Kirjoittakaa tänne rukousvastauksia, joita olette saaneet
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on näköjään koolla taas ne omahyväiset uskovaiset jotka omassa pienessa tyytyväisyyden kuplassaan kuvittelevat että jumala pitää huolen hänen koirastaan kun sitä tuli tuossa rukoilleeksi.
Samaan aikaan ottamani esimerkki Afrikan AIDS-orvoista onkin heidän omaa syytään.
Käsittämätöntä omahyväisyyttä ja puhdasta ilkeyttä.
Et sinä ihmisen sydämen tilaa tiedä. Sinäkin vain prutkutat siitä, mitä Jumala ei sinun mielestäsi tee. Mutta hän laittoi ihmisen tänne maailmaan oppimaan sitä hyvän tekemistä. Paljonko siis itse olet tehnyt niiden eteen jotain, josta arvostelet Jumalaa?
Ja se, että sairas riutuu ja näyttää säälittävältä oma fyysisen tilansa takia, ei tarkoita sitä, että hän olisi puhdas pulmunen Jumalan mittapuulla syntiensä osalta.
Jumala ei myöskään kuule jumalattom
Kuinka syntinen pieni lapsi, jopa vastasyntynyt vauva, voi mielestäsi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskovat rukoilee? Raamattussahan sanotaa että hiuskaan ei putoa päästä ilman että jumala tietää. Eli jumalalla on joku valmis suunnitelma ihmiselle ja kunhan riittävän pontevasti rukoilee, niin jumala muuttaa mieltään. Tai sitten ei muuta.
Vai miten tämä pitää ymmärtää?
Minä kirjoitin tämän ja heti tuli alapeukkua. Voisiko joku asiaan vihkiytynyt ihan oikeasti selittää tämän minulle? Kysyn ihan vakavissani miks rukoilette jos jumalalla on suunnitelma.
Saat alapeukkua, koska kysymyksesi nostaa esiin pahan ristiriidan heidän uskossaan ja saa heidät ainakin hetkellisesti epäilemään koko asiaa. Ja se (ajattelu) on väärin - siispä alapeukkua!
En laittanut koiraani kenenkään edelle.
Rukoilin sen puolesta sydämeni kyllyydestä, koska pelkäsin että tassua ei saada kuntoon ja koira pitää lopettaa.
Paljon rukoillaan koko maailman puolesta. Tämä rukous koski rakasta ystävääni.
Olin ehkä itsekäs siinä mielessä että halusin koiran paranevan koska MINÄ itsekkyydessäni en halunnut luopua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aina jaksaa hämmästyttää mitä ei uskovaiset tekee näissä ketjuissa. Miten heidän kommentit liittyvät aloitukseen. Ei mitenkään.
Sama. Outoa miten tärkeää heille on tulla huutelemaan tänne.
Jo aloituksesta tajusi, ettei kannattaisi vastata mitään, koska uskosta osatttomat tulevat tänne alta aikayksikön riekkumaan ja raakkumaan ja osoittamaan omaa epäuskoaan, vaikka nimenomaan rukousvastauksia pyydettiin. Ja niitä rukousvastauksia nimeonomaan me uskovat saamme. Nitä myös kerroimme. Mutta itse aloititte sen raakkumisen, joten tottahan me aitten puolustaudumme totuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on näköjään koolla taas ne omahyväiset uskovaiset jotka omassa pienessa tyytyväisyyden kuplassaan kuvittelevat että jumala pitää huolen hänen koirastaan kun sitä tuli tuossa rukoilleeksi.
Samaan aikaan ottamani esimerkki Afrikan AIDS-orvoista onkin heidän omaa syytään.
Käsittämätöntä omahyväisyyttä ja puhdasta ilkeyttä.
Et sinä ihmisen sydämen tilaa tiedä. Sinäkin vain prutkutat siitä, mitä Jumala ei sinun mielestäsi tee. Mutta hän laittoi ihmisen tänne maailmaan oppimaan sitä hyvän tekemistä. Paljonko siis itse olet tehnyt niiden eteen jotain, josta arvostelet Jumalaa?
Ja se, että sairas riutuu ja näyttää säälittävältä oma fyysisen tilansa takia, ei tarkoita sitä, että hän olisi puhdas pulmunen Jumalan mittapuulla syntiensä osal
En tiedä. Kysy niiltä, jotka uskovat vauvan tehneen jotain väärää.
Väärät luulot ojentuvat Raamattua lukemalla. Niin erehtyneillä uskovilla kuin ei-uskovillakin.
Ei vauva ole syntiä tehnyt mutta synnit periytyvät. Herran kautta voivat kuitenkin tulla parennetuiksi.
Älä kumarra äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni
Vierailija kirjoitti:
Itkin kerran yhdessä paikassa niin että mun silmät turposi ihan kauheiksi pallukoiksi. Mun oli kuitenkin pakko lähteä sieltä ulos ja kävellä autolleni. Hävetti ihan kauheasti kun silmäni oli niin turvoksissa ja punaiset etten olisi halunnut että kukaan näkee minua. Rukoilin etten ulkona törmäisi keneenkään. Lähdin sitten ulos ja kävelemään autolleni noin 800m-1km En nähnyt ulkona missään uhtään ihmistä, en ketään missään koko matkalla autolle! Kiitin ja läksin ajelemaan kotimatkalle.
