Tori ostaja pyytää soittamaan - onko normaalia?
Kommentit (69)
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin jotkut ostajat arvioivat puhelinkeskustelun perusteella, onko myyjä mahdollisesti huijsri.
Ennen huijarin tunnisti huutonetissä siitä, että tuotteen kuvaus alkoi eli tai elikkä sanoilla. En tiedä onko huijareilla muita maneereita, joista keskustelun aikana voisi tehdä päätöksiä. Porin murre on toki yksi. Porilaisissa on paljon ketkuja.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä myyt. Helpompi kysyä lisätietoja puhelimitse. Antoi numeronsa että soitat kun sulle sopii, mitä outoa tässä on? Ei kaikki panikoidu puhelimessa puhumisesta jos taas jostain tällaisesta kyse
Nämä nykyajan älypuhelinten orjat eivät taida edes tajuta, mihin puhelin on alun perin tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, että mun nuoruudessa oli puhelinluettelossa kaikkien numerot ja osotteet. Kaikki hullut sai tietää missä asut ja numeron. Sit me hullut vaan soiteltiin toisille hulluille ja kaikki oli hulluja kusettajia.
Aika on ajanut noista avoimista tiedoista ohi, samoin kuin ammattikuntamatrikkeleista. Nuoret ei enää anna osoitettaan ja nimeään noihin DI / arkkitehti / lääkärimatrikkeleihin. Ja armeijan päälystön matrikkeli lopetettiin kokonaan koska miksi antaa Venäjälle lista Suomen sotilaspäällystön kotiosoitteista.
Minulta yksi Torin ns. ostaja pyysi ottamaan yhteyttä s-postinsa, tyyliin Zyz234oas@gmail.com, kun ei kuulemma halua Tori-viestintää käyttää.
Huijarihan siellä oli. Onneksi jäi yritykseksi.
Minä laitoin 82-v. sukulaismiehen puh. num., kun hän ei pystynyt itse laittamaan ilmoitusta, mutta halusi sopia kaupat ja turhaan olin välikädessä.
No et soita. Kaupat kannattaa sopia tuolla Tori viesteissä....Ties minkä huijausnumeron (maksullisen) antaa jos myyjän pitää soittaa. Muutenkin numeron antamista kannattaa vältellä, jos nouto on sovittu sitten ehkä ja mp maksua varten toki tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Voithan aina piilottaa oman numerosi kun soitat. Katso ohjeet Googlesta.
Vai jännittääkö puhuminen? Muahhahha. Se niistä kaupoista sitten.
Varsin monet eivät nykyisin vastaa TUNTEMATTOMASTA numerosta tulevaan puhumaan.
Pitää sopia puheluaika, jolloin soittaa ostajalle.
En anna puhelinnumeroa Torissa kenellekään, enkä soita. Torin viesteissä voi vaihtaa kaiken tarpeellisen tiedon. Ja kauppa käy hyvin.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin jotkut ostajat arvioivat puhelinkeskustelun perusteella, onko myyjä mahdollisesti huijsri.
Ennen huijarin tunnisti huutonetissä siitä, että tuotteen kuvaus alkoi eli tai elikkä sanoilla. En tiedä onko huijareilla muita maneereita, joista keskustelun aikana voisi tehdä päätöksiä. Porin murre on toki yksi. Porilaisissa on paljon ketjuja.