Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, mikä syysi on ettei esimerkiksi siivoustyö kiinnosta?

Vierailija
03.01.2024 |

Jatkuvasti haetaan siivoajia, ilman kokemusta tai koulutusta eli näiden puutteeseen ei voi vedota. Palkka on mitä on, mutta takuulla enemmän kuin työttömyystuet. Kuntokin kohenee ja pysyy hyvänä kun tekee fyysistä työtä.

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojilla on tiukat mitoitukset.  Eli lyhyessä ajassa täytyy siivota paljon ja hyvin. Miksi kaikista ei ole kokiksi, parturiksi, puutarhuriksi? Sinne vaan ravintolaan a'la cartea tekee ja leikkaamaan ihmisten hiuksia. Hopi hopi :D 

Vierailija
42/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä siivoojia jatkuvasti haetaan?

Siivoustyö on ammattityötä, mihin vaaditaan ammattikoulututkinto.

On käsittämätöntä tonttuutta luulla, että kaikki "osaavat siivota", koska imuroivat kotonaan ja pesevät vessansa.

Ammattitaidoton siivooja saa nopeasti pilalle kalliinkin pytingin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kokeilemassa muutaman kuukauden. Perehdyttäjän mielestä olin liian tarkka. Kun aloin siivoamaan yksin niin en millään ehtinyt tehdä kaikkea. Ohjeeksi annettiin että täytyy "oikoa" mahdollisimman paljon esim. siisteistä vessoista piti kerätä vain roskat ja pyyhkäistä hana niin näyttää siistiltä. Koneella ajaminen piti jättää minimiin yms. Silti minulla meni usein liian pitkäksi päivät. Lopetin kun ei omatunto antanut tehdä huonoa jälkeä. Olin siis surkea siivoojan työssä. 

Voi hitto mitä patskaa. Saniteettitiloissa ei saa fuskata. On ollut tyhmät ohjeet. Oliko siivousfirma?

Vierailija
44/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan näin "siivoojana". Ammattini ei ole mikään tunkio hylkiöille jonne laitetaan ihmiset kun ei muuta löydy. Siellä on pääministerin ja valtionvarainministerin virka hakemista vailla 3.5 vuoden päästä jos jotain vähemmän vaativaa haluaa tehdä 

Eikä siivoustyöhönkään ole kaikista vipeltäjistä! Kyllä siinäkin ammattitaitoa vaaditaan! 

Vierailija
45/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkailen ensimmäisessä ammatissani  sairaalahuoltajana, ja se jos mikä oli ennen dumppausammatti. Tamperelaiset tietävät, minkälaisia sijaisia juvenes-kioskin kulmalta löytyi, mutta nyt nekin ovat loppu. Viimeiset keikkani olen tehnyt lukiolaisten kansa heidän joululomansa aikana. En ala töissä kenenkään lapsenvahdiksi, se jos mikä syö motivaatiota sen lisäksi, että ne puhelimellaroikkujatkin saavat saman peruspalkan (2175). Enpä tekisi enää kokopäivätyökseni, ei moraali kestä.

Vierailija
46/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kokeilemassa muutaman kuukauden. Perehdyttäjän mielestä olin liian tarkka. Kun aloin siivoamaan yksin niin en millään ehtinyt tehdä kaikkea. Ohjeeksi annettiin että täytyy "oikoa" mahdollisimman paljon esim. siisteistä vessoista piti kerätä vain roskat ja pyyhkäistä hana niin näyttää siistiltä. Koneella ajaminen piti jättää minimiin yms. Silti minulla meni usein liian pitkäksi päivät. Lopetin kun ei omatunto antanut tehdä huonoa jälkeä. Olin siis surkea siivoojan työssä. 

Hitaus on kyllä iso ongelma siivoojan työssä. Ammattitaitoon kuuluu se, että oppii siivoamaan silmillään. Eli ne paikat mitkä ovat jo puhtaita ei vaadi jynssäystä ym.. vain lika pestään. Ammattitaito karttuu yleensä kokemuksen myötä. 

Vierailija
47/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettujen kannattaa ottaa vastaan ne haastavammat työt ja jättää siivoustyöt muille. Siivota voi mm. ilman kunnollista kielitaitoa.

Jos et saa koulutustasi vastaavaa työtä sinun kuuluu ottaa sitä työtä mitä saat ja jatkaa oman alasi töiden etsintää samalla kun teet vaikka niitä siivoustöitä.

Juuri tuon takia työnantajat eivät suosi korkeakoulutettuja noihin hommiin.

