Tori ostaja pyytää soittamaan - onko normaalia?
Kommentit (69)
Tyhjensin viime vuonna perheen kakkosasuntoa ja myin jotain liki 100 tavaraa torissa ja fb kirppareilla. Opin:
- tinkijä ei ole ikinä ostamassa. On vasta miettimässä että saattaisi ostaa jos saisi tosi halvalla = en vastaa tinkijöille enää mitään.
- kenellä on vaikeuksia lukea mitä ilmoituksessa lukee, on vaikeuksia myös viedä kaupat loppuun.
- kukaan rehellinen ei halua viedä keskustelua pois torin chatista. Aina kun aletaan kysellä whatsappia tms. niin huijaus.
- ohareiden tekijälle ei tarvitse tarjota toista mahdollisuutta hakea tuote.
- alle 20e tuotteet kannattaa viedä vaan hyväntekeväisyyteen. Säätö ei maksa vaivaa.
Mä olen estänyt kaikki, jotka pyytää mua soittamaan johonkin numeroon. Nykyään saa kaikenlaisia numeroita maksullisena. Yleensä kai en on niitä takaisinsoittohuijauksia, mutta en ala vieraille soittelemaan, jos ei kaupoista voi sopia alustan viesteillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen näin toiminut syystä että yhden puhelun aikana saa kaiken sovittua. Paljon helpompaa kuin näpytellä tekstareita: esim. sopiiko nouto silloin vai tällöin ymv., odotella vastausta ja taas näpytellä...
No onpas vaikeaa ja työlästä. Min jättäisin kaupat sikseen tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Soitosta tulee kuluja. Kauppaa tehdessä ostaja maksaa kulut eli soittaa itse.
Surkeeta on jos liittymän pakettiin ei kuulu puhelut ja viestit.
Sit on varmaan joku narkkari kyseessä joka ei saa kuin prepaidin koska luottotiedot ovat menneet. Niille ei kannata myydä, ne ovat juuri tuollaisia jotka tinkii 5 euronkin tuotteesta ja sitten ovat tulematta paikalle kun nekin rahat piikitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen näin toiminut syystä että yhden puhelun aikana saa kaiken sovittua. Paljon helpompaa kuin näpytellä tekstareita: esim. sopiiko nouto silloin vai tällöin ymv., odotella vastausta ja taas näpytellä...
Onpa tosi kätevä sitten kirjoitella osoitetta paperilapulle jne. 🤦🏼 maksat varmaan kaupassakin kolikoilla?
En myy Torissa enää mitään, vaan vien kaiken kaatopaikalle tai sekajätteeseen. En jaksa asioida urpojen ja persaukisten tinkijöiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjensin viime vuonna perheen kakkosasuntoa ja myin jotain liki 100 tavaraa torissa ja fb kirppareilla. Opin:
- tinkijä ei ole ikinä ostamassa. On vasta miettimässä että saattaisi ostaa jos saisi tosi halvalla = en vastaa tinkijöille enää mitään.
- kenellä on vaikeuksia lukea mitä ilmoituksessa lukee, on vaikeuksia myös viedä kaupat loppuun.
- kukaan rehellinen ei halua viedä keskustelua pois torin chatista. Aina kun aletaan kysellä whatsappia tms. niin huijaus.
- ohareiden tekijälle ei tarvitse tarjota toista mahdollisuutta hakea tuote.
- alle 20e tuotteet kannattaa viedä vaan hyväntekeväisyyteen. Säätö ei maksa vaivaa.
Tässä tapauksessa puhelinomistajan nimi löytyi googlettamalla, eli mikään tilapäinen prepaidi ei taida olla kyseessä. Onko tuo kuitenkin huijaus?
Ap
Vierailija kirjoitti:
En myy Torissa enää mitään, vaan vien kaiken kaatopaikalle tai sekajätteeseen. En jaksa asioida urpojen ja persaukisten tinkijöiden kanssa.
Joo, mutta nykyisin ei pääse romuistakaan noin vaan eroon. Maksaa sekin että joku tulee hakemaan sen ja viemään kaatopaikalle.
