Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilu? Sellaista ehdotti te-toimiston virkailija

Vierailija
03.01.2024 |

Olin ollut työttömänä alle 3 kuukautta, kun tuollaisesta vaihtoehdosta vinkattiin. Olisin hakenut siihen ja se olisi valmistanut minua tiettyyn työtehtävään, joka ei ole oma alani mutta joka kiinnostaa minua. Olen nyt hakenut työvoimakoulutukseen, jossa opiskellaan kyseiseen tehtävään liittyviä juttuja. Minulla on aiempaa työkokemusta, joka toimii hyvänä taustana. 

Jotenkin tuo sana työkokeilu kalskahti korvaani... Tulee mieleen jotkut osatyökykyiset. Jotenkin omanarvontuntoni vastusti tuota, haen ihan palkkatyötä, minulla on työelämätaustaa ja olen opiskellut.

Olen AMK-tutkinnon suorittanut ja ollut liki koko ajan työelämässä sen jälkeen. Nyt olen työttömänä. 

Lähtisittekö työkokeiluun? Millaisia kokemuksia teillä on? Millaisia ihmisiä työkokeiluun yleensä menee? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina mies jäi työttömäksi niin marssi työkkäriin ja sanoi miesvirkailijalle "laita takki päälle niin lähetään kattelemaan niitä töitä!". Pari vuotta myöhemmin sama mies oli kertausharjoituksissa ja samainen työkkärin virkailija siellä kersanttina. Virkailija käski miehen pienimään polttopuita leirillä niin mies tokaisi "kyllä sä täällä järjestät töitä mutta et siviilissä!".

Vierailija
2/5 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sulle ole enemmän hyötyä alan koulutuksesta, jos sinne pääset. Saman rahan saat eli ei eroa siinä. Työkokeilusta ei ikinä työllisty vakkariksi samaan firmaan. Nyt joku kertoo kumminkaimasta joka tässä onnistui XD 

Itse näen, että työkokeilu käy sellaisille, joilla ei ole oikein työkokemusta mistään, ei koulutusta tai on olleet pitkään poissa työelämästä esimerkiksi sairauden takia. Vähän niinku testataan kykeneekö työhön ylipäänsä ja olisiko joku ala itselle sopiva. Näähän on aina jotain matalapalkka-alan paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemiasi ihmisiä eli sairastaneita, alan vaihtajia ja sit vain arkeensa kyllästyneitä, onhan se 9 eur kuitenkin pieni lisä surkeaan peruspäivärahaan.

Mut pitkäksi aikaa ei kannata mennä orjatyövoimaksi

Vierailija
4/5 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain ilmaista työvoimaa jonkun aikaa. Sitten tilallesi otetaan toinen.

Vierailija
5/5 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla ihan mielenkiintoinen tutustuminen johonkin toiseen alaan tai aivan erilaiseen tehtävään. Yleensä töissä saa käsityksen myös siinä lähellä työskentelevien tehtävistä.