Vierailija
48/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on yksi ajatusvirhe. Ei kaikki työttömät ilmoittaudu työnhakijoiksi ja hae työttömyyskorvausta. Näitä on tilastojen mukaan paljon. 

Vierailija
49/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ammatti, koska terveys on lopussa n 50 ikäisenä. Sitten on työttömyyttä satosen mallilla. Siis h,, vetin huono ammatti. Sopeutumiseläke sopisi paremmin kuin kansanedustajille tälle ammattiryhmälle. Mikäpä hänessä muuten, jos kroppa vaan kestäisi. 

Vierailija
50/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärini on kieltänyt minulta voimakashajuiset työt, tai pölyisessä ympäristössä työskentelemisen (tulisin kalliiksi yhteiskunnalle, jos menisin moisiiin töihin ja sitten välillä aina kävisin sairaalassa saamassa kallista erikoissairaanhoitoa työni vuoksi). Siksi.  Tosin olen nyt vakitöissä, mutta tuota kysymystä aikoinaan kuulin ihan tarpeeksi työttömien vihaajilta.

Vierailija
51/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ansiosidonnainen on n 2200€/kk, en todellakaan lähde töihin alle tuon summan. 

Vierailija
52/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantelen yhä joulusiivouksesta haljennutta käsieni ihoa. Hyvä muistutus taas kerran siitä, miksi yleensä jaan siivoushommat pidemmälle ajalle ja miksi en ole siivoustyössä. Tällä hetkellä mikään ei enää verestä, mutta iho on yhä auki ja tuskin sulkeutuu ihan pian.

Vierailija
53/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein paskaduunia paskapalkalla 30 v. Nyt haluan tehdä vain kivoja töitä, olen sen ansainnut.

Vierailija
54/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö terveiltä vai vaivaisilta. Koetko että siivoojia arvostetaan, palkka heikko.

Varmasti arvostetaan enemmän kuin työttömiä. 

En ole työtön enkä siivooja. Kaikilla ihmisillä on mulle sama ihmisarvo ammatista tai työtilanteesta riippumatta.

Vierailija
55/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa kans jo ärsyttää tää oman ammatin mollaaminen. Teen kotisiivouksia ja olen se siivooja joka halutaan tekijäksi kun kuulemma jäljestä huomaa jos joku muu käynyt. Aina kun olen ottanut toisen siivoojan kohteen omakseni niin mennyt vaikka kuinka monta kertaa että haluamani siisteystaso on saavutettu. Jos siivoan parin kanssa niin salaa aina paikkaan hänen jälkiään. Ei kaikista oo siivoojiksi kun ei osata. Vit#ttaa ne ammattitaidottomat työparit joiden työn jälki on karseeta ja jotka ei osaa koneita käyttää eikä tehdä peruspesuja.

Eli älkää todellakaan tulko siivoamaan jos ei minkäänlaista osaamista ole. Tää ammatti on käsityöammatti ja tiettyyn pisteeseen asti voi opettaa. Loput on käden jäljestä kiinni ja se ei todellakaan ole kaikilla hyvää.

Vierailija
56/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut, ekasta sain potkut hitaudesta. Tokassa atooppinen ihoni meni huonoon kuntoon (olin tosin myös liian hidas). 

Vierailija
57/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
58/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täss taas puolitoista viikkoa selkää sairastaneena sanon että en pysty siivoustyöhön. pystyn kävellä ja maata, mutta en istua enkä seistä. Kävellä pystyn köpöttäen pari kilsaa päivän aikana. Selästä on löytynyt  vaikka ja mitä, mutta lääkärin mielestä ei mitään mikä selittäisi oireet, joten oireita ei voi olla, ja olen työkykyinen kaikkeen. Siksi.

Vierailija
59/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa siivota ja ammattitaidoton työntekijä ei myöskään ole firmalle etu. Siks pysyn kotona tästäkin työstä. 

Vierailija
60/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikkailen ensimmäisessä ammatissani  sairaalahuoltajana, ja se jos mikä oli ennen dumppausammatti. Tamperelaiset tietävät, minkälaisia sijaisia juvenes-kioskin kulmalta löytyi, mutta nyt nekin ovat loppu. Viimeiset keikkani olen tehnyt lukiolaisten kansa heidän joululomansa aikana. En ala töissä kenenkään lapsenvahdiksi, se jos mikä syö motivaatiota sen lisäksi, että ne puhelimellaroikkujatkin saavat saman peruspalkan (2175). Enpä tekisi enää kokopäivätyökseni, ei moraali kestä.

Oho, noin hyvä palkka! 😮 Mulla on koulutus alalleni, parinkymmenen vuoden työkokemus ja kokopäivätyön palkka 150 € vähemmän! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän