Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ystävältä vaatia/pyytää jotain korvausta, jos on lainannut hälle

Vierailija
07.01.2007 |

vauvan vaatteita ja tarvikkeita (hyväkuntoisia) ja noilla lainatavaroille tapahtuu jotain?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oli jopa sanonut aikoinaan ettei vaatteita halua, mutta ystävä oli ne silti hänelle kantanut kun lapsi syntyi. Itse kun ei kuulemma niitä enää tarvinnut. Sitten kuitenkin yritti niitä periä takaisin ja kun ei vaatteita enää ollut lähetti laskun. Mutta eihän kukaan itseään kunnioittava ihminen sellaiseen perintään suostu?

Tää nyt oli vähän alkuperäisen aiheen ulkopuolelta, eikä siis koske tänän ketjun ap:ta millään tavalla.

Vierailija
22/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään sitteriä, turvakaukaloa yms en ole lainannut.

Mielummin annan kaverille kassillisen vauvanvaatteita, kuin lainaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta eihän kukaan itseään kunnioittava ihminen sellaiseen perintään suostu?

Eikä kukaan itseään kunnioittava ja tekojensa takana seisova tuollaista laskua lähetä.

Vierailija
24/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppis kokoa 62cm ja oli ihan uutta vastaava meiltä lähtiessä. Käsittääkseni tuon ikäinen ei ryönää maassa tai muuallakaan, nukkuu vain vaunuissa :o

ap

Vierailija
25/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaukaloa ei voi enää käyttää, koska kahva saattaa kipata koska vaan :( Kiva, joudumme ostamaan uuden. Ilman hyväntahtoista lainaamistani olisimme säästäneet ainakin kaukalon hinnan...

ap

Vierailija
26/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ota mielellään mitään lainaan vaan mieluummin olisin ostanut ystävältä sitterin, heillä 4 lasta eikä lisää tulossa, hän mieluummin lainasi koska vanhin tytöistä jo aikuinen ja mahdollisesti lähivuosina tarvitsee sen. Onneksi sitteri säilyi ehjänä.

Vierailija
27/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen kuka hullu sieltä uskaltaa ostaa?

Vierailija
28/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siinä kaukalossa muuten on ehtinyt olla kolme lasta alle kolmessa vuodessa?

Vierailija:

Ja toisekseen kuka hullu sieltä uskaltaa ostaa?

Vierailija
29/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kuule olla ainakin viisi vuotta vanha kaukalo.

Vierailija
30/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos väkisin pyytää saada lainaan (" eihän ne siinä ajassa miksikään mene" vai miten se nyt meni.) Siis on normaalia, että kuluu enkä pyytäisi korvausta, mutta en kyllä myöskään kehtaisi kinuta mitään lainaan, varsinkin jos tiedän, että tavaroille on omistajalla vielä käyttöä.

Mun mielestä tavaroita tarjotaan lainaan, ei pyydetä. Taidan olla ylpeä.

Senkään takia en kinuaisi, että pelkäisin, että jotain sattuu ja käytettyä tavaraa on vaikea korvata järkevästi. Plus että mun pesussa vaatteille sattuu aina jänniä asioita, enkä haluaisi niitä sattuvan lainavaatteille.

Vierailija
31/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
32/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaukaloa ei voi enää käyttää, koska kahva saattaa kipata koska vaan :( Kiva, joudumme ostamaan uuden. Ilman hyväntahtoista lainaamistani olisimme säästäneet ainakin kaukalon hinnan...

ap

Mutta kun sen aukaisi sen suojan siitä kantokahvan juuresta (Britaxin kaukalo), niin sieltä olikin yksi osa vain lähtenyt pois paikaltaan. Mieheni - mr. peukalo keskellä kämmentä - osasi ihan itse laittaa sen paikalleen. Ja johan toimi kaukalo hienosti.

Vierailija
33/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, miten se meni rikki, kun oli teiltä lähtiessä vielä kunnossa.

Vierailija
34/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestäni. Normaali, järkevä ihminen antaa joka tapauksessa kiitokseksi lainasta jotain (me ollaan annettu tutuille esim. hieno pullo port-viiniä ja pari uutta lastenvaatetta tms. joukkoon). Jos jokin on kadonnut tai rikkoutunut niin uusi tulisi ostaa tilalle.

Jos vaatteita lainataan on selvää, että ne kuluu, mutta rikkoutuminen tms. ei minun mielestäni kuulu tähän kategoriaan.

Vierailija
35/39 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ollut lainannut lasten tavaroita enkä vaatteita vaan ne oli varastossa tallessa. Kun pienin oli melkein maailmassa niin kaivoin ne esiin varaston pohjalta ja järkytyin kuinka huonon näköisiä ne olivatkaan. Muistelin että ihan hyväkuntoisiahan noi olivat mutta nyt ne näyttivät ihan hirveän kulahtaneilta.

Ettei vain olisi mieli tehnyt tepposia ja muistelisit sinäkin tavaroitasi upeina ja mahtavina ja nyt kun tauon jälkeen näet ne niin näytävät kulahtaneilta?

Jos annat lainaksi niin ota aina huomioon se että tavarat kuluvat. Kukaan ei voi käyttää sittereitä, vaatteita ym niin etteivät ne jotenkin kuluisi.

Älä lainaa jos niitä vaatteita saa kuitenkaan muut käyttää.

Vierailija
36/39 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteen on aika vaikeeta mennä vaatimaan mitään. Fiksu kaveri kyllä korvaa jotenkin pilatut/rikotut tuotteet. Itse ainakin ostaisin vastaavaa tilalle tai jotain, mitä toinen toivoo.

Vierailija
37/39 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti korvausta.

Vierailija
38/39 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ehdota, että kuinka voisi korvata?

ap

Vierailija
39/39 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos summa on pieni, niin antaisin olla. Jos taas iso, niin silloin olisi kyllä aihetta ottaa asia puheeksi. Asiallinen ihminen kyllä oikeasti tarjoaisi itse korvausta. Voiko olla, ettei jostain syystä ole huomannut asiaa?