Työttömän asunnossa 18,3 astetta - Tästäkö pitäisi vielä muuttaa huonompaan
ja halvempaan vuokraluukuun? Halutaanko työttömät palelluttaa koteihinsa?
Kommentit (85)
Mun makuuhuoneessa +16 ja nukuin kuin tukki 10 tuntia.
illalla saunaan ja avantoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voe tokkiisa, mulla oli lapsena pakkasella max 14 astetta lämmintä huoneessa ja ikkunankarmista veti niin että kynttilän liekki lepatti. Kyllä siitä parempaan asuntoon jossain vaiheessa päästiin, mutta vieläkin muistan ne aamut, ja kun 80-luvulla vielä oli ihan oikeasti kylmiä talvia.
Hyvä jos olet selvinnyt noista olosuhteista, mutta kyllä se tosiasia silti on, että alhainen lämpö ei ole hyväksi terveydelle, saattaa jopa hypotermian vaara olemassa.
Jos joku saa hypotermian 14 asteessa, niin ei kyllä verenkiertoa yhtään eli kuolema lähellä jo muutenkin.
Mene töihin siitä valittamasta, vaikka tuskin sinulla asenteesta päätellen sielläkään lämmin tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Trolli. Jäi kiinni.
Muuttaa halvempaa? Kelahan sen asunnon kuitenkin maksaa.
Älä ruoki trollia.
Vierailija kirjoitti:
Häätö pimeään ja kylmään talviyöhön olisi näille laiskanpulskeille suomalaistsuhnille se oikea ratkaisu.
Mene pycca muualle sössöttään.
Käydään töissä, sisällä 16 lämmintä, vanha omakotitalo. Villapaita päälle ja villasukat ja tossut jalkaan. Makuuhuoneessa aina 16, saa nukuttua hyvin.
Älkää ruokkiko trollia. "..ja halvempaan vuokraluukuun?"
Kai te muutkin tajuatte?
Mulla on yleensä aamuisin 13-15 astetta sisällä. Hella kun lämpiää, nousee lähes 20 asteeseen. Harvoin raaskin niin lämpimäksi lämmittää, kun polttopuut on nykyään kalliita. Ilp pitää mökissä peruslämpöä 16-17 astetta, kun en ole lämmittämässä.
Aikuinen lapseni asuu etelässä. Kuulemma pipo yöllä päässä ja kuumavesipullo sängyssä.
Ei tuo nyt paha ole. Meilläkin sama lämpötila ja ihan hyvin tarkenee.
Mulla on 19. Olen sisäistänyt progressiivisen verotuksen idean, joten laitan heti lämmitystä pienemmälle, että voin maksaa vielä lisää elämistäsi.
Ihan omistusasunnossa asun ja lämpö kotiin töistä tullessa 18,2 astetta.
Villasukat jalkaan, pitkät kalsarit ja villapaita, ei valittamista.
Meillä tällä hetkellä 16 astetta. Laitoin juuri tulet takkaan ja sillä saa lämpötilan kohoamaan 18-19 asteeseen. Yön ja työpäivän aikana jäähtyy ja huomenna taas jäiseen kämppään töiden jälkeen. Sniiduilen sähkölämmityksen kanssa. Palelen mieluummin kuin maksan.
Asutaan omassa talossa. Vanha lämmönlähde hajosi syksyllä, joten se oli uusittava. Nyt on uusi, ja sisällä on tänään 24 astetta lämmintä. Tämän mukavuuden hintalappu oli 40 000 euroa. Varmasti sinäkin tuolla rahalla saisit kämppääsi lämpöä.
Vähempikin riittäisi jos tekisit kovemmin töitä. Kylmähän se tulee kotona makoillessa vaikka ois 25 astetta
Vierailija kirjoitti:
Voe tokkiisa, mulla oli lapsena pakkasella max 14 astetta lämmintä huoneessa ja ikkunankarmista veti niin että kynttilän liekki lepatti. Kyllä siitä parempaan asuntoon jossain vaiheessa päästiin, mutta vieläkin muistan ne aamut, ja kun 80-luvulla vielä oli ihan oikeasti kylmiä talvia.
Näin juuri. Kaverillani oli huone eteisen yläpuolella. Oli kylmä ja veti, mutta oli oma huone.
Lapsuudenkodissani kovilla pakkasilla oli aamuyöstä/aamulla vain muutama aste plussan puolella, ennen kuin taas lämmitettiin. Ja saunan pukuhuone taas pakkasen puolella. Mutta yleensä koko päivän oli keskimäärin 15 astetta ja ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tällä hetkellä 16 astetta. Laitoin juuri tulet takkaan ja sillä saa lämpötilan kohoamaan 18-19 asteeseen. Yön ja työpäivän aikana jäähtyy ja huomenna taas jäiseen kämppään töiden jälkeen. Sniiduilen sähkölämmityksen kanssa. Palelen mieluummin kuin maksan.
Kylmää on, mutta ymmärrän näiden sähkon hintojen kanssa.
Meilla on 15-16 astetta. Hetkittain lammitrtaan vahan enemman. Itse maksetaan niin ei raaski. Nytkin menee jo 500kuussa "lammittamiseen"
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä aamuisin 13-15 astetta sisällä. Hella kun lämpiää, nousee lähes 20 asteeseen. Harvoin raaskin niin lämpimäksi lämmittää, kun polttopuut on nykyään kalliita. Ilp pitää mökissä peruslämpöä 16-17 astetta, kun en ole lämmittämässä.
Aikuinen lapseni asuu etelässä. Kuulemma pipo yöllä päässä ja kuumavesipullo sängyssä.
Miksi jotkut lämmittävät puilla jos joutuvat niitä ostamaan?
Nyt on kylmää.
Meillä oli aamulla 16,5 astetta. Omistusasunnossa asutaan niin ei voi valittaa kuin itselleen. Tällaisilla pakkasilla on haastava saada talo lämpimäksi. Nyt näyttää olevan -29, tuntuu kuin -36.
Tänään auttoi paksumpien verhojen laittaminen ikkunoihin. Mutta jos tästä vielä kylmenee niin pitää ottaa lisälämmitin käyttöön.