Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"
Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.
Kommentit (553)
Tosi "kiva" lukea täältä, millainen ihmisróska ja kuvotus minäkin olen, kun sairastan paniikkihäiriötä ja agorafobiaa, joihin käytän mielialalääkettä. Kumpaakaan sairautta en ole itselleni toivonut.
Mielenterveysongelmaiset on ihan helvetin raskaita kumppaneita. Miksi siis haluaisin tieten tahtoen valita masentuneen tai epävakaan kumppanin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaajaa, muijilla on oikeus poimia vaan ne kaikista komeimmat ja jännittävämmät yksi sadasta profiilit tinderissä, kun "ne muut eivät nyt vaan sytytä".
Mutta hellanlettas jos joku mies haluaa tervejärkisen naisen...
Mt-lääke ei tarkoita ettei olisi tervejärkinen!!
Mt-lääke tarkoittaa dignosoitua mielisairautta. Se terve järki ei takoita tervettä päätä.
Mielenterveyshäiriö ja mielisairaus ovat kaksi eri asiaa.
Etsin syvällisempää kumppania kuin mieleensä samastunutta ongelmavyyhtiä, joka käyttäytyy tunteidensa vallassa kuin pahainen pikkulapsi. Mt-lääkitys on siis turn off.
Vierailija kirjoitti:
Tosi "kiva" lukea täältä, millainen ihmisróska ja kuvotus minäkin olen, kun sairastan paniikkihäiriötä ja agorafobiaa, joihin käytän mielialalääkettä. Kumpaakaan sairautta en ole itselleni toivonut.
Toivottavasti et lisäänny noilla geeneillä.
Itse voisin laittaa kriteereihin, "ethän aja ylinopeutta". Eikä päin punaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jaajaa. Koittappas lukea tätä palstaa 168cm miehenä. Että narun jatkona sitä vaan pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaajaa, muijilla on oikeus poimia vaan ne kaikista komeimmat ja jännittävämmät yksi sadasta profiilit tinderissä, kun "ne muut eivät nyt vaan sytytä".
Olen tullut siihen tulokseen että tervejärkinen nainen on satuolento vähän niinkuin joulupukki tms
Entäpä jos vaihdat sitten miehiin? Saat samankaltaisen ja yhtä "tervejärkisen". Reikä kuin reikä,ja kranttuja ei pàne,kuten tällä palstalla sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaajaa. Koittappas lukea tätä palstaa 168cm miehenä. Että narun jatkona sitä vaan pitäisi olla.
Mielenterveysongelmat lisääntyy räjähdysmäisesti, koska pituus on naisille tervettä päätä tärkeämpi ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei pidä paikkaansa, on tutkittu: OK Cupid turki asiaa koko aineistonsa perusteella, eli useita satoja tuhansia ihmisiä kattava aineisto. Sen mukaan miehet lähestyivät iästä ja omasta ulkonäöstä huolimatta samoja naisia,jotka olivat max 22 vuotiaita ja kauniita. Tavalliset ja rumat naiset saivat olla rauhassa. Naiset sen sijaan viestittelivät kaikenlaisille miehille.
Että hellanlettas sentään,miehet.
Juuri tämä
Kärsivät mt ongelmista, koska kavereilla tasokkaampia ja komeampia matcheja.
Nainen lihoo lisää, eikä silti muu kelpaa kuin alfauros.
Tää kaikki kulminoituu Helsingissä, missä pinnallisuus ja statuksen tärkeys korostuu.
Tämäkin on ihan hiton tapauskohtaista. Olen tapaillut lääkkeitä syöviä joilla on mielenterveyden häiriöitä. Kyllä he ovat tasapainoisempia kuin monet "terveet" ihmiset. Kyllä "terve" heikkoitsetuntoinen, mustasukkainen, kontrollifriikki tms on esimerkiksi paljon rasittavampi.
Mielisairaudet on sitten asia erikseen. Niistä ei ole kokemusta.
75% itsekin tehneistä on Suimessa miehiä,päihteidebkäyttö on miehillä 3 x yleisempää kuin naisilla ja skitsofreniaan sairastuu miehet huomattavasti todennäköisemmin,kuin naiset. Masennuksessa ei eroja sukupuolten välillä, naiset vaan hakevat hoitoa paremmin,kuin miehet.
Että aletaanpa me naisetkin karttamaan miehiä,joilla mt-tai pöihdeongelmia- jääkö montakaan tervejärkistä miestä jäljelle🤷
Mä näen työni kautta mielenterveysongelmaisia enkä kyllä halua sellaista puolisoksi. Eri asia jos pitkäaikainen kumppani sairastuu, mutta ehdoin tahdoin aloittaa seurustelu ihmisen kanssa jolla mielenterveysongelmia? Juu ei kiitos.
Mielialantasaajat ovat aika peruskauraa terveydenhuollossa, että tuntuuhan tuollainen aika erikoiselta vaatimukselta. Eihän kukaan esitä, että ei halua naista, jolla on sappivaivoja tai muita tietyn alueen sairauksia. Kaipa tämä liittyy stigmaan, joka liitetään yhäkin esimerkiksi masennukseen.
Moni mieskin on masentunut tietämättään, ja miesten masennus usein oireilee päänsärkynä. He eivät monesti tunnista omaa masennustaan, juuri tällaisen asenteen takia. Vielä lioppuun pitää todeta, että pahimpia potilaita ovat ne, joilla sitä lääkitystä ei ole. :D
MT hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Etsin syvällisempää kumppania kuin mieleensä samastunutta ongelmavyyhtiä, joka käyttäytyy tunteidensa vallassa kuin pahainen pikkulapsi. Mt-lääkitys on siis turn off.
Todennäköisesti et edes tunnista mt-ongelmaista ihmistä. Heitä on paljon mm työpaikoilla,kouluissa ja harrastuspiireissä. Sinäkin tulet todennäköisesti jonkinlaisen mt-häiriön elämäsi sairastamaan,sillä masennus on suomalaisten kansansairaus.
Vierailija kirjoitti:
Ne voi vaikuttaa halukkuuteen.
Sitä ne varmasti tekee, mutta miestähän ei naisen haluttomuus hirveästi häiritse, kunhan seksiä vain on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi vaikuttaa halukkuuteen.
Sitä ne varmasti tekee, mutta miestähän ei naisen haluttomuus hirveästi häiritse, kunhan seksiä vain on paljon.
Mitäpä naisen haluilla tai tyydytyksellä on väliä. Nainenhan on palstan miehille vain pikkutelibe,jo ka tehtävä on tyydyttää miehen halut.
Täysin järkevä pyyntö, mutta silti outoa, että sen kirjoittaa noin suoraan. Itse treffailin muutaman kerran nelikymppistä miestä, joka ekalla seksikerralla ei lauennut edes runkkaamalla. Kysyin , että käyttääkö hän jotain lääkettä, mikä vaikuttaa laukeamiseen (lähinnä ajattelin jotain sydänlääkettä tms) jolloin hän vastasi, että hän on puolen vuoden ajan syönyt masennuslääkettä. Silloin oivalsin, että miksi en ollut tuntenut miestä viehättäväksi. Se johti nimenomaan niistä hänen syömistään mömmöistä, jotka varmasti vaikuttivat hänen feromoneihinsa.
Kun itse vastustan masennuslääkkeitä, niin en halua, että kumppanikaan syö niitä mömmöjä
Sitkutus ei kuulu hyvään kirjoitustapaan. Se on karsittu pois jokaiselta korkeakoulututkinnon suorittaneelta.