Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2024

Vierailija
02.01.2024 |

Eilen aloitin tipattoman tammikuun. Pitää välillä puhdistautua ja elää terveellisemmin. Ei varatkaan oikein riitä enää kalliisiin alkoholi tuotteisiin, hyvä jos ruokaan varat riittää.

Mutta, tästä kuukaudesta tulee koettelemusten kuukausi.

Kommentit (422)

Vierailija
381/422 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että ehkä joku on muuttunut ajattelussa ja toivottavasti myös konkretisoituu vuoden mittaan; en nyt yhtään laske, että milloin SAA juoda seuraavan kerran ja mitä. Vaan enemmänkin mielessä kaikki hyvät syyt miksi ei lomallakaan joka päivä tarvitse ottaa... Ehkä sen ekan lasin jälkeen mieli muuttuu, mutta nyt on usko siihen, että niitä holittomia vkonloppuja voisi saada elämään helposti. Nähtäväksi jää.

Jokatapauksessa hyvin ollaan tammikuu hoidettu ja mä kanssa jään linjoille laittamaan tilannekatsauksia. Vielä reilu kaks viikkoa ennen lomaa,  jonka jälkeen sitten alkaa itselläni se oman tahtotilan selvittely ja tutkiminen..

Ope

Vierailija
382/422 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli lipsuttua muutama kerta, mutta kokonaisuudessaan alkoholinkäyttöni on huomattavasti vähentynyt 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/422 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin jatkaa tipattomuutta nyt vielä ainakin viikon verran (ja sitten ehkä taas seuraavan viikon, jos vielä siltä tuntuu ja itsekuria riittää). Mitään erityisiä juhlia tms. ei ole tiedossa, mutta saunaoluita kyllä välillä kaipailen. Eiköhän niitä ilman vielä hetken pärjää, kun kerran pärjäsin koko tammikuunkin :). Yritän nyt joka tapauksessa pitää jatkossakin epämääräistä tissuttelua kurissa, kun olen tätä ihmistyyppiä, jolla on tapana ottaa alkoa niin palkinnoksi, lohdutukseksi, iloon kuin vitutukseenkin. Täytyy koittaa opetella muitakin tapoja palkita itseään ja rentoutua.  -tt

Vierailija
384/422 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 31, tipaton tammikuu taputeltu! Hyvä minä, hyvä me! Olen kyllä tosi ylpeä taas tästä saavutuksesta, eikä tehnyt edes tiukkaa. Muutamia mielitekoja oli, muutamia ankeita tai huonotuulisia päiviäkin, mutta kertaakaan ei tullut aiemmilta vuosilta tuttuja tyhjyyden tai ärsyyntymisen tai suoranaisen vithautuksen tuntemuksia. 

Kiitos kaikille vertaistuesta, tämä ketju oli taas päivittäinen tsemppari, ja kiitos ap kun luotsasit meitä täällä eteenpäin. Kaikkea hyvää meille kaikille tästä eteenpäin, nythän se todellinen testi taas vasta alkaa. -Tomsku

Vierailija
385/422 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä 31, tipaton tammikuu taputeltu! Hyvä minä, hyvä me! Olen kyllä tosi ylpeä taas tästä saavutuksesta, eikä tehnyt edes tiukkaa. Muutamia mielitekoja oli, muutamia ankeita tai huonotuulisia päiviäkin, mutta kertaakaan ei tullut aiemmilta vuosilta tuttuja tyhjyyden tai ärsyyntymisen tai suoranaisen vithautuksen tuntemuksia. 

Kiitos kaikille vertaistuesta, tämä ketju oli taas päivittäinen tsemppari, ja kiitos ap kun luotsasit meitä täällä eteenpäin. Kaikkea hyvää meille kaikille tästä eteenpäin, nythän se todellinen testi taas vasta alkaa. -Tomsku

Päivä 31

Kiitos Tomsku ja kiitos myös kaikille mukana olleille!

Itse otan taas uusiksi varmaankin ensivuonna, mutta muuten täällä jossain kommentoin aina johonkin.

-Ap

Vierailija
386/422 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro.31 tipatonta pvää kohta takana.Hyvinhän tuo meni-----vertaistukea täältä saaden.Joskus jäänyt aiemmin tipaton päälle ja keväämmällä vasta loppunut---fiiliksen mukaan edetään nyt kohti kesää.

Mukavaa lopputalvea kanssamatkustajille!! Vuoden päästä uusi koitos,eiks niin :)

------Leevi------

Vierailija
387/422 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se nyt on. Tammikuu on oltu tipattomalla (ja vähän joulukuun lopustakin. 

Onneksi olkoon kaikille osallistujille. Minun tipaton jatkuu tästä eteenpäin ennalta määrittelemättömän ajan..

Vierailija
388/422 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos seurasta, tipattomana pysyttiin! 

