Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi suomalaiset ovat toisilleen ilkeitä jatkuvasti?

Vierailija
01.01.2024 |

miksi suomalaiset ovat toisilleen ilkeitä jatkuvasti? täälläkin huomaa että jatkuvasti haukutaan toisia, sekä nostetaan itseä paremmaksi kuin muut. mehän olemme kaikki suomalaisia. meidän kuuluisi pitää yhtä, eikä polkea toisia alaspäin.

sitten vielä tuo että jotkut haukkuvat työttömiä, koska ovat itse töissä. en ymmärrä miksi?

Ei missään muissakaan ulkomaisten nettifoorumeilla puhuta yhtä alentavaan sävyyn toisia kohtaan, kuin suomalaisten keskuudessa on tapana.

Onko suomalaisista tullut katkeria ihmisiä, siltä näyttää. Kumpa osattaisiin edes käydä rakentavaa keskustelua, vaikka oltaisiin eri mieltä asioista.

Me kaikki tarvitaan toisiamme, kukaan ei ole toista parempi. ollaan kaikki loppujenlopuksi vaan tavallisia ihmisiä.

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista ei ole tullut katkeria ihmisiä, suomalaiset ovat aina olleet sitä. 

Historia.

Mietin tuota kun katsoin sukuni salat ohjelmaa jossa käsiteltiin sisällissodan aikaa että kuinkahan paljon meissä jälkipolvissa vielä näkyy tuo asetelma, viha ja kyräily. Aika vähän tuosta sodasta mitään puhutaan missään. Kiinnostaisi enemmänkin kuulla. Näyttää kyllä että asenteet on edelleen pitkälti samat.

Mä mietin myös tuota kun just kuuntelen Täällä Pohjantähden alla äänikirjaa. Pakko tuosta on olla jäänyt pinnan alla muhivaa katkeruutta. Sitä on sitten siirretty seuraavalle sukupolvelle. 

Vierailija
162/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutetut naiset ja matalasti koulutetut miehet on pahimpia. Kaikista ilkeimpiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kovasti haluavat olla länsimaalaisia, totuus on kumminkin että slaaveja ollaan. Mentaliteetti on fatalistinen, katkera, kateellinen ja aikaansaamaton herran pelossa elävä kansa. Vaikea noilla elementeillä on ponnistaa positiivisuutta. Vielä kun lisää mielikuvituksen puutteen laiskuuteen niin ne jotka jotain saavat aikaiseksi ottavat kermat päältä ja loput jää nuolemaan näppejään korkeita veroja makselemaan.

Suomalaiset ei ole sen kateellisempia kuin muutkaan. Sinäkin tyhmä kokkare, kannattaa katsoa Suomen matkaa takapajulasta, kokkareethan sitäkin harasivat vastaan.

Eiku ethän sä ole mikään kokkare, vaan luuseri wannabekokkare, jolle nauraa harakatkin. ;)

Olen asunut useassa eri maassa ja tunnnen läheisesti ihmisiä ympäri maailma eri kulttuureista ja voin sanoa ettei toista vastaavaa kansaa ole suomalaisen katkeruuden tasolla. Poliittisesti en ole kallellaan mihinkään suuntaa, ei voisi vähempää kiinnostaa ihmisten erittely politiikan varjolla mitä nykyään tehdään joka suunnasta eikä muutenkaan.

.

Vierailija
164/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin muutama vuosi sitten 25 ja siitä lähtien vanhemmat miehet ja vanhemmat naiset ovat kohdelleet minua selvästi ilkeämmin. Ei kaikki tietenkään.

Kaupassa, kadulla ja töissä mulkoillaan, kommentoidaan, tiuskaistaan jotain koirasta tai pyörästä, seisomapaikasta, työnteostani jne. ihan kuin tekisin ihan perusasiatkin elämässä väärin.

En kyllä siis tiedä liittyykö tuohon ikääni vai onko koronan jälkiä vai mitä. Olen ihmetellyt että mikä muuttui.

Vierailija
165/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista ei ole tullut katkeria ihmisiä, suomalaiset ovat aina olleet sitä. 

Historia.

Mietin tuota kun katsoin sukuni salat ohjelmaa jossa käsiteltiin sisällissodan aikaa että kuinkahan paljon meissä jälkipolvissa vielä näkyy tuo asetelma, viha ja kyräily. Aika vähän tuosta sodasta mitään puhutaan missään. Kiinnostaisi enemmänkin kuulla. Näyttää kyllä että asenteet on edelleen pitkälti samat.

Mä mietin myös tuota kun just kuuntelen Täällä Pohjantähden alla äänikirjaa. Pakko tuosta on olla jäänyt pinnan alla muhivaa katkeruutta. Sitä on sitten siirretty seuraavalle sukupolvelle. 