Toisen kerran rukoilin että kaksi enkeliä menisi auttamaan yhtä ihmistä. Siinä mulle tuli vaan sisälle ihmeellinen varmuus että näin tapahtui. En siis muuta varsinaista tietoa kun tuo sisäinen tunne, mutta se tuntui rukousvastaukselta.
Enkelipartio, roll out!
Miksi tarvittiin juuri kaksi enkeliä? Eikö yhden taikavoimat olisi riittäneet? Yksi piteli ja toinen löi? Siis pirua.
"En tiedä. Kysy niiltä, jotka uskovat vauvan tehneen jotain väärää.
Väärät luulot ojentuvat Raamattua lukemalla. Niin erehtyneillä uskovilla kuin ei-uskovillakin."
Minähän kysyin.
Kuinka syntinen pieni lapsi, jopa vastasyntynyt vauva, voi mielestäsi olla, jos kerran "se, että sairas riutuu ja näyttää säälittävältä oma fyysisen tilansa takia, ei tarkoita sitä, että hän olisi puhdas pulmunen Jumalan mittapuulla syntiensä osalta."?
Vierailija kirjoitti:
Minkä se Jumala sille voi jos kehitysmaissa miehet rais kailee jopa lapsia. Kyllä joku vastuu on ihmiselläkin. Eivätkähän nuo edes usko Jumalaan.
Eikö sen Jumalan pitäisi olla Kaikkivoipa? Se on vissiin aika iso osa Hänen olemustaan? Eli Hän voisi tehdä asialle ihan mitä tahansa.
Eikä tee mitään.
Öykkärit teeskentelevät välittävänsä lapsista ja tulevat keskusteluun vänkyttämään. Jos välittäisivät, olisivat itse heitä siellä auttamassa.
Vastaan kaverini puolesta.
Puolustusministeri Elisabet Rehn virnuili televisiossa niin leveästi, että kaverin television kuva jäi pysyvästi vinoksi.
Sellainen virnuilu ei ollut kaverini mielestä sopivaa puolustusministerille ja television rikkominenkin köyhältä eläkeläiseltä oli kyllä halju teko.
Niinpä hän rukoili Jumalaa, että Rehnistä ei tulisi presidenttiä.
Ahtisaari valittiin, rukous siis oli kuultu ja Jumalan olemassaolo tuli todistettua.
Rukoileminenhan on jumalan tahdon vastustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä se Jumala sille voi jos kehitysmaissa miehet rais kailee jopa lapsia. Kyllä joku vastuu on ihmiselläkin. Eivätkähän nuo edes usko Jumalaan.
Eikö sen Jumalan pitäisi olla Kaikkivoipa? Se on vissiin aika iso osa Hänen olemustaan? Eli Hän voisi tehdä asialle ihan mitä tahansa.
Eikä tee mitään.
Sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Ei vauva ole syntiä tehnyt mutta synnit periytyvät. Herran kautta voivat kuitenkin tulla parennetuiksi.
Älä kumarra äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni
Onpa kyllä harvinaisen paska jumala teillä, ei voi muuta sanoa. Täysi psyko.
Onneksi tätä(kään) aavikoiden vuohen nu s s ijoiden toteemiukkoa ei oikeasti ole olemassa, mutta seuraajia edelleen riittää, mikä on hirvittävä asia jo itsessään. Uskovaiset, kys. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Öykkärit teeskentelevät välittävänsä lapsista ja tulevat keskusteluun vänkyttämään. Jos välittäisivät, olisivat itse heitä siellä auttamassa.
Niin kun kaikkivoipa ei itse viitsi kun se olisi sille liian vaivalloista.
Ihmisellä on itselläänkin joku vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskovat rukoilee? Raamattussahan sanotaa että hiuskaan ei putoa päästä ilman että jumala tietää. Eli jumalalla on joku valmis suunnitelma ihmiselle ja kunhan riittävän pontevasti rukoilee, niin jumala muuttaa mieltään. Tai sitten ei muuta.
Vai miten tämä pitää ymmärtää?
Rukoilija esittää alamaista ja samalla antaa jumalalleen käskyjä. Nöyrää ja röyhkeää yhtaikaa. Nerokasta.
182223 kirjoitti:
En laittanut koiraani kenenkään edelle.
Rukoilin sen puolesta sydämeni kyllyydestä, koska pelkäsin että tassua ei saada kuntoon ja koira pitää lopettaa.
Paljon rukoillaan koko maailman puolesta. Tämä rukous koski rakasta ystävääni.
Olin ehkä itsekäs siinä mielessä että halusin koiran paranevan koska MINÄ itsekkyydessäni en halunnut luopua siitä.
No ehkä sun todella kannattaisi keskittyä rukoilemaan että pääsisit itsekkyyden synnistä. Sehän tässä on nyt tärkeintä.
Sama. Outoa miten tärkeää heille on tulla huutelemaan tänne.