Miten voin saada Työn, kun on mokannut elämässäni joskus?
hei olen nuori mies, 30 vuotias, terve ja hyväkuntoinen.
olen pitkään miettinyt että minkä alan töitä olisi helppo löytää. mietin vain että vaikuttaako se minun työllistymiseen, kun minulla on joskus vuosia sitten ollut päihteiden käyttöä ja rikosrekisteri huumausainerikoksista ja varkauksista, koska joskus vuosia sitten olin vaikeuksissa ja käytin päihteitä.
Olen miettinyt vain että kuinka paljon tuo kaikki entinen elämä vaikuttaa siihen millainen olen tänäpäivänä. eli olenko jo mokannut asiani, eikä kannata yrittää tehdä mitään työnsaannin suhteen? vai löytyykö jostain vielä minullekkin töitä.
Olen valmis kyllä tekemään raskaitakin töitä, vaikka palkka olisi kuinka huono, koska haluan maksaa ulosottovelkani pois, sekä tarjota lapselleni paremman elämän kuin tähän asti.
Kommentit (47)
Mene Norjaan kalatehtaalle. Ei vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se jossakin raksa-alalla haittaa tuollaiset. Kunhan menet ajoissa töihin, et jää päihtymyksen vuoksi luvatta töistä, hoidat työsi kunnolla etkä varasta työnantajalta niin ei mitään estettä ole työnteolle. Velttoja luikureita ei kukaan katso.
Kunhan yhtiö ei tee hommia julkiselle sektorille. Moni vaatii turvallisuusselvityksen myös alihankkijoilta ja rikosrekisteri estäisi työskentelyn.
Suhteilla tai jos sattuu kohdalle hyvä säkä
Kunnalla on ollut monenlaisia kesätyöntekijäitä
Vierailija kirjoitti:
Ei se jossakin raksa-alalla haittaa tuollaiset. Kunhan menet ajoissa töihin, et jää päihtymyksen vuoksi luvatta töistä, hoidat työsi kunnolla etkä varasta työnantajalta niin ei mitään estettä ole työnteolle. Velttoja luikureita ei kukaan katso.
pääsekö raksalle, vaikkei ole koulutusta? taitaa päästä. no yritän sinne mennä hommiin.
ja en ole päihteitä käyttänyt vuosiin. niinkuin sanoin että joskus vuosia sitten olin ongelmissa ja käytin päihteitä ja rikoksia jne.. mutten koskaan tekisi mitään tuollaista enää tänäpäivänä. kaikki tuo on taaksejäänyttä elämää, josta en ole ylpeä.
sitä mä enimmäkseen mietin että kun olen kuitenkin hyvässä kunnossa fyysisesti ja silti ei ole töitä johon tämän kaiken energian käyttäisin. haluan löytää jonkun työpaikan, jossa saan näyttää työnantajalle että kuinka ahkera ja reipas oikeasti olen, koska usein varmaan he ajattelevat että jos on työttömyyttä, niin on laiska.
Jotkut paikat tarkistaa rekisterit ja tekee huumetestit. Muutakin varmasti löytyy. Luulen onnistuvan, jos et etsi mitään, jossa olisit minkään Suomen kannalta kriittisen asian kanssa tekemisissä.
Hanki vaikka kaivuri ja myy yrittäjänä työtä.
Riittää että osaa hommansa ja pitää hakeutua ensin sellaiseen työhön missä ei tarvitse arvottaa edes aiemman perusteella, nimensäkin voi vaihtaa ja sillä tavoin aloittaa uuden sivun elämässään.
Kierrätyskeskuksen työkokeilussa tiedän olleen jopa ehdonalaisessa olleen pantavangin. Työkokeilu on juuri kaltaisiasi varten. Siitä on ehkä hyvä aloittaa.
Raksalla ei ole töitä. Mee vaikka kauppaan töihin, ei ne mitään kysele jos et itse puhu turhia.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut paikat tarkistaa rekisterit ja tekee huumetestit. Muutakin varmasti löytyy. Luulen onnistuvan, jos et etsi mitään, jossa olisit minkään Suomen kannalta kriittisen asian kanssa tekemisissä.
