Kertokaa kaikkein helpoin kaalilaatikon resepti
Mun mielestä kaalilaatikko on maailman helpoin ruoka jossa vain paloitellaan kaikki eri ainesosat ja pistetään ne pataan uuniin kypsenemään, tai ehkä joskus tosi harvoin kattilaan liedelle kypsenemään, ja sitten se ruoka onkin valmis.
Mutta kun olen kaalilaatikon reseptejä googlaillut niin ne kaikki on ainaskin 10 kertaa mutkikkaampia. Niissä pitää joitain ainesosia valmistella paistinpannulla, joitain muita kattilassa, joitain muita uunissa,... ja vasta sitten kun eri ainesosia on käsitelty ainaskin 10 eri tavalla ainaskin 10 eri paikassa niin sitten se kaalilaatikko on valmis. Eli jopas on turha ruoka! Kaalilaatikon ei pitäisi olla ruoka jonka saa valmiiksi vasta tieskuinka monen valmistusprosessin ja valmennusastian ja tieskuinka monen kypsennyslaitteen jälkeen.
Eli kertokaa mulle nyt ihan oikeesti miten saa kaalilaatikkoa valmiiksi mahdollisimman yksinkertaisesti ja helposti. Siis ihan vain yhtä kypsennyslaitetta käyttäen (uuni, liesi, tms). Niin että myös laiskat ihmiset voivat syödä täydellistä yksinkertaista ruokaa nimeltä kaalilaatikko.
Syy miksi kysyn on että kaalilaatikko on ylivoimaisesti yksi lempiruuistani. En tahtoisi ainavain ostaa sitä jostain valmiina valmistettuna. Vaan tahtoisin valmistaa sitä kotona ihan itse. Mutta jopas tuon yksinkertaisen ruuan valmistusohjeet ovat yllättävän monimutkaisia. Minun mielestäni: yksinkertaisen ruuan valmistusohjeiden pitäisi olla yksinkertaisia! Maailman yksinkertaisimman ruuan eli kaalilaatikon valmistusohjeet ovat yllättävän monimutkaisia. Jopas on ohjeissa paljon jotain vikaa!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen eroa on kaalilaatikolla ja kaalipadalla?
Laatikot kypsennetään uunissa, padat nimensäkin perusteella padassa (tai kattilassa).
Toki pataruoankin voi kypsentää uunissa, mutta laatikot paistetaan, padat haudutetaan.
Tämä oli varmaan paras vastaus tähän mennessä.
HAH HAH HAA!
t. ap
PS. Enkä minä missään nimessä tehnyt tätä viestiä ihan vain saadakseni muitakin viestejä aloitukseeni, vaan saadakseni muitakin mahdollisimman helppoja valmistusohjeita ruoka-annoksiin jotka voi ruokakaupoista ostaa max 5 euron hintaan.
NIIN: ruokaa voi kuumentaa kypsäksi asti paistinpannulla eli liesilevyllä, tai kattilalla eli liesilevyllä, tai laatikossa eli uunissa. Mutta jos nyt kuitenkin tahtoisi valmistaa ruokaa joka on pääasiassa kaalipohjaista... sitä ruokaa tahtoisi valmistaa ihan vain yhdellä valmistusalustalla, ihan vain yhdellä valmistusastialla,... niin miten se sen sellaisen kaaliruuan valmistaminen tapahtuisi? Miten saisi aikaan jotain jonkinlaista jonkinmoista kaaliruokaa mahdollisimman pienllä vaivalla? Häh?
Vierailija kirjoitti:
HAH HAH HAA!
t. ap
PS. Enkä minä missään nimessä tehnyt tätä viestiä ihan vain saadakseni muitakin viestejä aloitukseeni, vaan saadakseni muitakin mahdollisimman helppoja valmistusohjeita ruoka-annoksiin jotka voi ruokakaupoista ostaa max 5 euron hintaan.
NIIN: ruokaa voi kuumentaa kypsäksi asti paistinpannulla eli liesilevyllä, tai kattilalla eli liesilevyllä, tai laatikossa eli uunissa. Mutta jos nyt kuitenkin tahtoisi valmistaa ruokaa joka on pääasiassa kaalipohjaista... sitä ruokaa tahtoisi valmistaa ihan vain yhdellä valmistusalustalla, ihan vain yhdellä valmistusastialla,... niin miten se sen sellaisen kaaliruuan valmistaminen tapahtuisi? Miten saisi aikaan jotain jonkinlaista jonkinmoista kaaliruokaa mahdollisimman pienllä vaivalla? Häh?
Katsot ohjeesta raaka-aineet ja ne sekoitat ne raakana joko uunivuokaan tai kattilaan ja kypsennät. Veikkaan kyllä, että maku hieman kärsii.
Katsos kun se kaalilaatikon maku tulee just siitä, että kaalit on ensin rasvassa hauduteltu, ja ehkä hieman siirappia yms lisätty, jauheliha on ruskistettu (maistuu ihan erilaiselta kuin vaan uusissa/keittämällä kypsennetty. Riisit uunivuokaan varmaan voisi laittaa raakoinakin (huomioi vaan nesteen määrässä). Rapsakka paistopinta sitten antaa oman makunsa.
Joten mun vastaukseni on, että hyvänmakuinen kaaliruoka vaatii aina hieman vaivaa (ja erilaisia valmistustapoja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAH HAH HAA!
t. ap
Katsot ohjeesta raaka-aineet ja ne sekoitat ne raakana joko uunivuokaan tai kattilaan ja kypsennät. Veikkaan kyllä
Ja näin on William Shakespeare osoittanut oman arvottomuutensa, kertonut itsestään sen jota kukaan ei kaipaa, todistanut sanat joita kukaaj ei yritå toistaa. Joten toisin sanoen: herran tähden sentään minä juuri nyt olet humalassa, herran tähden sentään SINÄ juuri nyt olet jurha kirjoittelija tälle kirjoituspalstalle, herran tähden sentään voi yli 20o0 vuoden aikaan toivoia että maapallolle syntyisi uusi Shakespeare tai siis uusi Lordi George Byron! Eli joo siis! Eli eikä mulla ole enää mitään aavistustakaan siitä mitä juuri kirjoitin. Eli jos tämä kirjoittamani viesti tälle palstalle julkaistaaan, niiin eipä minulla ole mitään aavistusta siitä että mitä tänne oikein julkaistaaan. Ei niiin mitään aavistusta, haloo!
Helpoksi tekee mielestäni että käyttää isoa 2,5 litran uunivuokaa. Ensin ruskista jauheliha. Sitten pilkot kaalin, sipulin, porkkanan. Vispaa lihaliemeen kananmuna. Lisää ohrasuurimot. Valele siirappia, mustapippuria. Uunissa 150 asteessa 3 tuntia.
Kypsä ruoka pakasterasioihin.
Iso vuoka saa aikaan ettei kaalin palasia lennä ympäriinsä.
Vieläkin helpompaa kun pakastimessa on valmiiksi paistettua jauhelihaa.
Väliliha ei tuohon ruokaan kuulu!