Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, joko on uuden vuoden työnhaku suunniteltu?

Vierailija
01.01.2024 |

Minä aion hakea ensin lyhyitä kausitöitä keväälle, joista saisi nopeasti rahaa. Sitten haen pidempiä sijaisuuksia.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tuommoisissa lyhyissä kausitöissä on? Siitä mahdollisesti säästöön jäänyt rahat vain vähennetään toimeentulotuesta.

Hyvä systeemi.

Näin just. Tulot vyörytetään seuraaville kuukausille joten ei siitä rahallista hyötyä tule. Päinvastoin saattaa rahallisesti tulla takkiin.

Entäs jos ne palkkarahat on käytetty ja jää työttömäksi? Eihän silloin voida mitään vyöryttää. 

Ei se vyörytys koske kuin toimeentulotukea. Kai nyt jokainen tajuaa kuulua edes kassaan?

Vierailija
42/54 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuon lähetin 205 hakemusta eripuolelle suomea(pistin ylös), tänä vuonna aion tuplata määrän. 

Soitin 131 paikkaan, aion tuplata myös sen määrän.

Miten sinuun on suhtauduttu, kun olet soittanut? Minulle ollaan aina äkäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haen, ehkä en. Jos kiinnostaa jokin työ niin ehkä. En kanna minkäänlaista syyllisyyttä työttömänä olemisesta eikä ympäristön paine vaikuta minuun yhtään. Olen aina tullut toimeen vähällä joten jos sattuu käymään niin että pääsen/joudun töihin niin ihan kiva mutta muuten samantekevää.

Vierailija
44/54 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin työpaikan, osa-aikaisen kyllä. Toivon vaan ettei mua aleta kiusata jotain niinkuin aikaisemmilla työpaikoilla. Työpaikka on kuitenkin naisvaltainen ja asiakaspalvelua. noh, toivottakaa onnea.

Vierailija
45/54 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tuommoisissa lyhyissä kausitöissä on? Siitä mahdollisesti säästöön jäänyt rahat vain vähennetään toimeentulotuesta.

Hyvä systeemi.

Näin just. Tulot vyörytetään seuraaville kuukausille joten ei siitä rahallista hyötyä tule. Päinvastoin saattaa rahallisesti tulla takkiin.

Entäs jos ne palkkarahat on käytetty ja jää työttömäksi? Eihän silloin voida mitään vyöryttää. 

Ei se vyörytys koske kuin toimeentulotukea. Kai nyt jokainen tajuaa kuulua edes kassaan?

Toimeentulotukea tarkoitinkin. Jos tippuu sen varaan väliaikaisesti, niin jos työstä saadut palkkarahat on käytetty eli tili on tyhjä, niin miten niitä tuloja silloin voidaan vyöryttää seuraavalle kuukaudelle toimeentulotukea laskettaessa, jos niitä rahoja ei kerta ole? Sitä tarkoitin. 

Vierailija
46/54 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon yli 50v ja jäin lokakuun lopussa työttömäksi. Helmikuussa meen työvoimakoulutukseen. Ei voi jäädä tuleen makaamaan, kun eläkeikään on vielä 15 v.

Mihin koulutukseen pääsit jos saa kysyä? Olen hakenut kohta 10 eri koulutukseen enkä pääse edes haastatteluun.

Taloushallinnon osatutkinto. 

Kiva. Löydät varmasti helposti työssäoppimisjaksolle työpaikan.

Vierailija
47/54 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon yli 50v ja jäin lokakuun lopussa työttömäksi. Helmikuussa meen työvoimakoulutukseen. Ei voi jäädä tuleen makaamaan, kun eläkeikään on vielä 15 v.

Mihin koulutukseen pääsit jos saa kysyä? Olen hakenut kohta 10 eri koulutukseen enkä pääse edes haastatteluun.

Taloushallinnon osatutkinto. 

Kiva. Löydät varmasti helposti työssäoppimisjaksolle työpaikan.

Siitä en vielä tiedä, mutta vaihtoehto nyt ei kuitenkaan ole jäädä kotiin makaamaan. Aiempaa työtäni kun en voi enää terveydellisistä syistä tehdä.

Vierailija
48/54 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen haen vain vakituista kokoaikatyötä ja palkkapyyntö alkaa kutosella.

Vierailija
49/54 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa rupeasi juopottelemaan. Tuo voisi olla vaihtoehto, kun kerran haettuihin paikkoihin ei valita.

Vierailija
50/54 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatöillä jatkan. Sen verran teen kuin kulloinkin on fiilis. Vapaat ja pidemmät lomat sinne kuin haluan. Öitä ja pyhiä, niin on lisät kohdillaan.

Vierailija
51/54 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin hypätä pois kierteestä ajamalla rekan eteen. Aiemmat ja tulevat heikennykset jäävät muiden murheiksi. Eiköhän tämä maailma ole jo muutenkin nähty. Hyvästi.

Vierailija
52/54 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa ahdistaa tämä 4 paikan työnhakuvelvoite per kk. Nytkin tekee tiukkaa, kun ei tässä kaupungissa ainakaan ole haettavia paikkoja niin paljoa, ei ainakaan sellaisia potentiaalisia. Olen laittanut nyt avoimia hakemuksia, mutta ei niitä firmoja loputtomiin riitä. :/ 

Vierailija
53/54 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näennäishaut rules.

Vierailija
54/54 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suunnitelmissa yritystoiminta, eli tiedossa on stressiä ja rahattomuutta, mutta ainakin se on parempaa kuin turha työnhaku. Työpaikat pitäkööt tunkkinsa :)