Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, mikä syysi on ettei esimerkiksi siivoustyö kiinnosta?

Vierailija
03.01.2024 |

Jatkuvasti haetaan siivoajia, ilman kokemusta tai koulutusta eli näiden puutteeseen ei voi vedota. Palkka on mitä on, mutta takuulla enemmän kuin työttömyystuet. Kuntokin kohenee ja pysyy hyvänä kun tekee fyysistä työtä.

Kommentit (171)

Vierailija
21/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiinnostaa, mutta kun eivät ota. Ikää on jo 49 vuotta, ilmeisesti se on liikaa työnantajille. Mahtaako myös kantissuomalaisuus olla ongelma, kun joka paikassa siivoojat näyttää nykyään olevan tummempia tai aasialaisen näköisiä?

Meidän firmassa kaikki siivoajat ovat ihan kantasuomalaisia ja ikähaarukkakin on 30-60v. 

Mikä firma? Haen heti.

Vierailija
22/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan näin "siivoojana". Ammattini ei ole mikään tunkio hylkiöille jonne laitetaan ihmiset kun ei muuta löydy. Siellä on pääministerin ja valtionvarainministerin virka hakemista vailla 3.5 vuoden päästä jos jotain vähemmän vaativaa haluaa tehdä 

Ex-ammattisiivoojana komppaan sinua täysin. Lähihoitajan ja siivoojan ammatit eivät ole mitään dumppaustyöpaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päävaivanen trolli trollaa kun ei muuhun pysty.. 

Vierailija
24/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä saatanan viŧŧua kenenkään syyt mihinkään asiaan sinulle kuuluu, pidä viŧun persusaastaääliö huoli omista syistäsi ja turpasi kiinni. Hyppää itämereen, se on tarpeeksi saastunut sinulle persusaasta. 

Kerrankin hyvä kommentti näihin helvetin typeriin kyselyihin, arvostan. Kiitos! 

Vierailija
25/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä lässytystä. Työttömät hakevat paljon myös siivoojan työtä, mutta ei niitä paikkoja loputtomasti ole. Työttömien lisäksi paikkoja hakee myös jo työssä olevat. Arvatkaahan vain kumman työnantaja valitsee mieluummin, työttömän vai työpaikan vaihtajan? Helpotan hiukan - vastaus ei ole ensimmäinen vaihtoehto.

Jos samassa työpaikassa on jatkuvasti auki jokin paikka, esim. siivoojan paikka, niin työpaikassa on jotain vialla tai koko työtä ei todellisuudessa ole edes olemassa.

Vierailija
26/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tekosyitä. En vain halua. Kismittääkö? 

No eipä juurikaan. Sinua tosin kohta varmaan kismittää kun vähätkin tuet otetaan pois. 

Ei kismitä, ei sitten yhtään. Siivoojaksi en ryhdy. Piste. 

Vierailija
27/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempaakin tekemistä kuin tienata omat rahansa. Voin heitellä täällä nenäkkäitä kommentteja päivät pitkät koska yhteiskunta kustantaa joka tapauksessa elämiseni.

- winner -

Vierailija
28/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettujen kannattaa ottaa vastaan ne haastavammat työt ja jättää siivoustyöt muille. Siivota voi mm. ilman kunnollista kielitaitoa.

Jos et saa koulutustasi vastaavaa työtä sinun kuuluu ottaa sitä työtä mitä saat ja jatkaa oman alasi töiden etsintää samalla kun teet vaikka niitä siivoustöitä.

Siivousfirmat hakee ja valitsee siivoojansa eri profiileista. Meille kaikille on omat roolimme.

Vierailija
29/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut esim. rakennussiivoojan, loppusiivoojan ja muuttosiivoojan hommia, mutta en ole tullut valituksi, vaikka löytyy jopa työturvallisuuskortti.

Vierailija
30/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousfirmat saavat tuhansia hakemuksia vuodessa, joista he valitsevat parhaat päältä. Sinnekin on enemmän tunkua kuin on työpaikkoja.

Vierailija
31/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyörätuolissa. En silti sano, ettenkö pystyisi väljiä tiloja siivoamaan.

Vierailija
32/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettujen kannattaa ottaa vastaan ne haastavammat työt ja jättää siivoustyöt muille. Siivota voi mm. ilman kunnollista kielitaitoa.

Jos et saa koulutustasi vastaavaa työtä sinun kuuluu ottaa sitä työtä mitä saat ja jatkaa oman alasi töiden etsintää samalla kun teet vaikka niitä siivoustöitä.

En ole työtön, mutta vastasin kysymykseen. Tuo on resurssien haaskausta. Vähän koulutettujen kielitaidottomien on kaikista vaikein työllistyä. 

