Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, mikä syysi on ettei esimerkiksi siivoustyö kiinnosta?

Vierailija
03.01.2024 |

Jatkuvasti haetaan siivoajia, ilman kokemusta tai koulutusta eli näiden puutteeseen ei voi vedota. Palkka on mitä on, mutta takuulla enemmän kuin työttömyystuet. Kuntokin kohenee ja pysyy hyvänä kun tekee fyysistä työtä.

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli 6kk joku kouluttamaton siivooja.

2 huoneen muovimatosta lähti värit ja uusiminen tuli todella kalliiksi.

1 seinä, johon oli tilattu kallis maalaus, se puhdistettiin väärillä aineilla ja maalaus tuhoutui.

Sitten jäi vielä tuo rättipatterin vuotokin ilmoittamatta ja nyt on 3 huonetta arviolta 6kk kuivatuksessa.

Kyllä tuli taas halvaksi kun kilpailutettiin tämä halvin vaihtoehto.

T Näin ei 100 varmasti Suomi nouse.

Mitä odotitte siltä halvemmalta vaihtoehdolta? Nopeaa, tehokasta minimitunneilta, vai? 

Vierailija
182/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et esim itse ole siivoustyössä? Jos se kerta niin paljon kiinnostaa niin mikä estää kokeilemasta? Jos jostain kumman syystä olisit töissä(trollit eivät usein ole) ja jäisit työttömäksi muista ihmeessä hakea kaikkiin siivoushommiin. 

ps:Sillä palkalla on aika paljon väliä, duh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMAA KYLLÄ ETTEI AP ITSE OLE HAKENUT SIIVOUSTYÖTÄ JOS KUVITTELEE ET SINNE PÄÄSEE HAKEMALLA!!!

Hain useampaakin siivoustyötä yli 10 vuoden kokemuksella myös suursiivouksista ja suosittelijoilla. Eipä ole mitään kuulunut mistään. Miksi kuulet ettei noihinkin tule vähintään 300 hakemusta???

Vierailija
184/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abyss

Vierailija
185/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi viddu ap sä olet tosi yksinkertainen nyhveröm Miten sä viddu kuvittelelet että mä täältä Pattayan ihanuudesta joutaisin sinne ankeaan härmään siivoilemaan vaikka pestin saisinkik? Hanki elämä niin ku minäkin parhaillaan lipitän singhaa ja ihanan isohinkkinen thaikku hieroon jalkoväliä.

Työtön

Vierailija
186/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona saa siivota ihan tarpeeksi.

Vierailija
187/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein opiskeluaikana, nykyään ei enää kroppa kestäisi.

Vierailija
188/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain lukion käyneenä amk-opiskelijana vuokratyöfirmalta siivoustyötä opiskelujen rahoittamiseksi, mutta kuulemma olin liian koulutettu enkä sitoutuisi siivoustyöhön. Pääsin sitten ravintola-alalle töihin. 

Miksi ihmeessä vuokrafirma olettaisi opiskelijan sitoutuvan siivoustyöhön? Meillä on ollut ja on tälläkin hetkellä lukion jälkeen välivuottaan pitäviä ja AMK- ja yliopisto-opiskelijoita rahoittamassa opiskelujaan. Samoin näitä -"liian koulutettuja", jotka eivät ole työllistyneet omalle alalleen. 

-siivooja 

Vierailija
189/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan siivoamista ja olen korkeasti koulutettu, joten mun aivot menisi moisessa aivan hukkaan.

Vierailija
190/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet firmat ottaa vain listoille tuuraajiksi tms, töitä ei siis välttämättä ole, samalla kuitenkin moni kieltää siivoustyön tekemisen muille. 

Joissakin vaaditaan myös oma auto. Itse en tosiaankaan kuskaisi omassa autosssa mm imuria tmv kun ei voi tietää mitä tuholaisia siivottavista kohteista voi tulla.

Vierailija
191/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa ite, saatanan perskokkarehuora. 

Vierailija
192/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulija kirjoitti:

Ja varmaan myös halu tulla toimeen. Siivous työstä saatava hikinen 12 € /h ei riitä elämisen kuluihin. Usein vielä osa-asikainen työ, niin tiukkaa tekee.

Kyllä.työstä pitäisi saada kunnon korvaus. 

Okei, eli työttömyyskorvauksella tulee toimeen ja se riittää mainiosti elämisen kuluihin. Miksi täällä sitten moni aloitus koskee työttömyysturvan/tukien pienuudesta kitisemistä? 

Vierailija
193/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koulutus vaaditaan.

Mistä ihmeestä tämä väite kumpuaa? Sairaaloihin ym. korkean hygienian vaativiin kohteisiin usein vaaditaan laitoshuoltajan koulutus, mutta toimistoihin, kouluihin, päiväkoteihin, kauppoihin jne. ei vaadita. Asenne ja halu oppia, ratkaisee.  

Ja jännä, miten näissä ketjuissa aina väitetään paikkojen menevän halvoille kielitaidottomille ulkomaalaisille, mistään oikeuksistaan mitään tietämättömille, heilläkö sitten muka olisi alan koulutus? 

Vierailija
194/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työttömät öööööööööh 

Miksi työttömät öööööööööh 

Vierailija
195/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 58, ei ajokorttia ja lisäksi kroppa ei kestä tuntikausien siivousta 5krt viikossa

Vierailija
196/196 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy todeta niinkuin kansanedustaja Kangas liian pieni palkkio. Kannattavampaa olla vikkot tukiaisilla ja viikonloput pimeästi siivoamassa.Pääsee kansanedustajan palkkioille.