Kävin eilen klo 19 nukkumaan ja heräsin virkeänä klo 8. En kaipaa enää nuoruusvuosia jolloin uutena vuotena oli sosiaalinen pakko bilettäää
Ensin jonkun kämpillä kaljaa ja nakkeja,sitten pihalle ampumaan raketteja tai no yksi ampui ja muut juoksi karkuun. Tai täpötäydessä yökerhossa kengät kiinni tanssilattiassa,sitten umpijäässä taksijonossa.Aamulla tili tyhjä ja krapula.
Ei kiitos enää ikinä!
Kommentit (65)
Ei niinkään nuoruusvuosia, ne ovat menneet, eikä sille mitään voi. Mutta sitä, että noista juoksuista innostui, että ne jaksoivat kiinnostaa, sitä mä todellakin kaipaan! Piruvie että oli kivaa!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kade sun kyvystä nukkua 11 tuntia! Miten tuo opitaan?
Sairastumalla krooniseen masennukseen tai uniongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä minua ärsyttää eniten juhlapyhissä on pakollinen alkoholi!
Kukaan ei ole kertonut sulle, ettei se oo pakollista?
Olen vaan huomannut että olen tylsä kun en halua jakaa laskuja kalliista shampanjapulloista ravintolassa, koska en juo! 50 euroa per nenä on kaivoon heitettyä rahaa. Nuo pakolliset laskujen splittaamiset kaikkien kesken.........
Nykyään teen selväksi heti että tilaan oman juoman omaan piikkiin.
Onneksi miehillä ei ole tätäkään ongelmaa.
En ole ikinä bilettänyt uutena vuotena, koska en ole halunnut. Sosiaaliseen paineeseen ei tarvitse lähteä (koskaan) mukaan. Osa ottaa siitä nokkiinsa, mutta se ei ole minun ongelmani.
Sellaiset 13 tunnin yöunet joita teinit nukkuu. Tarvitsetko päikkärit lisäksi?
Siivosin ja järjestelin koko kodin, kävin suihkussa, tein hyvää ruokaa ja menin nukkumaan klo 22. Heräsin klo 8.30 virkeänä ja lähdin lenkille. Niin paljon kivempaa kuin valvoa jossain ja olla seuraavana päivänä darrassa ja väsynyt. Ihanaa kun ei tarvi :)
En ole koskaan ollut kapakassa uutena vuotena, ollaan oltu aina jonkun kotona bilettämässä.
Nyt ei sekään enää kiinnosta, otettiin miehen kanssa kumpikin yhdet oluet ja mentiin nukkumaan juuri vuoden vaihduttua.
Just eilen mietin samaa, että onneksi saa olla kotona eikä ole sosiaalista pakkoa lähteä mihinkään juhlimaan. Mulla on aina ollut todella huono viinapää, mutta niin sitä tuli silti pakkoryypättyä nuoruusvuodet.
Minusta tuntuu, että nykynuoriso on jotenkin järkevämpää eikä juominen ole enää mikään elinehto. Saatan toki olla väärässäkin, mutta tuntuu että terveellistä elämää arvostetaan nykyään enemmän. Olen syntynyt 1980 ja kyllä mun nuoruudessa katsottiin oikeastaan kieroon, jos joku oli uuden vuoden vain kotona ja joi Pommaccia. Nykyään se on jo hyväksyttyä.
Sitä ihmettelen tässä, että miten kukaan meistä ei nuorena paleltunut kuoliaaksi uutena vuotena, kun oltiin jossain kaupungilla räkäkännissä tulipalopakkasessa koko yö.
Kävin eilen klo 02 nukkumaan ja heräsin virkeänä klo 09. En juopotellut lainkaan, mutta turha käydä nukkumaan, kun rakettien ääneen kuitenkin herää.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen tässä, että miten kukaan meistä ei nuorena paleltunut kuoliaaksi uutena vuotena, kun oltiin jossain kaupungilla räkäkännissä tulipalopakkasessa koko yö.
Muistan kun Rovaniemellä jonotimme Pohjanhoviin about tunnin 35 asteen pakkasessa.
Kamalaa kiusaamista .
Ja lopulta kun päästiin sisään ,emme viihtyneet. Kaikki kännissä kuin pienet käet ( Ei vähintäänkin Kirsti ??) ,Kotiin taksilla ja ennen sitä makkarakioski ja ne pakolliset lihappirakka kahdella nakilla ... Jotenkin kivoja muistoaj mutta kyllä h ..tti paleli.
Minä käyn usein "bilettämässä", viime yönäkin. Minun bileet on se, että menen kuuntelemaan hyvää livemusiikkia selvinpäin. Tanssin ja juhlin porukan mukana ja nautin musiikista. En ole koskaan kokenut mitään "sosiaalista pakkoa" nauttia alkoholia, täysin vieras käsite minulle. Tosin käynkin näillä keikoilla aina yksin niin ei ole ketään tivaamassa juomisistani. Kotonakin on kivaa, mutta livemusiikki on vielä kivempaa.
N34
Oma tytär on 17 ja olivat ystävän kanssa meillä uudenvuoden aaton,tekivät pitsaa ja katsoivat leffaa.
Omassa nuoruudessa tyttäreni olisi ollut outo, mutta nykyään taitaa olla hyväksyttyä viettää uusivuosi selvänä. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa muuta! Jono Ziz Zazziin (Mikkelin kuumin menomesta 90luvulla) ylsi nurkan taakse,tulipalopakkanen ja kaikki muijat joissain minihameissa. Ja sitten yöllä seistiin taksijonossa!
Menin nukkumaan klo 02 m8 oluen jälkeen ja heräsin virkeän klo 07:30 ilman krapulaa ja tahatkin oli tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Menin nukkumaan klo 02 m8 oluen jälkeen ja heräsin virkeän klo 07:30 ilman krapulaa ja tahatkin oli tallessa.
Taisi olla pakkasnestettä, kun näkö meni? 😁
Oletko minä. Itsekin menin jo ~20 nukkumaan tosin heräsin 00 paukkeisiin ja tiesin heti kelloa katsomatta että vuosi on vaihtunut mutta sitten nukahdin uudelleen :)
Kun ikä on lähempänä 40 kuin 25 ei biletys vaan kiinnosta.
Ei jaksa, eikä kiinnosta.
Useillahan se loppuukin noin 30...35 v iässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin valveilla vain 11 tuntia päivässä, en kyllä ehtisi tekemään juuri mitään. Kyllä 7-8 tunnin unet pitäisi riittää terveelle ihmiselle.
Tolkuttoman pitkät yöunet voivat muuten olla merkki uniapneasta, jossa itse asiassa ei nukuta hyvin, vaan unet venyvät koska on koko ajan yliväsynyt.
Yksi yö ja tällainen analyysi? Kuulostat sairaalta.
Olen vaan huomannut että olen tylsä kun en halua jakaa laskuja kalliista shampanjapulloista ravintolassa, koska en juo! 50 euroa per nenä on kaivoon heitettyä rahaa. Nuo pakolliset laskujen splittaamiset kaikkien kesken.........
Nykyään teen selväksi heti että tilaan oman juoman omaan piikkiin.