Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2024

Vierailija
02.01.2024 |

Eilen aloitin tipattoman tammikuun. Pitää välillä puhdistautua ja elää terveellisemmin. Ei varatkaan oikein riitä enää kalliisiin alkoholi tuotteisiin, hyvä jos ruokaan varat riittää.

Mutta, tästä kuukaudesta tulee koettelemusten kuukausi.

Kommentit (422)

Vierailija
301/422 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä 21.

Sitä välillä sortuu ajattelaam, että kun tämä maailman tilanne on se mikä on, niin miksei sitä voisi vaan nauttia elämästä ja  niistä asioista mistä tykkää? ...

-Ap

Ap, minä niin tiedän mitä tarkoitat. Tällaisilla ajatuskuvioilla minäkin olen oikeuttanut tissutteluani. Vasta viime vuosina olen alkanut pohdiskella olisiko sittenkin parempi olla näissä maailman myrskyissä suhteellisen hyväkuntoisena ja hyvävoimaisena, sen sijaan että vähitellen päätyisi viiniä tissuttelevaksi väsähtäneeksi sohvaperunaksi. Kova yritys on kääntää kelkkaa tuohon ensin mainittuun suuntaan, vaikka joku ihmeellinen keskipakoisvoima herkästi kiskookin viinipullon suuntaan :) 

Päivä 22, hyvät fiilikset! -Tomsku

Vierailija
302/422 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 22

Touhukas päivä pulkassa. Huomenna jatkuu ,,,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/422 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/3 suoritettu. 

Vierailija
304/422 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Enää 10 päivää ja voidaan taas alkaa ryypätä täysillä. Vautsi.

**ttuako odotat, ala vetää jo nyt 🤡

Olen seuraillut niitä joille 'alkoholi ei ole ongelma'. Yksi yhteinen tekijä on ollut, että he eivät kieltäydy yhdestäkään tarjotusta juomasta, eivätkä jätä käyttämättä yhtään tilaisuutta milloin voi jotain ottaa.

1 helmikuuta on juuri tällainen päivä jolloin 'voi ja pitää ottaa' kuten jouluna, uutenavuotena, talvilomalla, pääsiäisenä, vappuna, juhannuksena, kesälomalla, isoilla synttäreillä, häissä, valmistujaisissa, kaveritapaamisissa, pikkujouluissa, saunan päälle, hyvän safkan kanssa, duunikaverin lähtiäisissä, vauvan synnyttyä, polttareissa, työmatkalla, kotona, kylässä, kalassa jne muuten vaan kun on ansainnut siivoamisen, remontin, halonhakkuun, muuttoavun....

Minulla kun on 'ongelma' että brena ei oikein maistu hyvän tipattoman päälle, niin 1.2 on vaan yksi tipaton päivä muitten joukossa.

Vähensin jo työelämässä ollessa ja nyt eläkkeellä menee vähän bisseä kesäisin ja viiniä safkan kanssa. XO konua olen saanut 10kunta pulloa 60v ja eläköitymislahjaksi. Niistä yhden jo avannut. Lopetan kokonaan kun olen saanut loput 9 juotua. 

Joo, Wappuun menee vaikka kuinka joku houkuttelisi. Ehkä en ota silloinkaan.

Tsemppiä edelleen kaikille joiden selkäranka ei ole kumilankaa ja niilekin joilla on.

- kaikkea pystyn vastustamaan.... Paitsi kiusauksia - Harald Hirmuisen strippi Stadarissa joskus ammoin.

cC:~

Vierailija
305/422 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko, uudet kujeet mutta ei alkoholia! Viikonloppu meni hienosti taas ja sain aikaan kaikenlaista. Tänään syötiin pastaa enkä edes osannut kaivata viiniä vaikka puolisoni itselleen lasillisen kaatoikin.

Helmikuu tosiaan alkaa jo ensi viikolla mutta pyrin kyllä jatkamaan tipattomuuttani enkä ole miettinyt mitä joisin jos joisin. Skumppa on aina ollut se mun juttu mutta olen niin tykästynyt tuohon alkoholittomaan että en näe syytä palata entiseen.

Nyt ajatukseni on että jos jossain tilaisuudessa tarjotaan ehtaa samppanjaa niin sitä ottaisin lasillisen tai jossain lomamatkalla vaikkapa roseeta. Kyllä arki on mielestäni tipattomana niin paljon mukavampaa että pyrin pysyttelemään alkoholittomana.

-Try Dry

Vierailija
306/422 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mainitsitte, niin juu, XO-konjakki ja skumppa toki maistuisivat.. mutta en minäkään ota niitä millään tekosyyllä, nyt ollaan tipattomalla. 

-Kepakko  

Vierailija
307/422 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 23

_Ap

Vierailija
308/422 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juoppo aina selityksen keksii. Jos ei muuta niin pitää juoda, kun on itänaapurina Venäjä.

Vierailija
309/422 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomen aamulla aion käydä vaa'alla. Tipaton, pidensin paastoaikaa öisin ja vähensin hiilareita. Katsotaan josko se puntari antaisi hieman lovea mulle viimeinkin 😀

Mutsi

Vierailija
310/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään voisi vaikka aloittaa tipattoman tammikuun...

