Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mieliala lääkkeen lopetttaa itse pienentämällä annosta? vai pitääkö olla yhteydessä lääkäriin?

Vierailija
01.01.2024 |

Jos annos ollut 20mg päivä niin seuraavalla viikolla ottaisi esim 10mg päivä ja sitten 5mg

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣

Vierailija
22/29 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan voi.Yhteys lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi koskaan edes aloittanut, sillä ne kuulemma heikentävät orgasminsaantikykyä.

Ei niitä kukaan aloittaisi, ellei olisi aivan pakko. Heikentävät joo, nykyisin tosin ainakin itselläni kyse oli vain alun sivuvaikutuksista, ja kyky palautui n.kuukauden käytön jälkeen. Kun lopetin lääkkeet jouduin tyydyttämään itseni työpaikan vessassa samana päivänä, tämä ehkä kertoo jotain siitä palautuiko kyky lääkityksen lopetettuani. 

Itse olen molemmat kuurit lopettanut itsekseni, mutta ainahan sitä suositellaan, että lääkärin valvonnassa, niin kuin lääkäriin nyt ei saisi yhteyttä jos ahdistus palaisikin.

Vierailija
24/29 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noin mene. Suosittelen lääkärillä käymistä. 

Vierailija
25/29 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lääkäriin yhteydessä ihan jo siksi, että lopettaminen lääkärin ohjeilla antaisi minusta vastuullisemman kuvan. Mt-potilaana omin päin toimimisesta saa helposti hoitokielteisen leiman, mikä voi vaikeuttaa asiointia myöhemmin. Ota yhteys terveyskeskukseen tai muuhun hoitavaan tahoon, jonne sinulla on hoitokontakti, ja kysy, miten kannattaisi toimia. 

Vierailija
26/29 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lopettaa ja joskus se menee paremmin niin.

Jätin itse kerran yhden lääkkeen pudottamalla hitaasti viikkojen ajan annostusta. Menikö muistaakseni jopa kuukausia. Ei tullut lopettamisoireita

Sitten taas kerran osastolla psykiatri halusi vaihtaa lääkkeen heti. Oliko ehkä parina päivänä pienempi annos, mutta kuitenkin lääkitys katkaistiin liian nopeasti. Mulla oli viikkokausia huono ja uneton vointi. Itse olisin tiputtanut annosta hitaammin.

Uutta lääkettä minä en suostunut syömään jo siksikin, kun se oli sama kuin minkä olin jo aiemmin itse lopettanut. Psykiatri ei uskonut kun kerroin ettei siitä ollut hyötyä.

Vierailija
27/29 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta ominpäin. Ensinnäkin lääkitys pitää lopettaa juuri kyseiselle lääkkeelle soveltuvalla tavalla. Kukaan muu kuin lääkäri ei osaa sanoa, millaiset annoslaskut ja millaisilla aikaväleillä on järkevää toteuttaa. Saatat myös tarvita uuden reseptin pienempiin annoksiin.

Vierailija
28/29 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tiputtaa noin nopeasti tai sulle tulee sähköiskumaisia tuntemuksia ja voin taata, että se viikko ei ole hyvä.Jaa lääke neljään osaan ja jätä 1/4 ensin pois. Jos kaikki ok, niin seuraavalla viikolla 2/4 pois. Jos tulee paljon vieroitusoireita, niin palaa 1/4 ja toinen pudotus(/2/4) vasta kahden viikon jälkeen. 

Yleensä sitä lääkäriä tarvitaan siihen että porukka lopettaa lääkkeen kerrasta ja kas kummaa kun olo menee hankalaksi. Joidenkin lääkkeiden kanssa sekin onnistuu, mutta harvemmin esim. masennuslääkkeiden. 

Vierailija
29/29 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto ajanvaraukseen (jossa 2-5h jonotus), saat ajan hoitajalle arviointiin jonne pääset 1-2 viikon päästä, hoitaja laittaa lähetteen lääkärille, jonne pääset 3-5kk sisällä