Toisaalta sitten on ollut se yhteinen vihollinen sen jälkeen idässä ja on sodittu lisää ja puhallettu silloin vahvasti yhteen hiileen. Miksi sitten se asenne, sisu ja yhteistyöllä nousuun, ei ole jäänyt elämään? Tai miksi se nyt yhtäkkiä on loppunut ja palattu sisällissodan aikaiseen kahtiajakoon? Miksi me emme opi mistään kokemuksista?

Vierailija
166/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksin suomalainen ilmiö. Vastakkainasettelua ja kostomentaliteettia vuosisatojen aikoina tehdyille vääryyksille hakeva woke-ilmiö kattaa koko läntisen maailman. Nykyajan sukupolvi on syytön esi-isiensä rikoksiin, ja ihan varmasti vastareaktioita syntyy, kun syyttelemään syyttömiä aletaan. Aloittaja ei ilmeisesti ymmärrä muiden maiden kieliä, eikä nettikeskusteluja riittävän syvällisesti väittäessään, etteikö keskustelu olisi jopa vieläkin ilkeäämpää muualla. En voisi esim. kuvitella suomalaisten presidenttiehdokkaiden haukkuvan paitsi toisiaan, niin myös toistensa äänestäjäkuntaa, yhtä karkeasti, kuin Atlantin tuolla puolen on tapana.

Vierailija
167/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viettäisit vähemmän aikaa netissä ja tapaisit oikeita ihmisiä. 

Minulla oli viikonloppuna useita kohtaamisia tuikituntemattomien mutta fiksujen, ystävällisten ja sosiaalisten suomalaisten kanssa. Harrastimme jopa small talkia tavaratalon hississä tuntemattoman kanssa ja molemmilla oli hauskaa.  

Nämä on mukavia tuokioita. Kerran lyhyellä linja-automatkalla juttelin kuskin kanssa ja toisella reissulla mummon kanssa. Ihanaa olla vanha kun ei ole näitä estoja enää, on vain ihmisiä jotka vaihtaa joskus ajatuksia. Nuorille tuo on lähinnä kauhistus ja hihittelevät kun sivusta kuuntelevat. Eräs nuori sanoi naureskellen että eihän ventovieraiden kanssa saa/voi jutella ex tempore 😄. Nuoret ovatkin hyvin ahdasmielisiä.

Vierailija
168/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Olen myös miettinyt tajuvatko ilkeät ihmiset olevansa ilkeitä, siis ovatko he sitä tietoisesti tai kaduttaako jälkeenpäin. Siihen lopputulokseen olen myös tullut, että ilkeillä ihmisillä on jokin pahasti pielessä elämässään, eihän onnellinen ihminen ole ilkeä, vai mitä? Ilkeys syö onnellisuutta. Harmi, että näitä surullisia ilkeitä tapauksia on niin paljon.

Kun olisikin pelkästään ilkeyttä kasvokkain niin voisi ymmärtää paremmin että toisella on jotain henkilökohtaista ongelmaa meneillään. Mutta sitä en ymmärrä että pitää sen lisäksi vielä selän takana lyödä ja edessäpäin huijata kaikella tavalla ja nauraa päälle. Tätä on nykyään joka puolella. Kaikki yrittävät huijata jollakin tavalla ja valehdella. Pidetään toista yksinkertaisena.

Vierailija
169/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis että 60 v sutjakkaat mummot ovat kateellisia pulskille 20 v hoitajille?

Aivan paras vitsi!

Kerro olevasi ilkeä nuoremmille työntekijöille, ilman että kerrot olevasi ilkeä..

Vierailija
170/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaisia katkeria paskoja tulee teistä nuoristakin hoitsuista. 

Fakta.

Miten niin tulee. Käytävä- ja kahvipöytäkeskustelut paljastavat tuon koko hoitajarodun todellisen tilan jo nyt. Se alkaa jo hoitajatarkoulun pääsykokeista ja päättyy vasta viimeiseen hönkäykseen.

Vierailija
171/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Olen myös miettinyt tajuvatko ilkeät ihmiset olevansa ilkeitä, siis ovatko he sitä tietoisesti tai kaduttaako jälkeenpäin. Siihen lopputulokseen olen myös tullut, että ilkeillä ihmisillä on jokin pahasti pielessä elämässään, eihän onnellinen ihminen ole ilkeä, vai mitä? Ilkeys syö onnellisuutta. Harmi, että näitä surullisia ilkeitä tapauksia on niin paljon.

Kun olisikin pelkästään ilkeyttä kasvokkain niin voisi ymmärtää paremmin että toisella on jotain henkilökohtaista ongelmaa meneillään. Mutta sitä en ymmärrä että pitää sen lisäksi vielä selän takana lyödä ja edessäpäin huijata kaikella tavalla ja nauraa päälle. Tätä on nykyään joka puolella. Kaikki yrittävät huijata jollakin tavalla ja valehdella. Pidetään toista yksinkertaisena.

