakin mitä itse olin unohtanut ja pitänyt vähäpätöisinä. 

Vierailija
46/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs sen muistin sitten vie? Hääkakku vai? Sen jälkeen kuulemma unohtuu hääpäivät ja syntymäpäivät, lempikarkit yms. toiveet.

Ei sitä muistia mikään vie. Ihminen muistaa itselleen tärkeät asiat paremmin. Ne tärkeät asiat vain saattavat vaihtua.

Vierailija
47/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Mieheni omien sanojensa mukaan ihastui minuun ensisilmäyksellä. Silti hän ei heti onnistunut muistamaan nimeäni oikein. Olemme nyt olleet 28 vuotta naimisissa. 

En ole mies, mutta ainakin oma muistini yleensä tallentaa asioita, joita kerrotaan, vaikka en olisi mitenkään ihastunut. En minä unohda esimerkiksi sitä, jos kollega kertoo omistavansa koiran. 

Vierailija
48/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään muisti voi kaikkea muistaa. Etenkin jos tekee jotain samalla ja toinen vuodattaa teinivuosien muistoja niin kyllä se toinen on ihan kuuntelijan roolissa. Ei ne sitä muista koskaan mitä niille on sanonut

No sehän siinä juuri onkin, että jos ihastus puhuu miehelle, niin mies ei todellakaan tee jotain siinä samalla, vaan keskeyttää sen mitä olikaan tekemässä ja kuuntelee tarkkaavaisesti ja kiinnostuneena, mitä ihastus hänelle sanoo. Ihastuneena janoaa tietää lisää ihastuksestaan.

Tuossa vaiheessa, kun mies tekee jotain siinä samalla eikä kuuntele, ollaan todennäköisesti jo naimisissa.

Jaa niin kuin vaikka vetää auton tiensivuun, sammuttaa auton ja kääntyy keskittyneesti kuuntelemaan mitä ihastus hänelle puhuu kaiken tarkasti mieleensä painaen?

Ei elämä ole mitään romanttista elokuvaa, missä ihastusta tavataan vain kun pystytään istumaan nokakkain vain toisiinsa keskittyen. Eikä kukaan meistä muista kaikkea vaikka kuinka keskittyisi ja janoaisi lisätietoa. Tuolla logiikallahan jokaisen pitäisi esim. muistaa kaikkien lempikappaleidensa sanat ulkoa.

Vierailija
49/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin miehen, joka muisti minusta KAIKEN, pieniäkin yksityiskohtia. Olin ihan häkeltynyt, että nytkö olen löytänyt unelmieni miehen, joka ei olekaan ihan perus putkiaivo, vaan jopa kuuntelee, mitä hänelle kerron. 

No, olikin mieleltään vakavasti sairas, joten se siitä. Sittemmin olen tyytynyt mieheen, jolle pitää toistaa samoja asioita monesti ja joka itsekin kertoo samoja juttuja kuin ne olisivat uusia, mutta joka on kuitenkin tasainen, turvallinen ja luotettava. 

Sama kokemus. Keräsi minusta tietoa, jota sitten käytti minua vastaan.

Ja juuri tuollaisesta on minullakin kokemusta, siksi en luota enää yhteenkään mieheen, oli sen verran paha kokemus.

Vierailija
50/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, erityisen hyvällä muistilla. Muistan jokaisen tyttöystäväni liikkeet, ensimmäiset sanat, kasvot, ilmeet, katseet, hiukset, kun tapasimme ensimmäisiä kertoja. Jokaisessa tytössä/naisessa näin jotain aivan erityistä ja olin heistä tosi kiinnostunut. Jos olen kiinnostunut jostain, muistan asiat erityisen hyvin. Tottakai ihastunut mies tarkkailee naista hyvin tarkasti. Jos miehelle on hyvä muisti, hän on todennäköisesti myös älykäs. Ei kannata juosta karkuun vaan voit saada elämäsi rakkauden. 

"Elämäsi rakkauden"

"Muistan jokaisen tyttöystäväni..."

Montakos niitä elämäsi rakkauksia onkaan ollut? 

Nyt pitäisi vähän petrata luetun ymmärtämistä. Eihän tuossa sanottu, että ne tyttöystävät olisivat olleet elämän rakkauksia, vaan että elämän rakkaus saattaa olla mies, joka muistaa sinusta paljon asioita.

