Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se nyt niin? Päivähoitoasiaa

Vierailija
07.01.2007 |

Että jos esikoisemme on tarhassa ja on sieltä saanut kavereita ja viihtyy. Minä tulen raskaaksi ja jään äippälomalle. Siis oikeestiko minun pitäsi ottaa se esikoisemme tarhasta pois ja hoitaa häntä kotona? Vaikkakin hän ollut tarhassa jo parivuotta ja siellä on hänellä tarhakavereita?

Siis repiä hänet sielätä pois vain sen takia että olen muuten laiska äiti. Joku tässä asiassa ei nyt oikein mene kohdilleen...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun sen nyt tajusit.

Vierailija
2/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa päiväkodeissa ei tuollaista ole, mutta meidän lapsen päiväkodissa on. tarkotettu yli 3-vuotiaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus loppui kun otin hänet tarhasta pois. Ihanaa! Ei enää syyllisyydentunteita, ahdistusta, surumielisyyttä ja ikävää. Vaikka välillä olisi helpompaa kun lapsi olisi päiväkodissa, niin on tässä kotihoidossa kuitenkin hyviä puolia (äidinkin kannalta) enemmän kuin huonoja :-)

Myös lapsemme sairastelut loppuivat välittömästi päiväkodin lopetuksen jälkeen!

Vierailija
4/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi 3 päivänä viikossa, mutta sitä nuoremman ottaisin ehdottomasti kotiin vauvan kanssa. Näin tein kun 2-vuotiaalle esikoiselle syntyi pikkuveli. Tosin silloin olimme perhepäivähoidossa.

Vierailija
5/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tosin silloin olimme perhepäivähoidossa.

Vierailija
6/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettää sitä lapsuuttaan kotona äidin ja sisaruksensa kanssa, viettää rauhaisia aamuja, saada vielä jonkin aikaa olla rauhassa, ei laumassa päivät pitkät.

Niitä kavereita on muuallakin kuin siellä päiväkodissa, ja mielekästä tekemistä sitäkin enemmän.

ENkä kyllä ymmärrä miten helvetin vaikeaksi ihmiset saa elämänsä väännettyä. Kyllä se on aika lailla asennekysymyskin miten sen vauvan ja isomman lapsen kanssa selviää.

Ja tähän seuraa sen kymmenen märinä ja " kiillota vaan marttyyrikruunua" -vastausta, mikä ainoastaan vahvistaa yllä todetun.

Vierailija
7/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en viitsis maksaa päivähoidosta, jos kerta olen itse kotona. Mieluumminkin ottaisin mll:stä hoitajan kerran viikossa joka ulkoiluttaisi molemmat lapset. vaikka pari tuntia. itse voisin sen ajan vaikka siivota tai nukkua. tai sitten ottaisin siivousapua. se olisikin luksusta. omat lapset hoitaisin mieluusti itse, ei voi kun syyttää itseä jos kasvatus mennyt pilalle;)

Vierailija
8/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen jälkeen otat vastuun äitinä ja hoidat omat lapsesi ja järjestät itse tekemistä isommalle lapselle.

Näin yksinkertaista se on. Voit ehkä huomata, että on ihanaa tuntea oma lapsensa kun viettää sen kanssa aikaa. Se on kuin panisi rahaa pankkiin kun viettää aikaa lapsensa kanssa. Se hyöty näkyy sitten murkkuiässä kun sinulla on ote lapseesi kun olet hänet itse hoitanut.

Vierailija
9/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti aikaa! voisi kylätellä lasten kanssa toisissa perheissä ja vastaavasti meillä olisi vieraita. lapset leikkisi ja me äidit juotais kahvia.

Vierailija
10/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan niin avuttomia omien lastenki suhteen ja eipä tartte nähdä vaivaa että keksis itse sitä virikettä ym,kun työntää vaan hoitoon

Vierailija
11/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittää, että kasvatusalan ammattilaiset olisi väärässä! Päiväkodin johtajat ovat lukeneet kasvatustieteitä ja ovat päivittäin tekemisissä useamman kymmenen lapsen kanssa. eli luottakaamme vaan ammattilaisten asiantuntijuuteen!

Vierailija
12/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun lapses pitäisi olla 8-16 päiväkodissa, kun olet itse kotona? Riittäskö lyhyempi aika? Tarviiko lapsen olla 5pvää/viikko hoidossa?

Vierailija
13/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai minkäikäinen? Minä pitäisin puolipäivähoidossa. Oma kolmevuotiaani ei ehtinyt hoitoon ennen kuopuksen tuloa, joten häntä en laittanut sitten päiväkotiin, mutta jos olisi ehtinyt aloittaa, olisi varmaan jatkanut osa-aikaisena.

Vierailija
14/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen jäi kotiin ja sai tavata kavereita pihalla, puistossa ja kerhossa. Päiväkoti kavereita näki iltaisin tai viikonloppuisin. 5 vuotiaana meillä lähti poika uudestaan hoitoon. Ei ollut mitään ongelmia vaikka oli ollut kotona 2 vuotta mun ja vauvan kanssa. Sinä äitinäkin voit järjestää lapselle virikkeitä ja nauttia yhteisestä ajasta?

Vierailija
15/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen otat vastuun äitinä ja hoidat omat lapsesi ja järjestät itse tekemistä isommalle lapselle.

Näin yksinkertaista se on. Voit ehkä huomata, että on ihanaa tuntea oma lapsensa kun viettää sen kanssa aikaa. Se on kuin panisi rahaa pankkiin kun viettää aikaa lapsensa kanssa. Se hyöty näkyy sitten murkkuiässä kun sinulla on ote lapseesi kun olet hänet itse hoitanut.

Vierailija
16/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin he saavat pitää tutun hoitopaikan ja kaverit. Myös minä pystyn tekemään gradua vauvan nukkuessa, mikä ei todellakaan onnistuisi vilperttien pyöriessä ympärillä 24/7.

Vierailija
17/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen jälkeen otat vastuun äitinä ja hoidat omat lapsesi .

Vierailija
18/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voitat siinä jos hoidat omat lapsesi. Tuskin kukaan kuolinvuoteellaan itkee sitä, että vietti liikaa aikaa lastensa kanssa. Sitä moni itkee kun ei tajunnut, kuinka äkkiä lapsuus on ohi ja ei ehtinyt nauttia siitä.

Vierailija
19/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun olet lapset tehnyt niin itse kanssa hoidat *huokaus*

Ja myös epäilen että samalta tulee myös käsimättömiä selityksiä että lapsia ei voi viedä hoitoon kun niille tulee stressi, vaikka ikää on 3,5v, ym vastaavaa yhtä vakuuttavaa.

Vierailija
20/29 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukkimalla tarhat turhaan. Meillä piteni tarhamatka yli 20 km kun

oma päiväkoti on lähes täynnä näitä äitiyslomalla olevien kullannuppuja,

jotka tarvitsevat kaveriseuraa enemmän kuin äitiään!