Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se nyt niin? Päivähoitoasiaa

Vierailija
07.01.2007 |

Että jos esikoisemme on tarhassa ja on sieltä saanut kavereita ja viihtyy. Minä tulen raskaaksi ja jään äippälomalle. Siis oikeestiko minun pitäsi ottaa se esikoisemme tarhasta pois ja hoitaa häntä kotona? Vaikkakin hän ollut tarhassa jo parivuotta ja siellä on hänellä tarhakavereita?

Siis repiä hänet sielätä pois vain sen takia että olen muuten laiska äiti. Joku tässä asiassa ei nyt oikein mene kohdilleen...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää viikossa on paras ratkaisu, jos mies voi hoitaa kuljetukset. Puolipäivähoidossa on aika sumpliminen vauvan olemattomien rytmien kanssa, että pääsee joka päivä hakemaan klo 12.

Vierailija
22/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan ei lasta tarhaan kannata viedä, mutta se on varmasti harhaluulo, että ne tyhjät paikat siellä sitten odottaisivat työssäkäyviä äitejä. Tarhoja lopetetaan sitä mukaa kun kävijämäärät laskevat, kunnat ottavat kyllä aina löysät pois. Eli jos oikeasti haluatte lähitarhanne säilyvän, silloin teidän etunne on että mahdollisimman moni lapsi sinne menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi ihan selvää, että ottaisin lapseni kotihoitoon, jos hän olisi jo ehtinyt päivähoitoon ennen seuraavan lapsen syntymää. Minä en haluaisi pitää omia lapsiani laitoksessa päivääkään pidempään kuin on pakko. Vaikka lapsi nauttisikin olostaan siellä, uskon, että pystyn kuitenkin tarjoamaan stressittömämmän ja emotionaalisesti turvallisemman kasvuympäristön kotona.

Vierailija
24/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen jälkeen otat vastuun äitinä ja hoidat omat lapsesi ja järjestät itse tekemistä isommalle lapselle.

Näin yksinkertaista se on. Voit ehkä huomata, että on ihanaa tuntea oma lapsensa kun viettää sen kanssa aikaa. Se on kuin panisi rahaa pankkiin kun viettää aikaa lapsensa kanssa. Se hyöty näkyy sitten murkkuiässä kun sinulla on ote lapseesi kun olet hänet itse hoitanut.

bläääähhh.

Niihin jotka on ollu hoidossa lapsuudessa (jos vanhemmat töissä) ei siis vanhemmat muka saa murrosiässä otetta? Huh huh, mitä potaskaa.

Vierailija
25/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niitä kavereita saa kerhoistakin. Ei päiväkodit ja päivähoito yleensä ole sitä varten, että lapsi saa kavereita. Ainoastaan sosiaalisin syin laitetaan lapsia joskus päiväkotiin " näkemään normaaleja ihmissuhteita" . Näin on näreet!

Vierailija
26/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kunnia-asia hoitaa lapseni itse.

Päiväkotiin lapsensa vievät ovat epävarmoja kasvattajia jotka eivät usko että itse osaavat kasvattaa lapsensa.

Nautin todella paljon siitä, että saan viettää mahdollisimman paljon aikaa lapseni kanssa. (lapsi on nyt 4-vuotias) Lapsuus on niin lyhyt, joten pidän tätä hyvänä sekä lapsen kannalta ja myös ihan itsekkäistä syistä :-)

Pitää vaan nähdä vähän vaivaa, että järjestää lapselle kavereita. Ja tottakai järjestän myös viikoittain omaa aikaa itselleni, niin että jaksan taas olla Äiti lapselleni.

Aina ei tietenkään ole helppoa tämäkään, mutta kuka on sanonut, että elämän pitää olla aina helppoa?

Vierailija
27/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien kanssa on vaihdettu puhelinnumerot ja lapset leikkivät iltaisin ja viikonloppuisin, loma-aikoina myös päivisin yhdessä. Kaikki voittavat tässä järjestelyssä, päiväkoti saa paikan sitä oikeasti tarvitsevalle, lapseni saa olla kotona lyhyen lapsuutensa, minä saan nauttia ajasta lapseni kanssa ja kavereidenkin kanssa saa lapseni leikkiä.

Vierailija
28/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ottaisin tietenkin esikoisen päiväkodista pois jos toisen saisin kun kokemuksesta tiedän kuinka vaikeaa on saada hoitopaikkaa enkä näe syytä laittaa lasta hoitoon jos itse olen kotona.

Vierailija
29/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö, nukkuu ja leikkii kavereiden kanssa, koska pystyn nuo järjestämään lapselleni ihan ilmaiseksikin... Raha ei ole syy että lapseni ei ole päiväkodissa, mutta säästyvä raha on yksi mukava lisäbonus muiden hyvien puolien lisäksi :-)