-Kepakko 

Vierailija
389/422 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vertaistuesta, hyvin meni! 

Vierailija
390/422 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu on onnistuneesti taputeltu mutta aion vielä jatkaa, onko muita matkassa?

Flunssa painaa päälle joten tänään makaan peiton alla ja katson netflixiä. Jos tästä toipuis niin että pääsis lauantaina äänestämään.

-Try Dry

Vierailija
391/422 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juonut tänäänkään. :) 

-Kepakko 

Vierailija
392/422 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Sama homma täällä, kuivin suin tänäänkin. Huomenna tyttöjen kanssa pizzalle, joten silloin katkennee tipaton. -Tomsku

Vierailija
393/422 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammikuu on onnistuneesti taputeltu mutta aion vielä jatkaa, onko muita matkassa?

Flunssa painaa päälle joten tänään makaan peiton alla ja katson netflixiä. Jos tästä toipuis niin että pääsis lauantaina äänestämään.

-Try Dry

Mukana ollaan 

Vierailija
394/422 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti onnistui olla juomatta tammikuu, kun olin melkein koko kuukauden kipeänä niin ei yhtään tehnyt mieli. Mutta alunperinkin on ollut tarkoitus pitää tipattomat 100 päivää, että eiköhän tässä ehdi välillä kiusauksiakin tulla.

Vierailija
395/422 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kiitän kaikkia kirjoittelijoita myötäelämisestä. Tipaton tammikuu onnistui vaikka ekat viikot näyttivät aivan muuta. Se auttoi, kun kävi täällä lukemassa, että muut pohti samoja mietteitä kuin minä.

Tästä eteenpäin ajatuksella, ettei joka viikonloppu tarvi ottaa viiniä. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että onnistuu sekin. Aika näyttää. 

Käyn täällä varmasti vielä lueskelemassa ja kommentoimassa jatkossakin.

Tsempit kaikille tästä eteenpäin 🤞

Mutsi

Vierailija
396/422 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yksi pieni olut tipattoman tammikuun juhlistamiseksi. Seuraavat sitten parin viikon kuluttua. 

Vierailija
397/422 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tulla heti päivittämään... Eilen illalla otin kuohuviiniä ja punaviiniä. Olin niin suunnitellutkin siis että tipattomasta seuraavana perjantaina. Nyt olen hieman hämilläni miten reagoinkin siihen. Ei oikeasti edes tehnyt mieli juoda, mutta otin miehen seuraksi ja koska olin näin ajatellut. Pari lasia kumpaakin join illan mittaan, ei tullut mitään nousuhumalan riemua tai rentoa oloa. Ja alkoi väsyttämään todella aikaisin. 

Nyt hieman särkee pääkin vaikka ei muuten mitään krapulan oiretta. Mutta siis fiilis on nyt se että ei mun tarvikkaan nyt ottaa sitä viiniä enää. Ei ollut niin mukavaa kuin ennen, eikä tee mieli. Olen yllättynyt tästä koska jokaviikonloppuinen viini on kuulunut elämääni jo niin kauan! No, aika näyttää miten tästä jatkuu mutta vaikuttaa lupaavalta😅

Mutsi

Vierailija
398/422 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistohomma, Mutsi! Nyt sitten niin, että ei otakaan viinin lipittelyä joka viikonloppuiseksi tavaksi, etukäteen päättää ottaako vai ei.

Minä jätin viinit Alkoon, eli pidän raittiin viikonlopun. Harmittavasti kyllä, juuri kuin kehuin, ettei viini mielessä houkuttele, on se taas ajatuksiin puikahtanut. Viskin maistuisi! Mutta kun en pulloja kaappiin osta, niin ei sortumaankaan pääse. Hyvillä fiiliksillä nyt mennään.

-Sinna

Vierailija
399/422 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti meni tuo tipaton. Nyt ajattelin jatkaa tavoitteena 100 vrk ilman alkoholia. Olo - sekä henkinen että fyysinen ollut parempi. Vuötärö kaventunut. Painokin ehkä laskenut ( vaakasta paristot loppu..) rahatkin säästyneet. Sauna oluena 0,0% joista löytyy mainioita vaihtoehtoja. En taida palata entiseen. Alkoholistiksi en itseäni tunnista mutta noita vk loppu rentoutuksia tuli otettua. Lähipiirissä alkavaa alkoholismia ja ajattelin että en ainakaan ryyppyseuraksi rupea ja ehkä esimerkki vaikka voisi tarttua. Ei kylläkään vaikuta sille

Vierailija
400/422 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös raitis viikonloppu ja meni oikeastaan helpommin, kun voisin periaatteessa ottaa, niin ei tarvinnut taistella. Vähän nurinkurista. Tosin uhosin ketjun alussa pitäväni tipattoman vuoden, no on se ollut tipaton ainakin toistaiseksi. 😁

-Kepakko 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän