Te hallituksen politiikasta valittavat, miksi ette äänestä?
4 vuoden välein äänestetään ja tuloksen perusteella muodostetaan hallitus joka tekee päätökset. Siihen ketkä valitaan eduskuntaan voi jokainen vaikuttaa äänestämällä. Nyt kansa halusi muutoksen edellisen hallituksen tuhlailevaan politiikkaan ja sai sen.
Demokratia toteutui ja 3,5 vuoden kuluttua on sitten uudet vaalit. Silloin vain uurnille kaikki.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen on vaikea myöntää erehtyneensä. Itse olen pitkän linjan vasemmistolainen ja olen viime vuosina joutunut myöntämään olleeni liian sinisilmänen Neuvostoliiton ja Venäjän suhteen. Tämän erehdyksen myöntäminen oli välttämätöntä, vaikka se tekikin kipeää. Vasemmistoa ja ideologiaani en silti ole hylännyt.
Uskoisin että monen Perussuomalaisia viime vaaleissa äänestäneen on jouduttava myöskin myöntämään virheensä. Jos joku heistä kuvitteli äänestäneensä pienen ihmisen asiaa ajavaa puoluetta, ei ole helppoa myöntää ääneen erehtyneensä.
Keitä tarkoitat "pienillä ihmisillä"? Persuthan sai hallitusohjelmaansa juuri niitä asioita joita on ajanutkin.
En ymmärrä tuota vasemmiston katkeruutta. Juuri on ollut 4 vuotta vallassa Suomen historian vasemmistolaisin hallitus. Sitä kokeiltiin ja kansa ei politiikasta pitänyt. Nyt kokeillaan oikeistolaisempaa politiikkaa.
Tottakai äänestän. Siten ostan itselleni oikeuden valittaa politiikasta taas seuraavat 4 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen on vaikea myöntää erehtyneensä. Itse olen pitkän linjan vasemmistolainen ja olen viime vuosina joutunut myöntämään olleeni liian sinisilmänen Neuvostoliiton ja Venäjän suhteen. Tämän erehdyksen myöntäminen oli välttämätöntä, vaikka se tekikin kipeää. Vasemmistoa ja ideologiaani en silti ole hylännyt.
Uskoisin että monen Perussuomalaisia viime vaaleissa äänestäneen on jouduttava myöskin myöntämään virheensä. Jos joku heistä kuvitteli äänestäneensä pienen ihmisen asiaa ajavaa puoluetta, ei ole helppoa myöntää ääneen erehtyneensä.
Keitä tarkoitat "pienillä ihmisillä"? Persuthan sai hallitusohjelmaansa juuri niitä asioita joita on ajanutkin.
Tarkoitan pienituloisia ihmisiä. Heidän asiaansa hallitus ei aja, toisin kuin persut vaalipuheissaan uskottelivat. Juuri tästä yritin puhua. Joidenkin on vaikea myöntää tosiasioita, jos on ollut itse väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan pienituloisia ihmisiä. Heidän asiaansa hallitus ei aja, toisin kuin persut vaalipuheissaan uskottelivat. Juuri tästä
Minä olen pienituloinen kelan rahoilla elävä. Parhaiten minun asiaani ajaa puolue joka parantaa mahdollisuuksiani työllistyä. Puolueet jotka tekevät kansalaiset riippuvaisiksi tuista eivät aja minun asiaani.
Vierailija kirjoitti:
Luulin äänestäväni työtä tekevän suomalaisten asiaa, mutta näköjään äänestin aivan väärin.
Äänestit tällä perusteella oikein. Tulovero laskee kuten kuuluukin. Työläinen kiittää
Meille nnetiin vlheellisia vaalilupauksia! Äänestimme ja saimme pelkkää rapaa silmillemme.
Koska ihmiset ovat keskimäärin aika vähä-älyisiä ja on ihan turhaa äänestää mitään, koska aika harva ajattelee mitään äänestäessään vaan menevät tunnepuoli edellä vaaliuurnilleen. On hyvä myös muistaa tänä aikakautena, jona media julkaisee jatkuvasti uutisia narsismista ja psykopatiasta, että politiikassa ja muissa päättävissä elimissä on oikeasti todella paljon narsisteja ja psykopaatteja. Kuinkakohan moni puolue on nytkin pitänyt lupauksensa? En ymmärrä miksi äänestäisin kun en voi sillä tavoin vaikuttaa yhtään mihinkään.