Ap
On normaalia ja olen soittanut. Toiset on niin vanhanaikaisia. Viestillä sopiminen on helpompaa ja itse olen melkein 60-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Torin kaupat kannattaa sopia vain torin chatissa. Sieltä ei voi poistaa viestejä, eli ne viestit toimii todisteena mitä olette sopineet.
Tämä tämä tämä!!! Koskaan en soittele kellekään enkä siirry Whatsappiin. Ei ole puhtaat jauhot pussissa jos ei voi samalla alustalla tehdä kauppoja. Todisteet pitää jäädä Torin ylläpidon nähtäville. Rehellisyys ennen kaikkea.
Tunnen monta jotka haluavat sopia alustavasti puhelimessa, nopeampaa ja yksinkertaisempaa. Esim jostakin koneesta voi olla paljon kysyttävää ja sitten tulla vielä jatkokysymyksiä ja selvennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei soita koska antaa sinulle tilaisuuden valita soiton ajankohta. Ei viestittele koska ei ehkä älykännykkää vaan laittanut ilmoitukset tietokoneella eikä avaa konetta yhtenään tarkistaakseen onko sähköpostia. Tekstiviestiä puhelimella ei laita kun tottumaton ja hidasta kirjoittaa. Ehkä vanhempi ihminen
Kuka viitsii kännykällä räplätä jotain tekstareita tai muutakaan. Tietokoneella voi katsoa suoraan torin sivuilta, onko viestejä ja kirjoitella viesti helpommin ja nopeammin kunnon näppäimistöllä kuin millään kännykällä. Ei tarvitse mitään sähköpostiviestejä katsella.
Torin neuvo:
Käy kaikki kaupankäyntiin liittyvä viestittely aina Torin omassa viestipalvelussa. Näin voimme estää vilpilliset yhteydenotot, tietojärjestelmään jää kirjallinen todiste keskustelusta ja pääsemme helpommin vilpillisen osapuolen jäljille.
https://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/360019531220-Varo-Torin-nimiss%C3%A…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan aina piilottaa oman numerosi kun soitat. Katso ohjeet Googlesta.
Vai jännittääkö puhuminen? Muahhahha. Se niistä kaupoista sitten.
Muahhahaa sinä olet sellainen tomppeli, jonka myyjät laittaa suoraan estolistalle. ;D
Olen myyjä, enkä todellakaan soittele hulluille. Chatti on sitä varten ja samalla toimii todisteena jos hullulle tulee joku "ongelma".
Täällä pöljät puolustelee henkilökohtaisten puhelinnumeroiden onkijoita. Mitä te niillä, soittelette huohotuspuheluita?
"Muahhahaa", onks sulla päässä jotain vikaa? Ennen oli olemassa jopa paksut puhelinluettelot jossa oli kaikkien numerot paitsi ne salaiset. Hui, kamalaa, eikös? Mitenköhän olisit pärjännyt silloin? Taidat olla teini jonka hiukset nousee pelosta pystyyn kun puhelin soi ja pitäisi vastata ja siellä onkin joku muu kuin oma mamma.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monta jotka haluavat sopia alustavasti puhelimessa, nopeampaa ja yksinkertaisempaa. Esim jostakin koneesta voi olla paljon kysyttävää ja sitten tulla vielä jatkokysymyksiä ja selvennyksiä.
"Joo siis ihan ehjä kone on suoraan käytöstä ja huollettu just viime viikolla" - menet kotiisi, avaat koneen ja osat rikki leikanneet kiinni eikä tippaakaan öljyä että olisi ikinä huollettu. Myyjän ilmoituksessa ei mitään kunnosta. Miten reklamoit torille ja todistat poliisille, että myyjä huijasi sinua, kun myyjä väittää kertoneensa sinulle että myytävä tuote oli lähinnä varaosiksi tai kotinikkarille?
Ei ole. Haluaa että maksat puhelun, on siis varaton.
Kaupankäynnin periaate: Sulla on jotaki myytävää jonka joku haluaa.Se joka sen haluaa hoitaa kommunikaation eikä jätä toimeksiantoja kuten soittopyyntöjä.Ellei ole aktiivinen asiassa niin tuskin on oikea ostaja.
Ostaja soittaa yleensä. Varaton ei.
Soitin siihen numeroon muttei se vastannut.
Seuraavaa ostajaa odotellessa sitten..
Ap