Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin reippaalla 1.5 h kävelylenkillä. Meillä on pakkasta -30. IHANAA, rakastan pakkasta!

Vierailija
02.01.2024 |

Tuli hiki :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on -17. Kävin tupakalla alle 5 minuutissa ja tuntui että sormet alkaa menee kuolioon. 

Tupakoijalla ne voivat mennäkin. Ääreisverenkierto heikkenee savumiehillä.

Ap

Vierailija
22/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein roskatkin ulos. Matkaa roskiksille 50m ja päällä vain ohuet housut ja ohut paita sekä varrettomat sukat. Ei palellut yhtään :)

Ap

Oudoista jutuista jaksat flexata. Kävin minäkin kaupassa, farkut oli jalassa vaan ei sukka- tai muita välihousuja. Ei palellut yhtään. 

Flexaan, kun RAKASTAN pakkasta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin. Ei ollut ihanaa, mutta menihän tuo.

Naama jäätyy täällä etelärannikolla, tuulee ja on kosteaa vaikka on kova pakkanen.

Käytin kankaista koronarättiä pakkassuojana.

Vierailija
24/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään. Lumi narskuu saappaan alla .

Vierailija
25/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis toivottavasti ollut REIPPAILEMASSA! Niin sitä pitää! Ihailen suunnattomasti.

Vierailija
26/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko APn mielipide pitänyt olla tuossa "omituisten mielipiteiden palstalla? - Vitsi vitsi! Oikeasti olet tosi reipas, hyvä! Terveisin sohvaperuna pakkasella. Ja kiva kun on positiivisia aloituksia!

Vierailija
27/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen ei sinänsä ole mikään paha juttu minulle, mutta. Olen lapsena paleluttanut poskeni pahasti, ja nyt ne ovat edelleen todella todella pakkasarat, saan paleltumia niihin jo vaikka pakkasta olisi vain -5 astetta ja pienikin viima. Eli joudun näkemään tosi paljon vaivaa suojatakseni naamani, ja se tekee ulkoilusta näin kylmässä hieman haastavaa. Huppu ja naaman peittävä maski auttavat tiettyyn rajaan asti.

Toinen ongelma on sitten valkosormisuus - siinä juurisyy lienee lapsuuden ja nuoruuden pyöräily, tupakoinut en ole koskaan. Sormista saattaa kadota veri jo +10 asteen lämpötilassa, ja kaikki hienomotoriikkaa vaativa on täysin mahdotonta. Lisäksi sattuuhan se, kun veri alkaa lopulta taas kiertää kun saa sormet lämpimäksi. Käytän kesäöisinkin hanskoja tai tumppuja, jos ei ole pitkät hihat, joihin kädet saa suojaan.

Ihan kiva, jos ei ole fyysisiä rajoitteita ja voi nauttia ulkoilusta kaikessa rauhassa. Se ei ole kyllä mikään ylpeilyn aihe, siitä kannattaa iloita, muttei painaa muita alas.

Olen kuitenkin käyttänyt koiran lenkillä, ruokkinut pihalinnut ja tyhjentänyt pakastimet pihalle. Nyt pakastimet ovat jo melkein sulia, mutta tavarat saavat kyllä olla pakkaskauden loppuun asti pihalla. Säästyy sähköä, kun ei ole pakastimia päällä.

Ja onhan se pakkanenn hyvä asia luonnollekin, tiettyyn rajaan asti: monet uustulokastuholaiset eivät pärjää -30 asteen pakkasissa, jos se jatkuu kauan. Nämä kovat pakkaset suojaavat siis luontoamme, etenkin kasveja. Eläimet tottakai hieman kärsivät, mutta jos pakkaset eivät kestä kohtuuttoman kauan, niin niiden pitäisi selvitä tästä.

Vierailija
28/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan läskikerros eristi kylmän

Vierailija
29/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

makuasia mä en tykkää kylmästä

Vierailija
30/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan läskikerros eristi kylmän

Läskit eivät reippaile eikä varsinkaan kovalla tulipalo pakkasella, kun eivät muutenkään.

Vierailija
31/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkanen ei sinänsä ole mikään paha juttu minulle, mutta. Olen lapsena paleluttanut poskeni pahasti, ja nyt ne ovat edelleen todella todella pakkasarat, saan paleltumia niihin jo vaikka pakkasta olisi vain -5 astetta ja pienikin viima. Eli joudun näkemään tosi paljon vaivaa suojatakseni naamani, ja se tekee ulkoilusta näin kylmässä hieman haastavaa. Huppu ja naaman peittävä maski auttavat tiettyyn rajaan asti.

Toinen ongelma on sitten valkosormisuus - siinä juurisyy lienee lapsuuden ja nuoruuden pyöräily, tupakoinut en ole koskaan. Sormista saattaa kadota veri jo +10 asteen lämpötilassa, ja kaikki hienomotoriikkaa vaativa on täysin mahdotonta. Lisäksi sattuuhan se, kun veri alkaa lopulta taas kiertää kun saa sormet lämpimäksi. Käytän kesäöisinkin hanskoja tai tumppuja, jos ei ole pitkät hihat, joihin kädet saa suojaan.

Ihan kiva, jos ei ole fyysisiä rajoitteita ja voi nauttia ulkoilusta kaikessa rauhassa. Se ei ole kyllä mikään yl

Hyvä kirjoitus.

Ei ole tarkoitus painaa muita alas. Pidän vain pakkasesta ja olen siitä iloinen. Täällä usein vihataan pakkasta ja rakastetaan hellettä.

Minä pidän pakkasesta, kerrankin täällä näinpäin.

Vierailija
32/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tullut juuri kuumasta suihkusta :)

Vierailija
33/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei tykkää kylmästä

Vierailija
34/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat keuhkot eivät kestä tälläsiä pakkasia. Enkä ole sauhuttelija. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän