Tori ostaja pyytää soittamaan - onko normaalia?
Kommentit (69)
Riippuu mitä myyt. Helpompi kysyä lisätietoja puhelimitse. Antoi numeronsa että soitat kun sulle sopii, mitä outoa tässä on? Ei kaikki panikoidu puhelimessa puhumisesta jos taas jostain tällaisesta kyse
On ihan normaalia meille 1980 ja sitä ennen syntyneille.
On aika yleistä mutta ei sitä omaa numeroa hyödytä antaa muutoin kuin noudettaessa eikä välttämättä silloinkaan. Jotkut kalastelee puhelinnumeroja ja jakaa niitä kai huijareille.
Tyyppi voi olla vaan vanhanaikainen. Ennen kaikki kaupat sovittiin puhelimessa.
Jos tuote on sellainen, joka menee kaupaksi, niin mitäpä sitä turhaan viestien kanssa säätää, jos ei huvita.
Olen näin toiminut syystä että yhden puhelun aikana saa kaiken sovittua. Paljon helpompaa kuin näpytellä tekstareita: esim. sopiiko nouto silloin vai tällöin ymv., odotella vastausta ja taas näpytellä...
Ei kaikki ahistu juttelemisesta. Tai roiku jatkuvasti puhelimella kyttäämässä viestejä.
Ei soita koska antaa sinulle tilaisuuden valita soiton ajankohta. Ei viestittele koska ei ehkä älykännykkää vaan laittanut ilmoitukset tietokoneella eikä avaa konetta yhtenään tarkistaakseen onko sähköpostia. Tekstiviestiä puhelimella ei laita kun tottumaton ja hidasta kirjoittaa. Ehkä vanhempi ihminen
Fiksua. Sillä karsii epäilyttävät tyypit jotka ei uskalla edes puhelimessa puhua.
Torin kaupat kannattaa sopia vain torin chatissa. Sieltä ei voi poistaa viestejä, eli ne viestit toimii todisteena mitä olette sopineet.
Voithan aina piilottaa oman numerosi kun soitat. Katso ohjeet Googlesta.
Vai jännittääkö puhuminen? Muahhahha. Se niistä kaupoista sitten.
Vierailija kirjoitti:
Torin kaupat kannattaa sopia vain torin chatissa. Sieltä ei voi poistaa viestejä, eli ne viestit toimii todisteena mitä olette sopineet.
Esim: ostaja sopii kanssasi että hänellä on käteisellä mukana 100e. Viet tavaran hänelle sopimaanne kadunkulmaan, nostaa autoonsa, laittaa ovet kiinni ja ajaa pois. Yrität poliisille tehdä rikosilmoa, ostaja sanoo että sovitte antavasi ilmaiseksi koska hänen äiti on sairaana.
Puhelu ei jätä mitään todistusaineistoa oliko kyseessä lahjoitus vai kaupanteko.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se nyt auttaa?
Jos tulee paikalle, eikä sovittuja rahoja ole niin se on sitten heippa ilman tuotetta.
Tiedätkö Suomessa on radio kanava nimeltä Pooki, siellä on ohjelma jossa voi myydä tai ostaa tavaraa, antavat siis puhelin numeronsa radiossa. Sitten vain halukkaat ostajat tai myyjät soittavat siihen numeroon ja sopivat ostaako vaiko myydä. Eli mikä on ongelma, ostaja pyytää soittamaan, kun ei voi tietää sinun aikataulua eli jos hän soittaa, etkä pysty vastaamaan
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä hankkinut pre paidin tätä varten. Näköjään tori on muuttunut niin ettei numeroa näytrtä ostajille
Vierailija kirjoitti:
Olen näin toiminut syystä että yhden puhelun aikana saa kaiken sovittua. Paljon helpompaa kuin näpytellä tekstareita: esim. sopiiko nouto silloin vai tällöin ymv., odotella vastausta ja taas näpytellä...
Ok mummo
Vierailija kirjoitti:
Muahhahaa sinä olet sellainen tomppeli, jonka myyjät laittaa suoraan estolistalle. ;D
Olen myyjä, enkä todellakaan soittele hulluille. Chatti on sitä varten ja samalla toimii todisteena jos hullulle tulee joku "ongelma".
Täällä pöljät puolustelee henkilökohtaisten puhelinnumeroiden onkijoita. Mitä te niillä, soittelette huohotuspuheluita?
Soitosta tulee kuluja. Kauppaa tehdessä ostaja maksaa kulut eli soittaa itse.
Joku hullu.