Onko totta, että ihastunut mies muistaa kaiken mikä liittyy ihastuksen kohteeseen?
Toisesta ketjusta bongattua; siellä joku mies mainitsi, että ihastunut mies muistaa ihastuksen kohteestaan kaikki pienet yksityiskohdatkin ja ohimennen kuulleet tai kerrotut asiat? Onko näin? Mikäli on niin sittenhän minulla on toivoa yhden tyypin suhteen...
Kommentit (58)
Kyllä muistaa kaikki mitä olet kertonut tai tehnyt. Sitten kun ei ole sinun kanssa niin puhuu sinusta muille.
Olen ihastunut pitkän avioliittoni aikana kaksi kertaa. Silloin vaimo eli jotain omaa elämää ja koin olevani parisuhteessa yksin. Ihastuin kauniiseen urheilijablondiin. Olimme 2016 ravintokoulutuksessa ja minulla oli nuha. Mutta huomasin naisen ja nainen minut, vaikka en ollut nuhan takia parhaimmillani. Yritin välttää hänen katsomistaan, mutta hänellä on edelleen mielestäni maailman kaunein leveä hymy ja kauniit kirkkaat siniset silmät. Muistan kaikki kohtaamiset sen jälkeen urheilukentillä sen jälkeen.
2019 työpaikalla näin naisen, joka heitteli avaimiaan korkealle ylös ja yritti ottaa kopin. Neljä vuotta myöhemmin kohdattiin ja kerroin tuon ensikohtaamisen ja kävimme treffeillä. Toivon, että joskus olisi näille tarinoille jatkoa.
On juuri näin. Itse muistan ja lokeroin äärimmäisen tarkasti omat havaintoni, naisen kertomat asiat sekä muilta kuulemani. Jälkimmäinen ryhmä on hankala, koska siinä raikaa "paha kello" ja siksi suljen se usein pois. Vuosien jälkeenkin muistan naisen pusakan, kampauksen hiuspinnien asentoineen, farkkujen ja silmälasikehysten mallin ja merkit sekä kertomansa asiat. Tavan solmia kengännauhansa, avata oven ym. Joskus kokouksissa, olen useimmiten aina puheenjohtaja, vaikea säilyttää ammatillinen ote jonkun tuoksun leijaillessa nokkaan ja nainen vuosien takaa muistuu mieleen. M56
Pitää paikkansa. Ihminen muistaa helpommin asiat, joista on kiinnostunut. Ja jos mies on romanttisesti kiinnostunut naisesta ja ajattelee tätä jatkuvasti, niin silloin muistaa paljon naiseen liittyviä asioita. Se on siis yksi merkki ihastumisesta.
Tietysti jos ette vielä tunne hyvin ja olette jutelleet vain vähän, on helppoa muistaa kaikki asiat. Sitten jos tutustutte paremmin ja juttelette tuntikausia, väistämättä jotain menee ohi. Se ei ole merkki siitä, ettei mies olisi enää kiinnostunut. Ihminen ei vain mitenkään pysty muistamaan kaikkea.
Kyllä se niin on. Muistan esimerkiksi ihastukseni koiran nimen (hän on maininnut sen kerran) ja hänen sisartensa nimet (maininnut kerran).
Sitten jos mietin työkaveriani, jonka kanssa olen työskennellyt 8 vuotta, niin enpä muista hänen koiransa nimeä. On hän sen useamman kerran kertonut. Puolison ja lapsen nimet sentään muistan, kun ne toistuvat keskusteluissa niin useasti.
Ihminen muistaa itselleen tärkeitä asioita.
Ei muista. Mua häiritsi suunnattomasti kun en muistanut ihastukseni silmien väriä. Onneksi se korjautui suhteellisen pian kun katsoin hänen syvänsinisiin silmiin.
Ei nyt varmaan aivan jokainen mies muista kaikkea, mutta olen pitänyt sitä varmana merkkinä, koska se on toistunut niin monta kertaa. Eikä se ole ollut aina kovin mieluista, kun itsellä ei ole vastatunteita.
Eli sen jälkeen kun on tätä ilmennyt, on tullut rakkauden tunnustuksia.
Joo. Kaikilla miehillä on yhtä hyvä muisti. Kukaan mies ei voi olla erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kaikilla miehillä on yhtä hyvä muisti. Kukaan mies ei voi olla erilainen.