Vierailija
51/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Mieheni omien sanojensa mukaan ihastui minuun ensisilmäyksellä. Silti hän ei heti onnistunut muistamaan nimeäni oikein. Olemme nyt olleet 28 vuotta naimisissa. 

En ole mies, mutta ainakin oma muistini yleensä tallentaa asioita, joita kerrotaan, vaikka en olisi mitenkään ihastunut. En minä unohda esimerkiksi sitä, jos kollega kertoo omistavansa koiran. 

Mies taitaa kyllä valehdella siitä että ihastui ensisilmäyksellä. Kukaan ei unohda ihastuksensa nimeä, se on satavarma.

Vierailija
52/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin kuin vaikka vetää auton tiensivuun, sammuttaa auton ja kääntyy keskittyneesti kuuntelemaan mitä ihastus hänelle puhuu kaiken tarkasti mieleensä painaen?

Ei elämä ole mitään roma

Tää on kyllä hauska palsta, kun kaikki ymmärretään kirjaimellisesti ja jos mahdollista niin väärin. Mies on sitten ilmeisesti juuri saanut ajokortin, jos ei voi ajaessaan keskittyä mihinkään muuhun.

Vierailija
53/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se totta on. Eräskin mies muisti että olin joskus kauan sitten maininnut olevani kiinnostunut eräästä harvinaisemmasta eläimestä ja osti minulle yllätyksenä synttärilahjaksi kirjan, joka käsitteli sitä eläintä. Hän muisti asioita, joita olin pitkän ystävyyden alussa kertonut ja olin itse unohtanut. Toinen ystävämies muisti samalla tavalla asioita, joista en ollenkaan muista hänelle edes kertoneeni. 

Oma aviomieskin muistaa kaiken mitä olen hänelle sanonut. Ei ole ikinä ollut vaikeuksia ostaa lahjoja, kun muistaa millaisista asioista olen sanonut tykkääväni. 

Jos mies ei muistaisi mitä olen sanonut, niin minä katsoisin, että rakkaus on loppunut.

Vierailija
54/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin miehen, joka muisti minusta KAIKEN, pieniäkin yksityiskohtia. Olin ihan häkeltynyt, että nytkö olen löytänyt unelmieni miehen, joka ei olekaan ihan perus putkiaivo, vaan jopa kuuntelee, mitä hänelle kerron. 

No, olikin mieleltään vakavasti sairas, joten se siitä. Sittemmin olen tyytynyt mieheen, jolle pitää toistaa samoja asioita monesti ja joka itsekin kertoo samoja juttuja kuin ne olisivat uusia, mutta joka on kuitenkin tasainen, turvallinen ja luotettava. 

Sama kokemus. Keräsi minusta tietoa, jota sitten käytti minua vastaan.

Ja juuri tuollaisesta on minullakin kokemusta, siksi en luota enää yhteenkään mieheen, oli sen verran paha kokemus.

Nyt kaikki miehet ovatkin samanlaisia?

Vierailija
55/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies taitaa kyllä valehdella siitä että ihastui ensisilmäyksellä. Kukaan ei unohda ihastuksensa nimeä, se on satavarma.

Mitä pitäisi ajatella kun mies vuoden seurustelun jälkeen unohtaa nimen, ja kutsuu exänsä nimellä pari kertaa?

Ohis

Vierailija
56/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ei kannata kyllä myöskään hylätä hyvää miestä sen takia, jos se nyt ei muistanutkaan ihan joka asiaa.

Eli tämä on kaikenkaikkiaan aika sattumanvarainen tapa arvioida kumppaneita.

Vierailija
57/58 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ei kannata kyllä myöskään hylätä hyvää miestä sen takia, jos se nyt ei muistanutkaan ihan joka asiaa.

Eli tämä on kaikenkaikkiaan aika sattumanvarainen tapa arvioida kumppaneita.

Niin ei se ole tapa arvioida kumppania ensinkään, mutta se on kyllä vahva merkki ihastuksesta/kiinnostuksesta. Jos mies antaa vielä muitakin ihastumisen merkkejä, kuten pitkät katseet ja hakeutuu juttusille aina kun mahdollista, niin ihastus on mielestäni aika selvä.

Vierailija
58/58 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajamielisyys on aika yleistä. 

Hajamielinen mies = tyytynyt.

Hajamielinen = ei kuuntele mitä puhut = ajattelee jotain muuta (asiaa tai ihmistä) ei kiinnostunut sinusta = tyytynyt