Näinköhän polttomoottoriautot pärjäävät kun kohta on -30C
Eivät taida sopia Suomen oloihin. Moni jää käynnistymättä tai renkaat hajoaa.
Kommentit (52)
Ei ole ollut ongelmia. Jopa diesel auto huollettuna toimii -38 asteen pakkasella vähintään. Bensa koneella kulkee -50-60 pakkasellakin.
Lol? Sähkövempaimetko muka käynnistyvät? Juuri yksi miljoonista argumenteista sähkövekottimia vastaan on se että ne eivät oikein pelitä -30 pakkasissa.
Sanosin, et sähköautot on perseestä!
t. rekkakuski
Sama voi tapahtua meille sähköautoilijoille, koska se samainen12V akku voi pettää ja siinä ei auta, sekään, että auton pääakusta järjestelmä voi ladata tätä 12V akkua.
Mikäön ei toimi sähköautossa, jos tämä 12V akku vioittuu...
Vituttaa nämä väännöt jonkun paremmuudesta, ei mailma ole mustavalkoinen!
T. Sähköautoilija vailla ongelmia, toistaiseksi....
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut ongelmia. Jopa diesel auto huollettuna toimii -38 asteen pakkasella vähintään. Bensa koneella kulkee -50-60 pakkasellakin.
Riippuu löpöstä mutta arktisella laadulla kyllä starttaa.
Lapin reissuille lähdetään aina perheen kakkosautona toimivalla vanhalla bensa Toyotalla juurikin hyvän pakkaskäynnistyvyyden ja tehokkaan lämmittimen takia.
50 kilsan rangella ei pitkälle pötkitä. Lisäksi lämmitintä ei uskalla pitää päällä ettei range laske entisestään. Onhan sekin elämys ajaa karvalakki päässä ja lapaset käsissä seuraavalle latauspisteelle kahville :D
Taisi mennä tuo toinen keskustelulanka tunteisiin :D
Polttomoottoriautojen ajomatka ei lyhene pakkasen myötä kuten täyssähköjen.
Ensimmäiset oikein latausraivot voi jo nyt tulla?
Bensa vapari, iso kone. Akku ladattu täyteen. Keulapahvi on. Kone huollettu säännöllisesti ja öljyt &suodatin kymppitonnin välein. Pakkasnesteet kestää -45 astetta.
Auto on japanilainen ja aito Japanissa tehty, eikä lakkaa kulkemasta vaikka mitä tulisi.
Lähtee käyntiin ilman esilämmitystäkin.
Palarenkaat ja vinssi: on
Karjapuskuri ja lisävalot: on
Tää aloittaja ei ole ikinä tainnut autoa omistaa. Esim oma Toyota starttaa kyllä alle -30c myös kylmänä. Että sellasta.
Webasto puhelimella päälle reilu puoli tuntia ennen kuin lähtee niin kyllä starttaa. Lisäksi ikkunat ovat sulat ja sisällä on lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Bensa vapari, iso kone. Akku ladattu täyteen. Keulapahvi on. Kone huollettu säännöllisesti ja öljyt &suodatin kymppitonnin välein. Pakkasnesteet kestää -45 astetta.
Auto on japanilainen ja aito Japanissa tehty, eikä lakkaa kulkemasta vaikka mitä tulisi.
Lähtee käyntiin ilman esilämmitystäkin.
Palarenkaat ja vinssi: on
Karjapuskuri ja lisävalot: on
Miksi akku on pitänyt ladata täyteen? Lähtökohtaisesti auton akku on aina täynnä mikäli laturi toimii ja autolla ajetaan pidemmälle kuin postilaatikolle.
Auto ollut lämmityksessä, nyt 1,5 tuntia, aika lähteä ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Bensa vapari, iso kone. Akku ladattu täyteen. Keulapahvi on. Kone huollettu säännöllisesti ja öljyt &suodatin kymppitonnin välein. Pakkasnesteet kestää -45 astetta.
Auto on japanilainen ja aito Japanissa tehty, eikä lakkaa kulkemasta vaikka mitä tulisi.
Lähtee käyntiin ilman esilämmitystäkin.
Palarenkaat ja vinssi: on
Karjapuskuri ja lisävalot: on
Ei tartte keulapahvia. Tilasin netistä merkittömät etupaneelit keulan aukkoihin. Ei maksaneet paljon ja pelittäneet hyvin monta vuotta. Siistin näköiset ja pysyneet påaikoillaan jopa autopesulassa.
Vierailija kirjoitti:
Webasto puhelimella päälle reilu puoli tuntia ennen kuin lähtee niin kyllä starttaa. Lisäksi ikkunat ovat sulat ja sisällä on lämmintä.
Webasto kuluttaa akun loppuun, ei kannata.
Mun Fiat käynnistyi 37 pakkasessa, ensimmäisestä yrityksestä. Eikä oo tielle jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensa vapari, iso kone. Akku ladattu täyteen. Keulapahvi on. Kone huollettu säännöllisesti ja öljyt &suodatin kymppitonnin välein. Pakkasnesteet kestää -45 astetta.
Auto on japanilainen ja aito Japanissa tehty, eikä lakkaa kulkemasta vaikka mitä tulisi.
Lähtee käyntiin ilman esilämmitystäkin.
Palarenkaat ja vinssi: on
Karjapuskuri ja lisävalot: on
Ei tartte keulapahvia. Tilasin netistä merkittömät etupaneelit keulan aukkoihin. Ei maksaneet paljon ja pelittäneet hyvin monta vuotta. Siistin näköiset ja pysyneet påaikoillaan jopa autopesulassa.
Just parhaan näköinen kun auton maskiin on köytetty tai teipattu avattu kaljapäkki.
Tielle jää moni kun ei ole hankkinut luotettavaa sähköautoa.