Tipaton tammikuu 2024
Eilen aloitin tipattoman tammikuun. Pitää välillä puhdistautua ja elää terveellisemmin. Ei varatkaan oikein riitä enää kalliisiin alkoholi tuotteisiin, hyvä jos ruokaan varat riittää.
Mutta, tästä kuukaudesta tulee koettelemusten kuukausi.
Kommentit (422)
Moi vaan kaikki tutut!
Tulin tsemppaan teitä tipattomassa! Viime vuonna meni se 94 päivää ja olo oli kyllä mahtava. Tänä vuonna pidän tipattoman vasta vähän myöhemmin keväällä kun alkuvuoteen sattuu niin paljon ilmaista tarjoilua, että en malta olla ottamatta :)
Muistakaa, että kolmannen viikon jälkeen se vähän helpottaa!
-Jone
Eka viikonloppu selviydytty minun kohdallani! Kuten sanoin aiemmin niin pe-la viinittely on paheeni. Tänään ei enää riskiä sortumiseen. Ap sanoi hyvin että kun pystyisi olla ajattelematta koko asiaa niin helpottaisi. Ensi perjantaina taas uusi koettelemus minulla edessä. Onko muilla myös viikolla tiukkaa? Tsemppiä kaikille!
Mutsi
6.pv ja alkon suhteen menee hyvin eli ei lankeamuksia, vaikka kotona on vähän joka laatua juomia, ja vaikka muut niitä naukkailevatkin, mm. eilen vieraiden kanssa suosikkiani konjakkia. Vielä se päivä tulee kun tappelen itseni kanssa avaanko saunakaljan vai en, mutta toistaiseksi haasteeni on muualla.
Kannattaa näemmä pitää tipatonta ja ruokaremonttia aka dieettiä samaan aikaan. Mielessä vain ruoka, ei juoma! Itsehillintäni on kovilla, ajattelen vain mitä voisin syödä. Onneksi sain vieroitettua itseni suklaasta, mutta tunnustan sukeltaneeni perunalastupussiin. Ruoka-aikoihin on saatava järkeä, ja meinaan kokeilla 8/16 pätkäpaastoa huomisesta alkaen. Ei ehkä aikataulujeni vuoksi onnistu, mutta kattellaan.
Reippain mielin arkeen, tai yritetään ainakin. T. AS
Mukana minäkin. Olin myös parina edellisenä vuotena ja viime vuonna varmasti tuli juotua vähemmän alkoholia kevään aikana, kuin kolmenkymmeneen vuoteen ennen sitä! Mulla myös pe ja la illat se vaikeus, kun tekisi niin mieli muutamaa lasia viiniä, mutta viikot menee ihan helposti. Haluaisin päästä eroon siitä 'pakkoviinistä', eli ettei se kuuluisi niin ehdottomasti viikonlopun viettoon. Tänä vuonna yritän tutustua holittomiin viineihin ja jos niistä löytyisi joku hyvänmakuinen korvaava. Otan mielelläni suosituksia hyvistä holittomista viineistä vastaan.
Ope
Minä olen tottunut tissuttelemaan myös arki-iltaisin, joten viikonloppu selvinpäin ei tuo mitään voittajafiilistä. Päivä kerrallaan eteenpäin. Olisin tosi tyytyväinen jo siitä, että pystyisin jättämään arkijuomisen.
Kuten muutamalla muullakin täällä, myös minulla on meneillään puhdistuskuuri ja dieetin myötä mielihalut kohdistuvat nyt vain ruokaan. Pitää varmaan olla tyytyväinen siitä, etten saavuta tavoitepainoani vielä yhdessä kuukaudessa:)
Olen jo nyt huomannut omassa voinnissani selvää muutosta parempaan. Vasta nyt näen kunnolla kuinka negatiivisesti päivittäinen viinin lipittely vaikutti kaikkeen minussa; mielialoihini, töissä jaksamiseen ja jopa pärjäämiseen, nukkumiseen, fyysiseen kuntoon, suhtautumisessa muihin ihmisiin jne.
Toivon tosissani, että tämä vuosi sujui paremmin ja elämäntapamuutokset olisivat pysyviä. Ja sitä samaa toivon teille muille myös!
-Sinna
Se itsensä voittamisen tunne on voimaannuttavinta tässä.
Ketkä on vielä mukana? Nämä viikonloputhan ne on niitä koetinkiviä. Nyt olisi ensimmäinen viikonloppu ohi.
Mukana yhä, viikonloppu meni oikein hienosti!
-Try Dry
Mukana ollaan! Kuten joku tuossa jo mainitsi, niin se voittajafiilis lopussa on ihan parasta! Ja hei, taas lisää vanhoja tuttuja mukana, ja toivottavasti paljon uusiakin.
-Tomsku
Tomsku laihduta niin lonkatkin jaxaa paremmin ja lopeta se lääkkeiden sekakäyttö ok?