Vierailija
311/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui jo 11 päivän jälkeen tipaton ja lipsahteli muutamana iltana, no ei se tissuttelu herkkua ollut ja harmitti mutta nyt katse eteenpäin ja yritän tuosta aikasemmasta tauosta parantaa. Alussa seurasin liikaa näitä alkopalstoja ja se johti siihen että alkoholi pyöri kokoajan mielessä ja retkasdushan siitä seurasi, pitää rajoittaa ajankäyttöä tämän suhteen ja keksiä muuta miettimistä.

Vierailija
312/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä juoppo aina selityksen keksii. Jos ei muuta niin pitää juoda, kun on itänaapurina Venäjä.

Ymmärrän tämän hetkisen elämän tilanteen oikein hyvin, todella naivi töytyy olla, jos kuvittelee tämän hetkisen 

tilanteen jotenkin selviytyvän ihmiskunnan parhaaksi. Alkoholi rentouttaa, eikä se että pohdiskelee näitä asioita,

tee kenestäkään juoppoa. Pohdiskellaanhan täällä niin montaa muuutakin asiaa," aa että tuo pizza olis hyvä, mutta

ei, kyllä se tartee kaveriksi punaviiniä. jne.

313/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SISÄLTÖVAROITUS!

Tämä ketju sisältää naisia syvästi traumatisoivaa materiaalia!

Vierailija
314/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholilla itsensä turruttaminen auta sodan mahdolliseen uhkaan ja muuhun naapurin tekemään kiusantekoon. Tosiasiat ovat tosiasioita vaikkakin pelottavia ja suorastaan järjettömiä 2024-luvulla. Ainoa mitä me voimme tehdä on pitää järki päässä, ei antautua provokaatioon ym. ja äänestää presidenttiehdokasta joka toivottavasti taitaa ulkopolitiikan kiemurat, on kokenut, ja toimii meidän parhaaksemme tilanteessa kuin tilanteessa, eikä itse provosoidu.  Suomen ja maailman turvallisuus on nyt tärkeintä jos mieli elää ja olla. 

Vierailija
315/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma on olla kuukausi juomatta? Itsellä menossa 3. tipaton kuukausi eikä tee yhtään tiukkaa.

Vierailija
316/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vaikeaa olla juomatta, jos on juoppo.

Vierailija
317/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ankeuttajien kokoontumisajot, nämä oman elämänsä erinomaiset ihmiset itseään ylentämässä. Heh. 

Kiirettä ja lieviä vastoinkäymisiä, jotenkin ihan allapäinen "blääh" olotila ollut tänään, ei jaksais eikä huvittais eikä viitsis yhtään mitään. Mietin josko punaviini helpottaisi oloa, ehkä hetkellisesti, mutta tuskin kuitenkaan oikeasti. 

Keskiviikko, pikkulauantai. Päivä 24 ja tipaton jatkuu. 

Tsempit kaikille, Tomsku

Vierailija
318/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 24

On tämä tammikuu vaan niin pitkä. Tämän kuun viimenen päivä teen pizzan uunissa, jota oon hinkannu myrkyistä pois joulukuusta lähtien ja sen kanssa punaviiniä ja yksi olut. Ai että, kun minä sen pizzan saan niin avot! Ei sitä tiedä vaikka tekisin aiemminkin, huomenna testaan uunin , leivon ruisleivän, vähän kyllä pelottaa, jos uunissa onkin vielä piilomyrkkyä jäljellä, jota ei nokka enää haista. Nuo uuninpuhdistusaineet on ihan hirveitä myrkkyjä!

Tsemppiä!

-Ap

Vierailija
319/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton täällä jatkuu hienosti!

Hyvin on mennyt. Ei mielitekoja, joskin tämä tammikuu tuntuu kyllä pitkältä kuin nälkävuosi. Väsymys on loputon, vaikka kuinka yrittäisi nukkua hyviä yöunia.

Viikonloppuna yksi perheenjäsen sairastui vatsatautiin. Siinä kyllä hetken mietin, että olisi tehnyt mieli vetää joku terävä paukku, jospa se ehkäisisi taudin tarttumista, mutta en ottanut. Eikä se tauti sitten onneksi edes tarttunut.

Rahaa säästyy, kun ei tule rampattua kaljakaupoilla. Kerran viikossa on nyt käyty kaupassa tekemässä isot ruokaostokset.

Itse ajattelin jatkaa tipatonta talvilomaan saakka, eli vko 8. Sitten lähdetään puolison kanssa ulkomaille auringon lämpöön ja tiedän jo, että huurteisiakin tulee kyllä kumottua 😉

Vierailija
320/422 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vaikeaa olla juomatta, jos on juoppo.

Tätähän täällä on yhdessä tuskailtu...että vähän turha kommentti jos ei sulla muuta sanottavaa ole.

Vertaistuen voimin tässä itsekin on osittain onnistunut, mielenkiintoista tällainen anonyymiryhmän tuki 🤔😀

Ei enää montaa päivää tammikuuta jäljellä, voiton puolella jo ollaan👏

Ja vaaka näytti aamulla miinus kaksi kiloa!!🤩🤩

Mutsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi