miksi suomalaiset ovat toisilleen ilkeitä jatkuvasti?
miksi suomalaiset ovat toisilleen ilkeitä jatkuvasti? täälläkin huomaa että jatkuvasti haukutaan toisia, sekä nostetaan itseä paremmaksi kuin muut. mehän olemme kaikki suomalaisia. meidän kuuluisi pitää yhtä, eikä polkea toisia alaspäin.
sitten vielä tuo että jotkut haukkuvat työttömiä, koska ovat itse töissä. en ymmärrä miksi?
Ei missään muissakaan ulkomaisten nettifoorumeilla puhuta yhtä alentavaan sävyyn toisia kohtaan, kuin suomalaisten keskuudessa on tapana.
Onko suomalaisista tullut katkeria ihmisiä, siltä näyttää. Kumpa osattaisiin edes käydä rakentavaa keskustelua, vaikka oltaisiin eri mieltä asioista.
Me kaikki tarvitaan toisiamme, kukaan ei ole toista parempi. ollaan kaikki loppujenlopuksi vaan tavallisia ihmisiä.
Kommentit (192)
Olen miettinyt samaa. Kysyin sitä yhdeltä ystävältä, ja hän sanoi että anonyymeinä ihmiset uskaltavat sanoa mitä oikeasti ajattelevat. Se ei oikeastaan selventänyt asiaa minulle, koska sanon livenä ja anonyyminä lähes samoja asioita, enkä ajattele muista niin aggressiivisesti kuin moni täällä tuntuu ajattelevan. Tai mistä sitä tietää, vaikka kyseessä olisi vain muutama ihminen.
Kateellisia, pahansuopaisia ilkiöitä, kyllä! Parasta olla niinku ei oliskaan...
Hoitoalalla vanhemmat naiset on katkeria nuoremmille kun oma elämä on jo ohi eikä saa enää huomiota miehiltä, keiltä haluaisi.
Se on tämä kova ja kovia arvoja palvova yhteiskunta yhdistettynä internetin polarisoivaan vaikutukseen
Se on geeniperimässä ja kulttuurirakenteissa samalla tavalla kuin luiskaotsaisuus ja matala äo. Millekään näistä ei ole mitään tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten miesten luonne on pohmmiltaan ilkeä. Esimerkiksi arabi ja afrikkalaiset miehet ovat taasen iloisia ja posiivisia luonteiltaan, heillä onkin aina naisseuraa mukanaan. Oulussa yhä useampi tyttö ja nainen haluaa tumman miehen puolisokseen.
Ja heti alkaa. Tässä se nähtiin.
Kyllä noille epänormaaleille pitää välillä näyttää kaapin paikka.
T: Normaali ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset voivat huonosti. Suurin osa voi huonosti koska keskiluokkaa on kupattu veroilla jo vuosikymmeniä. Suurin osa voisi paremmin, kun sairaiden ja laiskojen hyysääminen lopetettaisiin.
Näin on. Heidät voitaisiin esimerkiksi haudata elävältä. Tulisi kaikista halvimmaksi.
Suomalaisista ei ole tullut katkeria ihmisiä, suomalaiset ovat aina olleet sitä.
Historia.
Vierailija kirjoitti:
Se on geeniperimässä ja kulttuurirakenteissa samalla tavalla kuin luiskaotsaisuus ja matala äo. Millekään näistä ei ole mitään tehtävissä.
Juu, itäsuomalaiset varsinkin
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla vanhemmat naiset on katkeria nuoremmille kun oma elämä on jo ohi eikä saa enää huomiota miehiltä, keiltä haluaisi.
Ei ehdi elää lun on niin paljon töitä. Sama kohtalo se on nuoremmillakin.
Ihan samanlaisia katkeria paskoja tulee teistä nuoristakin hoitsuista.
Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä paskamaassa olkaa väkisellä hihna luistaa itse kenelläkin. Nytkin niin paska sää ettei huvita ulos mennä ovesta. Mökkihöperyys täällä tulee.
Suurimmalla osalla tässä maassa elämä on todella hyvää mutta silti pilkkanauretaan ja puukotetaan toisia selkään jatkuvasti. Onko elämä liian helppoa? Itse asun paikkakunnalla jossa jokainen ulkopuolelta tänne muuttanut (kuten minä) suljetaan piireistä ulos tai siedetään mutta ystäväksi ei kelpaa, juorutaan selän takana, puhutaan pahaa.
Katsoin tvstä vasta ohjelman Argentiinan uudesta presidentistä ja hänen aikaansaannoksistaan. Siellä se on elämä hankalaa. YLE areenassa löytyy vielä, käy kattomassa. Sinullakin kuitenkin katto pään päällä. Oma-aloitteisuus vaan nolla niin ei kykene muuta kuin kitisemään joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Kysyin sitä yhdeltä ystävältä, ja hän sanoi että anonyymeinä ihmiset uskaltavat sanoa mitä oikeasti ajattelevat. Se ei oikeastaan selventänyt asiaa minulle, koska sanon livenä ja anonyyminä lähes samoja asioita, enkä ajattele muista niin aggressiivisesti kuin moni täällä tuntuu ajattelevan. Tai mistä sitä tietää, vaikka kyseessä olisi vain muutama ihminen.
Ymmärrän logiikan tässä, mutten sitä, miksi sen oikeasti ajattelun pitää olla ilkeää? Samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta asiat voi ilmaista ihan nätisti
Luuletteko te tyhmät, ettei muualla ole katkeruutta tai kateutta? Olkaa tyytyväisiä, että Suomessa harva tulee sanomaan sitä suoraan naamaan, kuten jossain kehitysmaassa.
Maailman onnellisimman maan pahoinvointi.
Kun lukee uutisia mitä siellä tapahtuu en ihmettele vaikka kohta saisi kuulla että käydään jo toinen toistensa silmille.
Ei sillä että keskenään vihoittelu mitään hyödyttäisi, ennemmin kannattaisi puhaltaa yhteiseen hiileen ja tehdä kaikkensa että saisi asiat oikealle tolalle siinäkin maassa mutta turhahan kai sitä sellaista on edes ajatella.
Juuri luin että esim. Tampereella jossa asuin ennen ulkomaille muuttoa 90-luvulla turvakoti ei voi ottaa vastaan kaikkia sinne hakeutuvia, mitä luin että 150 on jouduttu käännyttämään. On se kyllä kauhea tilanne.
Lähisuhdeväkiavalta on kuulemma lisäätynyt valtavasti.
Kaipa ne turvakoditkin suljetaan kohta kokonaan. Säästösyistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlaisia katkeria paskoja tulee teistä nuoristakin hoitsuista.
Fakta.
Nuori tyhmä tiktok-lehmä ei tätä ehkä ymmärrä, kun suu pursuaa pizzaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuommosten kanssa pitäisi sotia.
Synkkä on tämän kansan ajatusmaailma jos sotiminen on se elämän kohokohta.
Ja miten tässä nyt yksinkertaisesti takerrutaan sanaan sota joka toki tarkoittaa synkkää asiaa mutta voi olla todellista joku päivä? Eri asia on että sen iloisen ja oikeudenmukaisen jota on loukattu pitäisi suojata sota tilassa myös sitä ilkeää ihmistä. Ei tarkoita sitä että jatkuvasti miettii synkkiä asioita.
Jep, minä ainakin lähden täältä sodan tullen välittömästi pakolaiseksi! En laita tikkua ristiin tämän ilkeän kusipääkansan eteen, en taatusti! Köyhät, työttömät, syrjäytetyt ja syrjäytyneet, älkää vaan ruvetko tykinruoaksi teitä vuosia vihanneiden ja halveksineiden il
Ei mitään aikomustakaan. Vuosikymmeniä kun on joutunut kuuntelemaan suunsoittoa ja leuanlouskutusta niin taatusti en puolusta ketään enää koskaan.
Jep, minä ainakin lähden täältä sodan tullen välittömästi pakolaiseksi! En laita tikkua ristiin tämän ilkeän kusipääkansan eteen, en taatusti! Köyhät, työttömät, syrjäytetyt ja syrjäytyneet, älkää vaan ruvetko tykinruoaksi teitä vuosia vihanneiden ja halveksineiden ilkeiden kuspäiden takia!