Voitte ehkä hampaat irvessä onnistuakin tammikuun, mutta aivot ottaa kaiken menettämänsä takaisin joten helmikuussa pämppäätte tammikuunkin osuuden...
Vierailija kirjoitti:
Voitte ehkä hampaat irvessä onnistuakin tammikuun, mutta aivot ottaa kaiken menettämänsä takaisin joten helmikuussa pämppäätte tammikuunkin osuuden...
Tätä pelkään mutta niin toivon, että saan pidettyä kohtuuden ja jopa vähemmettyä ns normaalia käyttöä myös tammikuun jälkeen..
Mutsi
Pakko kysyä; onko teillä siis myös ihan fyysisiä oireita olla ilman alkoa? Minä olen myös ns tipattomalla, mutta olen ollut joskus myös 15 vuotta käyttämättä alkoa lainkaan. Taas tein saman huomion: ihan pepsi max korvaa psykkisesti skumpan, ei tee edes mieli. Käytännössä pelkkä päätös.
Joskus sanottu että tää tipaton on meille alkoholisteille. Ehkä niin mut saapa ainakin kuukauden maksa ja haima levätä. Ensimmäinen viikonloppu selvitty. Olen ollut tipattomalla monen monta kertaa ja tullut ihan perinteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mukana minäkin. Olin myös parina edellisenä vuotena ja viime vuonna varmasti tuli juotua vähemmän alkoholia kevään aikana, kuin kolmenkymmeneen vuoteen ennen sitä! Mulla myös pe ja la illat se vaikeus, kun tekisi niin mieli muutamaa lasia viiniä, mutta viikot menee ihan helposti. Haluaisin päästä eroon siitä 'pakkoviinistä', eli ettei se kuuluisi niin ehdottomasti viikonlopun viettoon. Tänä vuonna yritän tutustua holittomiin viineihin ja jos niistä löytyisi joku hyvänmakuinen korvaava. Otan mielelläni suosituksia hyvistä holittomista viineistä vastaan.
Ope
Toinen ope täällä: olen tottunut lipittelemään viiniä useimpina iltoina. Yleensä keskiviikkona pari, torstaina pari enemmän, pe-la vielä enemmän telkun ääressä ja su vielä muutama. Tonkasta laskee vielä lasillisen. Sitten vielä lasillisen. Ja sitten vielä.
Nyt tuntuu illat telkun edessä pitkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Toinen ope täällä: olen tottunut lipittelemään viiniä useimpina iltoina. Yleensä keskiviikkona pari, torstaina pari enemmän, pe-la vielä enemmän telkun ääressä ja su vielä muutama. Tonkasta laskee vielä lasillisen. Sitten vielä lasillisen. Ja sitten vielä.
Niin sama! Siirryin laatikkoviineihin, koska pullot loppuivat aina kesken, enkä enää kehdannut raahata joka viikko kiliseviä kasseja pullopalautukseen.
-Sinna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sama! Siirryin laatikkoviineihin, koska pullot loppuivat aina kesken, enkä enää kehdannut raahata joka viikko kiliseviä kasseja pullopalautukseen.
-Sinna
Mulla myös sama. Nolottaa jopa kun joku pahastelee juoneensa kokonaisen pullon viiniä viikonlopun aikana, kun itse voin juoda kokonaisen laatikollisen 🤦
Mutsi
Mukana! Pakko se on myöntää että Covid-aika koukutti minut kotona tylsyyteen juomiseen, mikäs sen mukavampaa kuin hyvää viiniä telkkarin ääressä... En ole ollut ainakaan 4 vuoteen kauempaa kuin 3 tai 4 päivää juomatta. Nyt uudenvuodenyönä yhtäkkiä vaan päätin että tipaton alkaa ja latasi appin joka nyt sit kannustaa eteenpäin 😅. Tuntuu palkitsevalta kun se laskee tunteja ja päiviä ja kertoo mitä kehossa ja terveydessä tapahtuu. N40
Olen yksi niistä, jonka olis päästävä eroon arki tissutteluista. Alkuun oli vain pe-la, sit pe-la -ke sit pe-la-su-ke ja sit lähes joka päivä, kun ei ole kukaan toppuuttamassa, se on vähän niin kuin kaveri, tuo Alkomaholi, rentouttaa, maistuu hyvältä, näyttää niin hyvältä helmeilevä olut ja tummanpunainen viini, ai että!
Nyt on viikko takana tipatonta, jee! Jatkan edelleen!
Kiva , kun tänne on tullut niin paljon mukaan tipattomalle, en ole tässä asiassa yksi, kiitos teille!
-Ap
Päivä 7 !
Katoin kalenteria niin kylläpä näyttää pitkältä ajallta tämä kuukausi! Päivä kerrallaan mentävä ja olla liikoja ajattelematta koko asiaa, no, paremmin sanottu kuin tehty!
Hyviä päivän jatkoja, jaksetaan kuitenkin!
-Ap