Miten hankin kaivurin? ei ole rahaa eikä ole luottotietoja, koska ulosotossa velkaa vähän.
sehän tässä olisi tärkeintä että saisin työn jolla maksaa ulosottovelka pois. ja sitten hommaisin myös ajokortin.
ap
Työkkärin kautta voi päästä työkokeiluihin ja sitten on helpompi päästä siitä eteenpäin, kun on vähän kokemusta ja näyttöä
Olisiko alueellasi joku lyhyt työvoimakoulutus, jonka kautta pääsisit työssäoppimiseen ja töihin... Jos näyttää ahkeruutensa ja osaamisensa harjoittelussa, niin on hyvät mahdollisuudet tulla palkatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pääsekö raksalle, vaikkei ole koulutusta? taitaa päästä. no yritän sinne mennä hommiin.
ja en ole päihteitä käyttänyt vuosiin. niinkuin sanoin että joskus vuosia sitten olin ongelmissa ja käytin päihteitä ja rikoksia jne.. mutten koskaan tekisi mitään tuollaista enää tänäpäivänä. kaikki tuo on taaksejäänyttä elämää, josta en ole ylpeä.
sitä mä enimmäkseen mietin että kun olen kuitenkin hyvässä kunnossa fyysisesti ja silti ei ole töitä johon tämän kaiken energian käyttäisin. haluan löytää jonkun työpaikan, jossa saan näyttää työnantajalle että kuinka ahkera ja reipas oikeasti o
Raksalla saattaa olla nyt vähemmän töitä mutta kyllä sinne voi apumieheksi yrittää pyrkiä. Mies ollut pitkään alalla ja kyllä siellä on ollut hällä monenlaisia työkavereita monenlaisista taustoista. Ei ole ongelma. Mutta päihteidenkäyttöä ei sallita eikä sitä että jättää vain tulematta töihin kun ei "viitsi" eikä jaksa. Usein niiden sopimuksia ei jatketa joilla on hälläväliä asenne.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskuksen työkokeilussa tiedän olleen jopa ehdonalaisessa olleen pantavangin. Työkokeilu on juuri kaltaisiasi varten. Siitä on ehkä hyvä aloittaa.
Olen ollut työkokeilussa ja kuntouttavassa työtoiminnassa, muttei se ole mitään muuta kuin sellaista leikkimistä pidemmän päälle. tein tuota 2vuotta, muttei siitä ollut mitään konkreettista hyötyä mihinkään suuntaan.
joillekin tuo sopii, jos haluaa vain ottaa rennosti ja käydä jossain helpossa paikassa josta saat 9€/päivä, eikä tarvi muutakuin ilmestyä paikalle ajoissa. itse taas kaipaan jotain ihan oikeita töitä millä saan maksettua velkani jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hankin kaivurin? ei ole rahaa eikä ole luottotietoja, koska ulosotossa velkaa vähän.
sehän tässä olisi tärkeintä että saisin työn jolla maksaa ulosottovelka pois. ja sitten hommaisin myös ajokortin.
ap
Ehkä ensin duuniin kaivurihommiin toiselle. Siitä sitten myöhemmin oman kaivurin hankinta. Yleensä näissä jutuissa hankitaan kaivuri velkarahalla.
Kuten 11 sanoi yllä, rakennusala on todella pahoissa talousvaikeuksissa, eikä kukaan todellakaan palkkaa suomalaista työtöntä, kun saa ketjutettuja 6e/h kazakkeja ja armenialaisia työmaille puhelinsoitolla.
Osa etenkin vanhemmasta kansasta elää vielä henkisellä 70-luvulla jossa töihin vain "mentiin".
Ellet ole jonkun kapean alan erikoisosaaja, "pystymetsistä" on lähes mahdoton saada työtä jolla saisi sen verran rahaa ettei Kelaan tarvitse tukeutua.
Käytännössä ainoa mahdollisuus tällaiselle ihmiselle saada rahaa on rikollisuus tai wolt/foodora-kuskina toimiminen. Tai se että saa perintöä/arpajaisvoiton.
Ei ole enää mitään töitä joihin vain "mennään". Jokaikiseen paikkaan on pätevyysvaatimuksia, koulutusvaatimuksia ja satoja hakijoita.
Itse kouluttauduin tuta-inssiksi ja 3 vuotta sai lähetellä hakemuksia ennen kuin sai 12kk määräaikaisen työsuhteen josta sai riihikuivaa rahaa, eikä mitään "arvokasta kokemusta" 0e palkalla.
Raksahommat, tehtaat, ehkä siivouskin? Hae nyt vaan sinnikkäästi töitä.
Käytkö aa:ssa? Sieltä voi saada kontakteja, jotka auttavat.
Jatka yrittämistä, vaikka toivottomalta tuntuisikin. Muista, että tarvitset vain yhden ihmisen, joka on valmis antamaan sinulle tilaisuuden!
Ja muista poiketen, kehottaisin sinua kertomaan totuuden, jos työhaastatteluun asti pääset. Joskus se kantaa pitkälle.
Jokin oppisopimuspaikka kannattaisi yrittää löytää. Kokeilisin tuollaista.
Ei haittaa. Lähde johonkin aikuiskoulutukseen ja sitä kautta töihin.
Itsellä samanlainen tausta ja hyvin oon pärjännyt.
Tsemppiä.