Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kaikkein helpoin kaalilaatikon resepti

Vierailija
03.01.2024 |

Mun mielestä kaalilaatikko on maailman helpoin ruoka jossa vain paloitellaan kaikki eri ainesosat ja pistetään ne pataan uuniin kypsenemään, tai ehkä joskus tosi harvoin kattilaan liedelle kypsenemään, ja sitten se ruoka onkin valmis.

Mutta kun olen kaalilaatikon reseptejä googlaillut niin ne kaikki on ainaskin 10 kertaa mutkikkaampia. Niissä pitää joitain ainesosia valmistella paistinpannulla, joitain muita kattilassa, joitain muita uunissa,... ja vasta sitten kun eri ainesosia on käsitelty ainaskin 10 eri tavalla ainaskin 10 eri paikassa niin sitten se kaalilaatikko on valmis. Eli jopas on turha ruoka! Kaalilaatikon ei pitäisi olla ruoka jonka saa valmiiksi vasta tieskuinka monen valmistusprosessin ja valmennusastian ja tieskuinka monen kypsennyslaitteen jälkeen.

Eli kertokaa mulle nyt ihan oikeesti miten saa kaalilaatikkoa valmiiksi mahdollisimman yksinkertaisesti ja helposti. Siis ihan vain yhtä kypsennyslaitetta käyttäen (uuni, liesi, tms). Niin että myös laiskat ihmiset voivat syödä täydellistä yksinkertaista ruokaa nimeltä kaalilaatikko.

Syy miksi kysyn on että kaalilaatikko on ylivoimaisesti yksi lempiruuistani. En tahtoisi ainavain ostaa sitä jostain valmiina valmistettuna. Vaan tahtoisin valmistaa sitä kotona ihan itse. Mutta jopas tuon yksinkertaisen ruuan valmistusohjeet ovat yllättävän monimutkaisia. Minun mielestäni: yksinkertaisen ruuan valmistusohjeiden pitäisi olla yksinkertaisia! Maailman yksinkertaisimman ruuan eli kaalilaatikon valmistusohjeet ovat yllättävän monimutkaisia. Jopas on ohjeissa paljon jotain vikaa!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sinä sen viestisi alussa kerroit.

Vierailija
2/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole helppo! Helpoin resepti on että heität kaiken ikkunasta ulos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman helpoimman kaalilaatikko resepti:

"Mun mielestä kaalilaatikko on maailman helpoin ruoka jossa vain paloitellaan kaikki eri ainesosat ja pistetään ne pataan uuniin kypsenemään, tai ehkä joskus tosi harvoin kattilaan liedelle kypsenemään, ja sitten se ruoka onkin valmis."

Tiivistettynä: paloittele ainesosat ja laita kypsymään.

Ole hyvä.

Vierailija
4/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että tosi monissa resepteissä on ihan liikaa hifistelyä, perusruuanlaitto on loppujen lopuksi yksinkertaista hommaa.

Vierailija
5/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan sinä sen viestisi alussa kerroit.

No ei, en kertonut. Mun mielestä se helpoin kaalilaatikon resepti olisi: pistä kaali, jauheliha (tai soijarouhe), sipuli ja esim ohraryyni, pistä ne kaikki kerralla uunipataan, ja pistä ne uuniin kypsenemään. No enpä ole koskaan mitään tuollaista reseptiä löytänyt! Vaan kaikissa löytämissäni kaalilaatikkoresepteissä ohjeistetaan valmistamaan noita useita eri ainesosia usein eri tavoin. Jauheliha pitää paistaa. Ohraryyni pitää keittää. Sipulille ja kaalille pitää tehdä tiesmitä, kuten esim pistää uuniin. Ja lopulta noiden useiden eri valmistustapojen jälkeen kun useat eri ainesosat pistetään yhteen johonkin astiaan niin lopulta on ruoka nimeltä kaalilaatikko.

Ja tuohan on mahdollisimman vaikea ruoka saada aikaiseksi. Siis että pitää käyttää mahdollisimman useita eri valmistusmenetelmiä sekä valmistusvälineitä eri ainesosille jotta ne lopuksi saadaan yhdistettyä yhteen ainoaan astiaan. Minun mielestäni: 100 kertaa helpompaa olisi valmistaa ne kaikki ainesosat yhdessä alunperinkin siinä yhdessä ainoassa lopullisessa astiassa! Se olisi se helpoin mahdollisin resepti kaalilaatikolle!

ap

Vierailija
6/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso youtubesta on vaikka mitä ohjetta ja laita suomennus päälle.