Niin just totahan siinä kysyttiin.
Ei. Jos on ihastunut, vintti pimenee.
Ei kenenkään muisti voi kaikkea muistaa. Etenkin jos tekee jotain samalla ja toinen vuodattaa teinivuosien muistoja niin kyllä se toinen on ihan kuuntelijan roolissa. Ei ne sitä muista koskaan mitä niille on sanonut
Pitää ainakin omalla kohdallani paikkansa. Tosin itse teen sen muistiin painamisen ihan tietoisesti. Eli teen muistisäännöt mielessäni ja muistan ihastukseni kohteen asiat hyvinkin tarkasti. Mikä oli lapsuuden koiransa rotu, nykyisten kavereiden nimet ja sen semmoista. Myyntityössä opittu kikka. Ihminen vakuuttuu ja tuntee samankaltaisuutta sekä mielihyvää sellaista ihmistä kohtaan, joka tietää hänestä asioita. Esimerkiksi tilanteessa kun ihastukseni kertoisi kahvilla, että kaverinsa hankki tällä viikolla ihanan koiran. Siihen kun vastaa, että ei kai vaan labbista ja tarkoitatko Teresaa. Kun sähän muistaakseni pidit just labbiksista, kun teillä oli sellainen lapsena ja eikös Teresa ollut se kenen kanssa olitte koiranäyttelyssäkin viime syksynä. Tuo ihastukseni hämmentyy ja silmistä jo näkee, että nyt tämä iskeminen selvästi toimii.
No mikäs sen muistin sitten vie? Hääkakku vai? Sen jälkeen kuulemma unohtuu hääpäivät ja syntymäpäivät, lempikarkit yms. toiveet.
Vierailija kirjoitti:
Tunsin miehen, joka muisti minusta KAIKEN, pieniäkin yksityiskohtia. Olin ihan häkeltynyt, että nytkö olen löytänyt unelmieni miehen, joka ei olekaan ihan perus putkiaivo, vaan jopa kuuntelee, mitä hänelle kerron.
No, olikin mieleltään vakavasti sairas, joten se siitä. Sittemmin olen tyytynyt mieheen, jolle pitää toistaa samoja asioita monesti ja joka itsekin kertoo samoja juttuja kuin ne olisivat uusia, mutta joka on kuitenkin tasainen, turvallinen ja luotettava.
Sama kokemus. Keräsi minusta tietoa, jota sitten käytti minua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunsin miehen, joka muisti minusta KAIKEN, pieniäkin yksityiskohtia. Olin ihan häkeltynyt, että nytkö olen löytänyt unelmieni miehen, joka ei olekaan ihan perus putkiaivo, vaan jopa kuuntelee, mitä hänelle kerron.
No, olikin mieleltään vakavasti sairas, joten se siitä. Sittemmin olen tyytynyt mieheen, jolle pitää toistaa samoja asioita monesti ja joka itsekin kertoo samoja juttuja kuin ne olisivat uusia, mutta joka on kuitenkin tasainen, turvallinen ja luotettava.
Minulla myös. Alkuun olin ihan ihmeissäni, että häh, tämä kuuntelee ja muistaa.
Kunnes sitten muutaman kuukauden päästä niitä ja erityisen kipeitä asioita alettiin syytää joka käänteessä naamalle. Ja loppui se kuunteleminen ja muistaminenkin oikeastaan, ainakin kaikissa muissa asioissa kuin niissä joita voi tarvittaessa käyttää haukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös. Alkuun olin ihan ihmeissäni, että häh, tämä kuuntelee ja muistaa.
Kunnes sitten muutaman kuukauden päästä niitä ja erityisen kipeitä asioita alettiin syytää joka käänteessä naamalle. Ja loppui se kuunteleminen ja muistaminenki
Joo, 3kk:n päästä alettiin piikitellä ja manipuloida näitä asioita apuna käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Hajamielisyys on aika yleistä.
Hajamielinen mies = tyytynyt.
Mitä nyt helvettiä? No ei todellakaan muista. Ainakaan minä en muista, ja voin lyödä vaikka munuaisestani vetoa ettei kukaan muukaan mies muista kaikkea liittyvää. Nyt ei olla missään fantasialandiassa.