Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, mikä syysi on ettei esimerkiksi siivoustyö kiinnosta?

Vierailija
03.01.2024 |

Jatkuvasti haetaan siivoajia, ilman kokemusta tai koulutusta eli näiden puutteeseen ei voi vedota. Palkka on mitä on, mutta takuulla enemmän kuin työttömyystuet. Kuntokin kohenee ja pysyy hyvänä kun tekee fyysistä työtä.

Kommentit (171)

Vierailija
81/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tylsyys: Siivoustyö saattaa koeta yksitoikkoiseksi, etenkin jos se rajoittuu samojen tehtävien toistamiseen päivästä toiseen.

Urakehityksen puute: Siivousalalla voi olla rajoitettuja mahdollisuuksia urakehitykseen. Työntekijöillä voi olla vähemmän mahdollisuuksia edetä ammatillisesti verrattuna muihin aloihin.

Huono palkka: Siivoustyö saattaa usein tarjota matalampaa palkkaa verrattuna muihin ammatteihin, mikä voi olla haaste erityisesti taloudellisesti.

Fyysinen rankkuus: Joissakin siivoustöissä voi esiintyä fyysistä rasitusta ja raskasta nostamista, mikä voi johtaa lihas- ja nivelongelmiin pitkällä aikavälillä.

Vähäinen arvostus: Siivoustyötä saatetaan aliarvioida, ja työntekijät eivät aina saa ansaitsemaansa arvostusta työpanoksestaan.

Epäsäännölliset työajat: Siivouspalvelut voivat edellyttää työskentelyä epätavallisina aikoina, kuten iltaisin, öisin tai viikonloppuisin. Tämä voi vaikuttaa haitallisesti työntekijöiden henkilökohtaiseen elämään ja arjen suunnitteluun.

Altistuminen kemikaaleille: Joissakin siivoustyötehtävissä työntekijät voivat altistua voimakkaille puhdistuskemikaaleille, mikä voi aiheuttaa terveysriskejä ja allergisia reaktioita.

Asiakkaiden kohtaamisen haasteet: Siivoojat kohtaavat joskus asiakkaiden epäkohteliaisuutta tai kohtuuttomia odotuksia, mikä voi tehdä työnteosta stressaavaa.

Mahdollinen epävarmuus työsuhteesta: Siivoustyö voi olla usein tilapäistä tai osa-aikaista, mikä voi aiheuttaa epävarmuutta työntekijöille liittyen työpaikan pysyvyyteen ja taloudelliseen tilanteeseen.

Vähäiset edut: Siivousalalla saattaa olla vähemmän työsuhde-etuja, kuten terveydenhuoltoetuja tai muita henkilöstöetuja, jotka ovat yleisiä muilla aloilla.

Vierailija
82/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettujen kannattaa ottaa vastaan ne haastavammat työt ja jättää siivoustyöt muille. Siivota voi mm. ilman kunnollista kielitaitoa.

Jos et saa koulutustasi vastaavaa työtä sinun kuuluu ottaa sitä työtä mitä saat ja jatkaa oman alasi töiden etsintää samalla kun teet vaikka niitä siivoustöitä.

Mää tuun levittää paskat seinille jos määrätään siivoojaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 v tohtori. En edes pääsisi siivoamaan.

Vierailija
84/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyössä tarvii omata tietynlaista silmää, ei kaikista ihan oikeasti ole siivoustyöhön. Katsokaa ihmisten omia koteja, jotkut eivät kertakaikkiaan tunnu "näkevän" sitä likaa ja sotkua. Fyysinen kunto on oltava vähintään kohtalainen, täytyy olla ripeä ja reipas liikkeissään eikä mikään nysvääjä. 

Tämä. Olen kuullut ihmisiltä että kotini on ällöttävä vaikka takuulla olen sitä siivonnut. Nähtävästi joillekin jotkut hellan nupit ovat koko maailma. Minusta ei ikimaailmassa olisi sellaisia nysväämään puhtaaksi. 

Vierailija
85/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan oman auton käyttöä. 

Ja jossain vain 6 h viikko töitä. 

Vierailija
86/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä siivoamaan. Käytän samaa rättiä vessan ja keittiön puhdistamiseen ja olen takuulla erittäin nopea hehe. 

Vierailija
87/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyössä tarvii omata tietynlaista silmää, ei kaikista ihan oikeasti ole siivoustyöhön. Katsokaa ihmisten omia koteja, jotkut eivät kertakaikkiaan tunnu "näkevän" sitä likaa ja sotkua. Fyysinen kunto on oltava vähintään kohtalainen, täytyy olla ripeä ja reipas liikkeissään eikä mikään nysvääjä. 

Tämä. Olen kuullut ihmisiltä että kotini on ällöttävä vaikka takuulla olen sitä siivonnut. Nähtävästi joillekin jotkut hellan nupit ovat koko maailma. Minusta ei ikimaailmassa olisi sellaisia nysväämään puhtaaksi. 

Ei niitä nysvätäkään. Ne vedetään irti ja nakataan tiskikoneeseen.

Vierailija
88/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työajat. En voi jättää yksinhuoltajana lapsia aamulla yksin kotiin. 

Vierailija
89/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56 v tohtori. En edes pääsisi siivoamaan.

Luulen, että pääsisit. Itsekin kokeilin työtä, kun siinä sai kivasti liikuntaa. Harmi vaan, kun en osannut varautua kosketusallergian puhkeamiseen. Terveys meni.

Vierailija
90/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olisin kovin hyvä siinä. Käsittääkseni se on aika raskasta ja siinä pitäisi olla nopea. Itse olen varsin hidas terveenäkin ja nyt lisäksi masentunut.

Vierailija
91/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, ap, et itse ole kiinnostunut siivoustyöstä? Päättele siitä.

Vierailija
92/171 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tarttee koulutuksen. Sielläkö ei?

Vierailija
93/171 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä haetaan tarvittaessa töihin kutsuttavaa

Vierailija
94/171 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koulutus vaaditaan.

Vierailija
95/171 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne korjautuu kun aletaan maksamaan palkkaa. Jos sillä ei pysty elättämään itseään niin siihen ei hae kukaan. Siivous on vähän aliarvostettu ammatti vaikka niitä tarvitaan joka paikassa.

Ei, vaan tilanne korjautuu sillä että kotona makaamisesta maksaminen lopetetaan. Silloin alkaa kiinnostaa työ kuin työ.

Vierailija
96/171 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koulutus vaaditaan.

Ei todellakaan vaadita. Oma lapsi pääsi siivoustyöhön ilman mitään erillistä koulutusta, sai työnantajalta perehdytyksen työhön ja teki vuoden töitä ennen opiskelemaan lähtöä. Samaan aikaan samassa rapussa makasi elämäntapatyöttömiä kodeissaan päivät pitkät.

Vierailija
97/171 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sotkijan työpaikat, olisin ammattitaitoinen.

Vierailija
98/171 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olisin kovin hyvä siinä. Käsittääkseni se on aika raskasta ja siinä pitäisi olla nopea. Itse olen varsin hidas terveenäkin ja nyt lisäksi masentunut.

Masennus helpottaa kun saa päiviinsä järkevää tekemistä ja liikuntaa. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

Vierailija
99/171 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa vasiten hakemus tai sata, pääsitkö haastatteluun?

Vierailija
100/171 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työajat. En voi jättää yksinhuoltajana lapsia aamulla yksin kotiin. 

Et ole päivähoidosta koskaan kuullut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi