Hallitus selvittää, voiko työttömältä evätä viimesijaisenkin sosiaaliturvan
Hallitus selvittää, voiko toimeentulotuen evätä henkilöltä, joka kieltäytyy työstä tai työvoimapalvelusta. Toimeentulotukeen suunnitellaan myös muita kiristyksiä.
Kommentit (58)
Hallitusohjelmassa selvitettävän muutoksen tarkoituksena olisi varmistaa, ettei sosiaaliturvalla eläminen yksinkertaisesti olisi mahdollista, jos henkilö kieltäytyy ottamasta vastaan työtä tai osallistumasta työvoimapoliittisiin palveluihin.
5/5 tämän takia äänestin kokoomusta
Lopeta surkimus. Olet pelkkä poliittinen agitaattori ja nolla. Pelle
Epäilen, ettei voi evätä. Luulisi jostain Euroopan tuomioistuimilta tms. tulevan jotain varoituksia tai sanktioita, jos tuollainen oikeasti toteutuisi. Jokaisella on oikeus kattoon pään päälle oli tausta, asenne, elämäntilanne mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, hakijalta JOKA KIELTÄYTYY TYÖSTÄ.
Niin. Ei meillä ole mitään ihmisiä vastaan jotka yrittävät työllistyä. Nämä rotat joilla ei ole tarkoitustakaan tehdä ikinä työtä.. voi voi
Pitäiskö sitä nyt alkaa suunnittelemaan muuttoa Tanskaan tai Norjaan?
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, ettei voi evätä. Luulisi jostain Euroopan tuomioistuimilta tms. tulevan jotain varoituksia tai sanktioita, jos tuollainen oikeasti toteutuisi. Jokaisella on oikeus kattoon pään päälle oli tausta, asenne, elämäntilanne mikä tahansa.
Mutta ruokaan ei ole oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Työstä JA toimenpiteistä joita ovat kurssit, kuntouttava ja työkokeilu. Kaikki niitä 9 euron juttuja. Työkokeilussa käyt käytännössä töissä ilman palkkaa. Tiedän kun olen kokeillut nuo kaikki.
Entä koskeeko tämä myös täysin työkyvyttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei mitään reunaehtoja mitä se työ on, mistä ei saa kieltäytyä. Tulee vain mieleen esim ysärin aikana nämä yläosattomat tarjoilijan paikat. Minimipalkkaakaan ei Suomessa ole määritelty laissa. Eli voidaanko määrätä sellaisiin "töihin", joiden tekemisestä itse asiassa työntekijä maksaa, koska jää työmatkojen jälkeen miinukselle? Tässä on aika paljon sellaisia riiston mahdollisuuksia, mutta se lienee tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei mitään reunaehtoja mitä se työ on, mistä ei saa kieltäytyä. Tulee vain mieleen esim ysärin aikana nämä yläosattomat tarjoilijan paikat. Minimipalkkaakaan ei Suomessa ole määritelty laissa. Eli voidaanko määrätä sellaisiin "töihin", joiden tekemisestä itse asiassa työntekijä maksaa, koska jää työmatkojen jälkeen miinukselle? Tässä on aika paljon sellaisia riiston mahdollisuuksia, mutta se lienee tarkoituskin.
No jos katsoo, että työnteko ei kannata, niin silloinhan ei ole oikeutettu viimesijaiseen tukeen, valinta on ihan oma.
yök, kokoomus ja persut, mitä ne oikein kuvittelee olevansa. Ei noi mitään suomalaisia ole, täysiä nilkkejä. Perseellee menee suomi noiden hölmöjen johdossa. Sivistyksen taso on nolla!
Vierailija kirjoitti:
Työstä
Jota ei kykene tekemään
Jossa ei ole varaa käydä
Joka on liian kaukana
Josta ei saa palkkaa
Eli on täysin jonkun viranomaisen mielivallan alla. Entäs jos lapselle ei saa hoitopaikkaa?
Kai tässä nyt jotain tervettä järkeä saa ja pitää käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ei ole. Perustuslaissa lukee että perustoimeentulo on taattava kaikille jotka eivät itse pysty itseään elättämään. Jos kieltäytyy työstä niin silloin pystyy muttei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään pahoin. Itse en enää näe tästä muuta ulospääsyä kuin hirttoköysi. Elämä oli jo valmiiksi raskasta, mutta nyt siitä tulee jo täysin sietämätöntä.
Seuraavassa elämässä keskityt nuorena opiskeluun
Toivottavasti onnistuu,niin suomalaiset voivat hakea"turvista" esim. Ruotsista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään pahoin. Itse en enää näe tästä muuta ulospääsyä kuin hirttoköysi. Elämä oli jo valmiiksi raskasta, mutta nyt siitä tulee jo täysin sietämätöntä.
Seuraavassa elämässä keskityt nuorena opiskeluun
Olen nuori ja olisin aina ollut motivoitunut opiskelemaan, mutta autoimmuunisairaus pilasi minulta senkin mahdollisuuden. Joka päivä on pelkkää selviytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin mutta perheellisenä päätin myydä omaisuuteni ja muuttaa suomesta pois. Sukulsperheestä otin mallin.
Vierailija kirjoitti:
No mitä muita toimeentulon hakijoita muka on? Jos olisi joku työn estävä sairaus niin sitten olisi siitä lääkärin lausunto ja saisi jotain muuta tukea. Toimeentulotukilaiset on just näitä "en halua tehdä mitään ja nostan sitä mitä saan".
Hulluja ovat. Yleislakko!!!!!