Äänestin kyllä, mutta ikäväkseni sinimustan retkuun meni liian moni suomalainen. Nyt maksetaan sitten valehtelun tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän joka kerta. Kukaan ei halunnut tälläista muutosta. Nythän ovat tehneet itseasiassa aikaan suhteutettuna vähän enemmän velkaa kuin edellinen hallitus. Minua v...ituttaa tässä tuo valehtelun määrä mitä varsinkin persut tekevät. Luvataan kuinka suomi kuntoon ja bensan hinta alas, mutta päinvastoin nousee hinnat, ruokaankin ehdotetaan veronkorotuksia. Täyttä pas...kaa kaikki lupaukset.
"Kukaan ei halunnut tälläisttä muutosta", mitä jos puhuisit vain omasta puolestasi, älä sekoita muita omiin mielipiteisiisi. Puhut itse täyttä paskaa aivopestynä ottamatta selvää asioista.
Itse olen pieni/keskituloinen ja äänestin nykyistä hallituspuoluetta, koska minusta on oikein, että työtä tekevä saa palkkion työstään, eikä laiskottelija.
Kyse on ihan arvovalinnasta ja siitä, mikä minusta on oikein. Ei ole oikein, että työssäkäyvä ei elä palkallaan korkean verotuksen ja asumiskulujen nousemisen vuosi, ja samaan aikaan työn vieroksujille kustannetaan eläminen. Työssäkäynnin pitää olla kannattavaa ja kotona oleilun epämukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan pienituloisia ihmisiä. Heidän asiaansa hallitus ei aja, toisin kuin persut vaalipuheissaan uskottelivat. Juuri tästä
Miten ihmeessä kukaan voi luulla, että persu välittää? Etkö ole yhtään niiden toilailuja seurannut? Vaalilupauksia EI uskota, koskaan. Sen sijaan seurataan mitä he tekevät.
-eri
Naiset ovat nykyisen hallituksen toimien suurimmat häviäjät.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pieni/keskituloinen ja äänestin nykyistä hallituspuoluetta, koska minusta on oikein, että työtä tekevä saa palkkion työstään, eikä laiskottelija.
Kyse on ihan arvovalinnasta ja siitä, mikä minusta on oikein. Ei ole oikein, että työssäkäyvä ei elä palkallaan korkean verotuksen ja asumiskulujen nousemisen vuosi, ja samaan aikaan työn vieroksujille kustannetaan eläminen. Työssäkäynnin pitää olla kannattavaa ja kotona oleilun epämukavaa.
Aika moni pienipalkkainen teki samoin ja omaan nilkkaansa kolahti. Tulosi ilmeisesti ylittävät juuri sen alarajan, ettei sinuun kolahtanut. Teit pahasti pienipalkkaisia kohtaan.
Tämä on vähän tätä: äänestämällä sdptä sitä kuvitteli että pienituloisten asema parantuu jne, lopputulos oli että lisää väkeä köyhyysrajalla, rahat meni Italiaan, Sote tehtiin päin helvettiä jne.
Sitten äänestät kokoomusta tai persuja ja taas talous menee päin helvettiä.
Melko suppea näkemys demokratian käsitteestä, jos se käytännössä rajoittuu numeron rustaamiseen paperiin kerran neljässä vuodessa. Demokraattisia rakenteita tulisi päivastoin laajentaa kansalaisyhteiskunnan ja mm. työyhteisöiden suoran demokratian suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän tätä: äänestämällä sdptä sitä kuvitteli että pienituloisten asema parantuu jne, lopputulos oli että lisää väkeä köyhyysrajalla, rahat meni Italiaan, Sote tehtiin päin helvettiä jne.
Sitten äänestät kokoomusta tai persuja ja taas talous menee päin helvettiä.
Sotea väännettiin liki 20 vuotta ja oli täysin selvää jo 2017, että tuleva uudistus on kaamea läjä sitä ihteään. Marinin hallitus vei vain katastrofin finaaliin.
Demarit ovat sotkeneet kaikki asiat tässä maassa persiilleen. Äänestän loppuelämäni ajan persuja. Tv. Työmies.