Vierailija
7/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan yksi kaali ja yksi laatikko. Laitetaan kaali laatikkoon.

Vierailija
8/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun mielestä kaalilaatikko on maailman helpoin ruoka jossa vain paloitellaan kaikki eri ainesosat ja pistetään ne pataan uuniin kypsenemään, tai ehkä joskus tosi harvoin kattilaan liedelle kypsenemään, ja sitten se ruoka onkin valmis."

Ole hyvä.

Tuosta taitaa kuitenkin tulla kaalipataa.

Vierailija
9/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko ei ole yksinkertainen eikä vaivaton ruoka sekä mikä oleellinen asia, se lopullinen kypsennys tehdään aina uunissa. Hellalla tehtävä on kaalipata.Jos haluat hyvää kaalilaatikkoa, ei vaiheita voi juurikaan oikaista. No, riisin voi laittaa kaalien kanssa yhdessä esikypsymään liedelle. 

Vierailija
10/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä.

Tai jos sinä nyt ihan oikeasti aiot puhua erosta kaalipadan sekä kaalilaatikon välillä, niin ehkä sinä nyt vain sorrut niin sanottuun "hifistelyyn" kuten joku muu kommentoija jo kommentoi. Sinä olet ehkä hifistelijä. Sinun ruokasi ei ole käytännöllistä vaan tarpeettoman monimutkaista.

Vierailija
11/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakaalilaatikko

Ainekset:

1 iso kaali

500 g jauhelihaa (naudan- tai sianlihaa)

1 tl suolaa

Mustapippuria maun mukaan

2 dl vettä

Valmistus:

Lämmitä uuni 200 asteeseen.

Pilko kaali karkeasti.

Laita kaalisuikaleet uunivuokaan.

Ruskista jauheliha nopeasti pannulla ja lisää se kaalin päälle.

Mausta suolalla ja mustapippurilla.

Kaada vesi vuokaan.

Peitä vuoka foliolla.

Kypsennä uunissa noin 1-1,5 tuntia, kunnes kaali on pehmeää ja jauheliha kypsää.

Vierailija
12/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen eroa on kaalilaatikolla ja kaalipadalla?

Vierailija
13/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runttaat kaalit ja raa'an lihamössön kattilaan

Laitat hellan täysille ja istun alastomalla pillullasi kattilan päälle

Volaa

Vierailija
14/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÖYTYISKÖ JOSTAIN HELPPO KAALIRUOKA JONKA VOI VALMISTAA PAISTINPANNULLA?

Vierailija
15/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikko paistetaan uunissa, padan voi hauduttaa liedelläkin. Itse saatan paistaa hautuneen kaalipadan jämät uunissa laatikoksi. Ajattelepas sitä, yhdestä tehdystä ruoasta kaksi erilaista ruokaa.

Vierailija
16/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LÖYTYISKÖ JOSTAIN HELPPO KAALIRUOKA JONKA VOI VALMISTAA PAISTINPANNULLA?

Paistettu kaali. Kannattaa laittaa sipulia mukaan, jottei tule kaaliöverit.

Vierailija
17/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on. 

https://youtu.be/COjr-P84xlU?si=IVf4QhjPRN0u7jol 

Kaksi pannulla tehtävää kaaliruokaa.

Vierailija
18/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä.

Tai jos sinä nyt ihan oikeasti aiot puhua erosta kaalipadan sekä kaalilaatikon välillä, niin ehkä sinä nyt vain sorrut niin sanottuun "hifistelyyn" kuten joku muu kommentoija jo kommentoi. Sinä olet ehkä hifistelijä. Sinun ruokasi ei ole käytännöllistä vaan tarpeettoman monimutkaista.

Jos sinulle ei ole väliä sillä, että jauhelihaperunalaatikkoa tilatessasi saat jauhelihaperunakeittoa, niin en sano mitään.

Vierailija
19/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikot kypsennetään uunissa, padat nimensäkin perusteella padassa (tai kattilassa).

Vierailija
20/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatikot kypsennetään uunissa, padat nimensäkin perusteella padassa (tai kattilassa).

Toki pataruoankin voi kypsentää uunissa, mutta laatikot paistetaan, padat haudutetaan.