Suomalainen on aika huono huijari ja jää kiinni verekseltään. Yhdistelmä ilkeä mutta tyhmä toimii sitten kuitenkin aika huonosti.

Vierailija
172/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistysanakirja

Suomia

verbi

1.    moittia, ivata perusteellisesti

2,    hutkia, piiskata, ruoskia, piestä

https://www.suomisanakirja.fi/suomia   

Vierailija
173/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen miehen pitäisi käydä purkamassa paineensa salilla. Muistaa myös se että humalassa parisuhdesotkujen setviminen on viimeistä hommaa, pitkäpiimäinen ja tyyni mies pärjää paremmin.

Vierailija
174/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se vasemmistolaisuus teettää. 🤷

Vierailija
175/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihan samaa. En tiedä mitä ihmettä on tapahtunut. Kilpailukulttuuri mahdollistaa kehityksen, mutta kilpailla voi myös silloin, kun on hyvissä väleissä ihmisten kanssa samaan aikaan.

Vierailija
176/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat oikeasti hyviä ihmisiä. Näillä palstoilla liikkuu paljon trolleja, jotka koettavat lietsoa ilkeyttään toisiinkin.

Vierailija
177/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin yksi päivä töissä ulkolaisen turistin kanssa. Kohtelias fiksu vanha herra. Ei mitään katkeruutta havaittavissa. 

Kotipihalla oli sitten vasta taloyhtiön yrmynaamat. Jos olisin saanut vaikka sairaskohtauksen keskellä pihaa, tuskin kukaan olisi rientänyt edes auttamaan. 

Kai tämä on aina suomalaiseen luonteeseen kuulunut, mutta jotenkin on semmoinen olo, että entisaikoina puhallettiin enemmän yhteen hiileen. Sivistystä, koulutusta ja ennen kaikkea käytöstapoja vielä arvostettiin. 

Vierailija
178/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osataan sitä muuallakin. Olen parissa kansainvälisessä ryhmässä, peliin liittyviä. Joku jos erehtyy kysymään suunnilleen mitä tahansa, vastaukset on jopa törkeitä. Etenkin miehillä. Ja etenkin jos kysyjä on nainen, mutta kyllä myös miehille vinoillaan. Iso osa miehistä nyt vaan on toksisia. Ihan sama mistä ovat kotoisin. Poistuinkin pahimmista ryhmistä ja seuraan enää naisten ryhmiä, tuohon peliin liittyen. Paljon rennompi tunnelma. 

Vierailija
179/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta olen täysin samaa mieltä että suomalaiset on ilkeitä ihmisiä ja suomalaiset on myös todella epärehellisiä jotka ajaa vain omaa etuaan. Yksi asia on myös kateus mikä tuntuu olevan monelle suomalaiselle tosi yleistä, eli ollaan katellisia muille.

Ihan jo pelkästään liikenteessä huomaa ihmisten luonteen, ajetaan ihan takapuskurissa kiinni ja jotkut hermostuu liikenteessä muille. Muita ihmisiä ei osata ottaa huomioon ja itsekkyys loistaa.

On myös hyviä piirteitä suomalaisissa kuten se että täällä ei puhuta muille. 

Vierailija
180/192 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon matkustelleena olen huomannut, että uskonnollisissa hyvinvointivaltioissa, ts. suurimmassa osassa Eurooppaa, ihmiset ovat yleensä ilkeitä toisilleen. Palasin juuri Italiasta, siellä oltiin myös ilkeitä ja kirkkoja joka kadunkulmassa. Suomi on myös hyvin uskonnollinen valtio, esim. ministereiden ja presidentin on vannottava uskollisuuttaan Jumalalle. Työ- ja opiskelukulttuuri on sairas, joka puolella toitotetaan yksin pärjäämistä ja omien rajojen ylittämistä.

En missään nimessä kannata hyvinvointivaltion romuttamista, mutta uskonnollisuus pitää kitkeä pois ihan kaikkialta maailmasta.

Päinvastoin, jumalattomuus nimenomaan tekee ihmisestä ilkeän, koska Jeesukseen uskomattomat ovat AINA enemmän tai vähemmän demoniriivattuja! Se, että kirkkoja on kaikkialla tai poliitikot joutuvat vannomaan valan ei tee kansasta uskovaista. Nimikristitty ei ole TODELLINEN kristitty!

Kunnon uskoontulo ja herätys muuttaisi tämänkin kansan luonteen ystävällisemmäksi! Te kuitenkin mieluummin ryvette juoppoudessanne ja irstaudessanne!