Olen korkeakoulutettu ja voisin työttömänä mennä esim. päiväkotiin töihin. En pidä itseäni hienompana, vaan sanonpa vaan, että on kaikille eduksi, että ihmiset työllistyvät koulutusta vastaavasti.

Vierailija
33/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei todellakaan ole siivoustyöhön. Todella raskasta fyysisesti eli pitää olla kondiksessa ja työnjälki hyvää. Ei sinne kuka tahansa nysvääjä sovellu.

Vierailija
34/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut tämän tänne varmasti viisi kertaa, mutta kirjoitetaan taas. Sukulaislikka teki kokopäiväisenä siivoojan hommia pari vuotta lukion ja yliopiston välillä ja yliopisto-opintojen aikana koko ajan. Valmistuttuaan hän sai oman alansa sijaisuuden. Kun sijaisuus loppui, jäi työttömäksi. Hän ei päässyt enää takaisin siihen firmaan, missä oli aiemmin. Hänelle oli sanottu, että kyllä sinun nyt kannattaa maisterina keskittyä hakemaan oman alan töitä. Eikä hän ollut vanha, alle 30. 

Minä olen ollut kokopäivätyössä jo monta vuotta. Mutta kun olin vuosia sitten ilman tuloja, olisi se pieni iltasiivoojankin paikka kelvannut. Viisi hakijaa tuli pelkästää niin, että työnantaja - toimisto, jonka omistaja oli kyllästynyt firmojen huonoon tasooon ja halusi palkata oman siivoojan - kyseli tutuiltaan. 2-3 kertaa viikossa muutama tunti. Toki tästä on vuosia, joten tilanne voi olla muuttunut. Mä tein sitten mysteeriostoja ja gallupvastauksia työnhaun ohessa, lopulta pääsin kouluun ja sain opintotukea, vaikka minulla olikin vanha tutkinto. Lainaa en tarvinnut, elin muutoin säästöillä ja pulloja keräämällä. Nyt olen oman alan töissä.  Puolison tulojen takia olin ilman tuloja, tämähän muuttui 2013. Puolison tulot menivät rajan yli kympillä ja kun meillä oli lukiolaisia, oli rahat aika tiukilla. Opiskelijoita otetaan siivoojaksi, ne kuusikymppiset ovat niitä pitkään olleita, joita ei voi noin vain sanoa irti, vaikka haluttaisiin. 

Nykyään olen alani töissä. 

Vierailija
35/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut mutta pitää olla oma auto, jotain kortteja, koulutus, hyvä fyysinen kunto yms.

Kyllä. Fyysinen kunto tosin sallii hitaahkon työnteon sekä rajoitetun tavaroiden nostelemisen ym. Oma auto on mutta sitä en työtehtävissäni suostu käyttämään. Tunnen kyllä pari ammatisiivoojaa mutta heillä on omat firmat. 

Vierailija
36/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin melkein 30v. Terveys on mennyttä.

Vierailija
37/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia vahvuuksia. En tosiaankaan voisi kuvitella, että jokainen ihminen soveltuu siivoojaksi. Kaikista ei ole ruumiilliseen työhön , missä työnjälki näkyy heti ja sen pitää olla priimaa. 

Vierailija
38/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kokeilemassa muutaman kuukauden. Perehdyttäjän mielestä olin liian tarkka. Kun aloin siivoamaan yksin niin en millään ehtinyt tehdä kaikkea. Ohjeeksi annettiin että täytyy "oikoa" mahdollisimman paljon esim. siisteistä vessoista piti kerätä vain roskat ja pyyhkäistä hana niin näyttää siistiltä. Koneella ajaminen piti jättää minimiin yms. Silti minulla meni usein liian pitkäksi päivät. Lopetin kun ei omatunto antanut tehdä huonoa jälkeä. Olin siis surkea siivoojan työssä. 

Vierailija
39/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viddu. Vai kunto kohenee. Pitää harrastaa liikuntaa jotta jaksaa siivota työkseen. Jos on huono kunto niin ei siivouskaan suju hyvin.

Vierailija
40/171 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostanut ja hainkin useampaan paikkaan ilman työtä ollessani, mutta mitään vastausta ei tullut yhdestäkään firmasta. Ei suomalainen työkokemusta ja jonkinlaista koulutustakin omaava kelpaa, pitää olla helpompia nöyryytettäviä. Luottoni työllistymiseen oli näin jälkikäteen ajateltuna turhankin kova, en edes edelliseen työhön kyllästyttyäni ilmoittautunut työnhakijaksi, koska olisi ollut 3 kk karenssi. Alta kahden kuukauden olinkin sitten jo työssä, joka oli määräaikainen, mutta vakinaistettiin pian. Tästä on jo muutama vuosi, joten nyt voisi olla vaikeampaa ja ymmärrän hyvin, että työttömiä ei kiinnosta osa-aikatyöt, joilla ei elä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän