Miten voin saada Työn, kun on mokannut elämässäni joskus?
hei olen nuori mies, 30 vuotias, terve ja hyväkuntoinen.
olen pitkään miettinyt että minkä alan töitä olisi helppo löytää. mietin vain että vaikuttaako se minun työllistymiseen, kun minulla on joskus vuosia sitten ollut päihteiden käyttöä ja rikosrekisteri huumausainerikoksista ja varkauksista, koska joskus vuosia sitten olin vaikeuksissa ja käytin päihteitä.
Olen miettinyt vain että kuinka paljon tuo kaikki entinen elämä vaikuttaa siihen millainen olen tänäpäivänä. eli olenko jo mokannut asiani, eikä kannata yrittää tehdä mitään työnsaannin suhteen? vai löytyykö jostain vielä minullekkin töitä.
Olen valmis kyllä tekemään raskaitakin töitä, vaikka palkka olisi kuinka huono, koska haluan maksaa ulosottovelkani pois, sekä tarjota lapselleni paremman elämän kuin tähän asti.
Kommentit (47)
Ruokapalvelut ja oppisopimuksella. Töitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Raksahommat, tehtaat, ehkä siivouskin? Hae nyt vaan sinnikkäästi töitä.
Käytkö aa:ssa? Sieltä voi saada kontakteja, jotka auttavat.
Jatka yrittämistä, vaikka toivottomalta tuntuisikin. Muista, että tarvitset vain yhden ihmisen, joka on valmis antamaan sinulle tilaisuuden!
Ja muista poiketen, kehottaisin sinua kertomaan totuuden, jos työhaastatteluun asti pääset. Joskus se kantaa pitkälle.
En käy aa:ssa. ei ole tarvetta käydä kun ei ole mitään päihteidenkäyttöä ollut vuosiin.
Ja tuo totuuden kertominen omasta historiasta työnantajalle ei olisi ongelma minulle, mutta se työnantaja saattaa ottaa sen aika raskaasti ja luulla että minä olen kelvoton palkattavaksi.
tärkeintä olisi jos saisin mahdollisuuden edes näyttää työnantajalle oman ahkeruuden ja sen että olen asiallinen sekä pidän kiinni sovituista asioista. voisin tehdä vaikka ilmaiseksi töitä puoli vuotta ensin, jos sen jälkeen minut voitaisiin palkata
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Lähde johonkin aikuiskoulutukseen ja sitä kautta töihin.
Itsellä samanlainen tausta ja hyvin oon pärjännyt.
Tsemppiä.
Minkä alan töitä itse sait? menikö kauan että pääsit töihin?
ap
Niin oliko sulla nyt ajokorttia. Jos on niin esim kiinteistöhuollossa on töitä.
Voi hakee töitä myös ravintola-tai siivousalalta. Pikaruokapaikoissa varsinkin työtä tarjolla.
Tai kaupasta. Keväämmällä myös puutarha-alalta.
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhaan pääsee kuulemma kuka vain töihin, vai oliko se valetta.
Kyllä kai päiväkotiin pääsee töihin vaikka olisi rikosrekisteri. sehän riippuu paljolti siitä että minkälaisia juttuja sulla on rekisterissä.
ei luulisi että omaisuusrikokset vaikuttavat siihen että sinua ei palkata päiväkotiin. mutta jos sinulla on seksuaalirikoksia niin se on asia erikseen.
en ole koittanut hakea päiväkotiin töihin, mutta ainakin moneen hoiva-alan töihin otetaan usein entisiä rikollisia ja he hoitavat työnsä yleensä hyvin.
Ei ne rikosrekisteriä tarkasteta kuin harvoissa paikoissa. Koulutuksen puuttuminen on suurempi ongelma. Onko työkkärillä kiinnostavia rekrykoulutuksia, josta saisit tutkinnonkin työpaikan lisäksi? Isännöitsijäksi kouluttautui kaveri, se on ihan tykännyt. Rekkaa pääset ajamaan, jos saat kortin hommattua. Kiinnostaisko se?
Yrittäjältä kukaan ei kysy mitään rekistereitä.
Vierailija kirjoitti:
Jokin oppisopimuspaikka kannattaisi yrittää löytää. Kokeilisin tuollaista.
Tuo onnistuu, jos onnistut pääsemään ja hoidat homman hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne rikosrekisteriä tarkasteta kuin harvoissa paikoissa. Koulutuksen puuttuminen on suurempi ongelma. Onko työkkärillä kiinnostavia rekrykoulutuksia, josta saisit tutkinnonkin työpaikan lisäksi? Isännöitsijäksi kouluttautui kaveri, se on ihan tykännyt. Rekkaa pääset ajamaan, jos saat kortin hommattua. Kiinnostaisko se?
Noihinkin hommaan on koulutus. Tietääkseni pitää osata erilaisia lastaukseen ja kiinnittämiseen liittyviä asioita. Rekkaa ei vaan ajeta. Pitää hoitaa myös rahtiin liittyvät asiakirjat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo isännöitsijän työ olisi mukavaa työtä. olen käynyt kiinteistönhoitajan koulutusta kaksi vuotta muutenkin, joten sinne ehkä voisin päästäkin töihin, mutta vaatimuksena on ajokortti koska kiinteistöjä on isolla alueella ja autoa tarvii käyttää.
Rekkakuskin hommat olisivat myös mieleisiä töitä, mutten tiedä yhtään miten saisin ajokortin hommattua. olen pitkään yrittänyt selvittää että miten ajokortin voisi saada. lähes jokainen työpaikka jota olen harkinnut vaatii ajokorttia. tuntuu että usein kaikki kaatuu siihen kun sitä ajokorttia ei ole.
Miten saisin ajokortin? Sitä ei vissiin pysty maksamaan edes osissa kun ei ole luottotietoja? Olen kuullut että kela/sossu on maksanut joillekkin ajokortin koska työnsaamiseen vaikuttaa paljon se että omistaa ajokortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo isännöitsijän työ olisi mukavaa työtä. olen käynyt kiinteistönhoitajan koulutusta kaksi vuotta muutenkin, joten sinne ehkä voisin päästäkin töihin, mutta vaatimuksena on ajokortti koska kiinteistöjä on isolla alueella ja autoa tarvii käyttää.
Rekkakuskin hommat olisivat myös mieleisiä töitä, mutten tiedä yhtään miten saisin ajokortin hommattua. olen pitkään yrittänyt selvittää että miten ajokortin voisi saada. lähes jokainen työpaikka jota olen harkinnut vaatii ajokorttia. tuntuu että usein kaikki kaatuu siihen kun sitä ajo
Osa hoitaa rekkakortin armeijan kautta pyrkimällä siellä autokuskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskin hommat olisivat myös mieleisiä töitä, mutten tiedä yhtään miten saisin ajokortin hommattua. olen pitkään yrittänyt selvittää että miten ajokortin voisi saada. lähes jokainen työpaikka jota olen harkinnut vaatii ajokorttia. tuntuu että usein kaikki kaatuu siihen kun sitä ajo
Oletko AP jostain Helsingistä? Muualla maassa, varsinkin maaseuduilla, vanhemmat hoitaa lapsilleen täysi-ikäisinä ajokortin.
Ajokortti on tärkeä, koska se mahdollistaa paljon ja on taitona uimataitoon verrattavissa. Pystyt hätätilanteessa toimimaan. Voit pelastaa oman tai toisen hengen.
On paljon ammattialoja missä ei tuo merkitse, eli rohkaisen sinua miettimään laajemmin eri ammatteja ja työtehtäviä.
Puutarha-ala esimerkiksi. Hautausmaan kausityöntekijöiden tai puutarhureiden rikosrekisteriä ei ainakaan taideta kysellä, eikä rakennuksilla.
Hoito- ja kasvatustöissä pääsääntöisesti tulee olla nuhteeton.
En voi ymmärtää, ettei ihmisellä ole ajokorttia!
Mulle isi maksoi ja osti auton. Itse olen maksanut pojilleni lukuisia ajokoulutuksia moposta autoihin ja isojen moottoripyörien ajo-oikeuksiin.
Ajokortin voi hankkia edullisemmin, jos löydät jonkun, joka on hankkinut opetusluvan omille lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskin hommat olisivat myös mieleisiä töitä, mutten tiedä yhtään miten saisin ajokortin hommattua. olen pitkään yrittänyt selvittää että miten ajokortin voisi saada. lähes jokainen työpaikka jota olen harkinnut vaatii ajokorttia. t
olen pohjanmaalta. länsirannikolta.
ja ei omat vanhemmat maksaneet minulle ajokorttia. en tiedä miksi, mutta eivät vain maksaneet. olisin halunnut nuorempana myös mopokortin muttei sitäkään kukaan mulle hoitanut.
osaan kyllä ajaa autoa. olen paljon ajanut liikenteessä ystäväni autolla.
Jos minulla olisi ollut ajokortti heti kun täytin 18vuotta, niin olisin varmasti saanut kuljetushommia jo kauan sitten tai muita töitä.
Onko tämä jokin uusi versio siitä pitkäaikaistyötön 34-35 v ja kymmenen vuotta nuorempi hoito muka raskaana?
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää, ettei ihmisellä ole ajokorttia!
Mulle isi maksoi ja osti auton. Itse olen maksanut pojilleni lukuisia ajokoulutuksia moposta autoihin ja isojen moottoripyörien ajo-oikeuksiin.
olen itsekin katkera siitä ettei minun isä maksanut minulle ajokorttia. siitä olisi paljon hyötyä.
sen takia katkeroiduinkin ja aloin käyttämään päihteitä nuorempana kun ei ollut mitään sellaista mitä omilla kavereilla oli. sitten päädyin sellaisiin piireihin joissa oli muut huvit ja päihteidenkäyttöä..
nyt vasta olen päässyt 5vuotta sitten irti kaikesta tuosta sekoilusta kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Ajokortin voi hankkia edullisemmin, jos löydät jonkun, joka on hankkinut opetusluvan omille lapsilleen.
eli voinko pyytää omaa isääni opettamaan minulle ajokorttia varten?
siiis asun samalla paikkakunnalla isäni kanssa. jos sanon hänelle että pitäisi minulle ajotunteja niin onnistuisiko se helposti. maksaako opetuslupa jotain?
Lastentarhaan pääsee kuulemma kuka vain töihin, vai oliko se valetta.