Ruokaviraston koirarekisteri
Mulla on sirutettu koira ja on kennelliittoon rekisteröity.
Käsittääkseni ruokavirasto saattaa sakottaa jos ei ole sirutettu, mutta miten voi saada sanktioita jos on sirutettu mutta ei ruokaviraston rekisterissä?
Koira on steriloitukin, eli ei ole pentutehtailusta vaaraa. Jos ei vie kunnaneläinlääkärille eikä kisoihin tai näyttelyyn niin pitäisi säästyä sakoilta, eikö?
Koiraveron takia tuokin tehty.
Kommentit (358)
Kyllä kymppi löytyy, mutta mitä varten se pitäisi pois heittää. Suomessa on olemassa jo yksi hyvä koira rekisteri Kenneliitolla. Onko täällä aivan pakko työllistämisen vuoksi keksiä päällekkäisiä instansseja veronmaksajien piikkiin. Nämä päällekkäisyydet tuli hyvin selkeästi esiin korona pandemian aikana. Tietäjiä oli hyvin monesta laitoksesta ja jokaisella omat mielipiteet asioista.
Kaikki piskit voisi hävittää, ei olisi tätäkään ongelmaa.
Up
Miten tämä on edennyt? Joko porukka saanut sakkoja?
Ei ole ketään mun koirien rekkaamattomuus kiinnostanut. Eläinlääkärissäkin käyty molempien kanssa, toisen kanssa kunnaneläinlääkärillä. Ei kysellyt ruviin rekkaamisesta mitään. Sirun kyllä katsoi, kun haki sillä koiran tiedot. Yksityisellä ei katsottu edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kymppi löytyy, mutta mitä varten se pitäisi pois heittää. Suomessa on olemassa jo yksi hyvä koira rekisteri Kenneliitolla. Onko täällä aivan pakko työllistämisen vuoksi keksiä päällekkäisiä instansseja veronmaksajien piikkiin. Nämä päällekkäisyydet tuli hyvin selkeästi esiin korona pandemian aikana. Tietäjiä oli hyvin monesta laitoksesta ja jokaisella omat mielipiteet asioista.
Joo mutta kennelliiton rekisterillä ei voi jatkossa verottaa koiria, viranomaisrekisterillä se onnistuu.
Suomen viranomaiset ovat niin ennaltaarvattavia, koirarekisteri on perustettu ainoastaan ja yksinomaan koiraveron paluuseen 300€ per piski ja taas rahhoo on
Minä voisin maksaa koiristani veroa vaikka 500 euroa per kirsu jos sillä saataisiin köyhien ihmisten koiranpitoa vähennettyä. Säälittää wt-porukan kouluttamattomat ja hoitamattomat koirat. Tälläkin palstalla on päivittäin kyselyjä "koiralta lohkesi hammas, onkohan se kipeä" ja ei ole varaa viedä eläinlääkärille. Koiravero voisi myös osaltaan vähentää rescue-koirien maahantuontia.
Rahastusta, 800 000 koiraa x 10€ = 8 000 000. Hyöty rekisteristä täysi 0.
Koiramme alkoi syömä lakkoon, ja välttelee viranomaisia.
Miksei koirilta kysytty mitään?
Missä ovat eläinten oikeuksien puolustajat nyt?
Koiraveroahan ne aikovat toteuttaa kun saavat rekisterin käytäntöön, siksi siitä nyt sakotetaan ja ihmisten pitääkin nyt boikotoida koiranäyttelyitä ja kaikkea koira toimintaa mitkä edesauttavat tätä kusetusta yhteiskunnan puolelta.
Käytin tietämättömänä seurauksista koirani kunnallisella eläinlääkärillä. Siellä puututtiin heti siihen, ettei koirani löydy ruokaviraston rekisteristä. Eteen laitettiin lappu allekirjoitettavaksi, että olen saanut kehotuksen ilmoittaa koirani ja mahdolliset talouden muut koirat rekisteriin lapussa olevaan määräaikaan mennessä.
No ilmoittautumismaksu näkyy edelleenkin olevan se 10€ joka ei ole juuri mitään, mutta pikkuisen foliohattuna en kyllä omia henkilökohtaisia tietojani haluaisi mihinkään antaa. Yksityisellä olen käyttänyt aikaisemmin, mutta nyt oli niin ruuhkaa, että vein kunnalliselle.
Onko tietoni mennyt nyt johonkin valvovalle viranomaiselle?
Koirani on 9v. leikattu ja sirutettu narttu, joten pentutehtailut voi unohtaa.
Taidan jättää ilmoittamatta, vaikka uhkavaatimus annettiinkin, koska milloin eläinlääkärit ovat saaneet poliisin valtuudet. Siinä vaiheessa, kun poliisit oikeasti ovat oveni takana, voisi mieli muuttua.
Kuinka muut palstalaiset? Joko kaikki koirat on ilmoitettu sinne?
En ole ilmoittanut tuota kotimaista sekarotuista urostani. Mitään ei ole seurannut. Pentuja se ei ikinä saa luonteensa puolesta. Paljon melua turhasta. Pentutehtailuun ei vaikuttanut.
Varsinkin tässä maailmantilanteessa haluan ehdottomasti koirieni olevan virallisesti minulle merkittyjä, joten todellakin ovat. Harrastusrekistereistä tuskin on mitään hyötyä siinä kohtaa kun aletaan miettiä, onko joku koira omalla laillisella haltijallaan. Pentuja ne eivät tule saamaan, mutta en olekaan koskaan nähnyt sitä rekisterin pääpointtina.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin tässä maailmantilanteessa haluan ehdottomasti koirieni olevan virallisesti minulle merkittyjä, joten todellakin ovat. Harrastusrekistereistä tuskin on mitään hyötyä siinä kohtaa kun aletaan miettiä, onko joku koira omalla laillisella haltijallaan. Pentuja ne eivät tule saamaan, mutta en olekaan koskaan nähnyt sitä rekisterin pääpointtina.
Meinaatko että rekkusi joutuu rintamalle? Kuka niitä koiria alkaisi omistajaltaan haalimaan? Aika on nyt kaukaa haettua.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän harva tosiaan haluaa ilmoittautua koiransa haltijaksi. Mutta parempi vain, jos meitä laillisia omistajia on mahdollisimman vähän. En siis kannusta ketään ilmoittamaan.
Onhan noita koiria liikaa. Verotuksella on ollut tapana yrittää ohjata käytöstä toivottuun suuntaan. Varmaan sitten jos alkavat verottaa, alkavat myös kunnolla rankaisemaan rekisteröimättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkärit eivät ole viranomaisia.
Jotain on mennyt pahasti pieleen, jos joudut tekemisiin virkaeläinlääkärin kanssa.
Silloin siruttamaton koira on eläinsuojelullisista ongelmista vähäisin.
Lemmikin rekisteröimättömyydestä ei voi saada sakkoa. Ruokavirasto ei halunnut itsekään mokomaa rekisteriä.
Eläinlääkärit nimenomaan ovat viranomaisia.
Rekidteri ei seuraa mitään ja on liian kallista palkata ketään seuraamaan. Kyseessä on bluffi ja vedätys.