Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa hoidettavana liikaa terveitä ihmisiä

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse laajan työterveyshuollon asiakas, enkä ole koskaan ollut "terveenä hoidettavana". Aina on ollut sairaus kyseessä.

Vierailija
2/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse laajan työterveyshuollon asiakas, enkä ole koskaan ollut "terveenä hoidettavana". Aina on ollut sairaus kyseessä.

Minun työterveyteen ei kuulu sairaudenhoidolliset asiat. Olen työurani aikana hyödyntänyt työterveyttä vain työhöntulotarkastuksella ja influenssarokotuksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ole saanut julkiselta apua vakavaan tai pienempään vaivaansa, tai hampaisiin. Ja ihmisiä on luokiteltu terveeksi. Ohjeistus. Jos olisi rahaa moni menisi yksityiselle jos pääsisi.

Vierailija
4/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko siis puoleen saa jotkut apua ja puoleen ei. Ja osaan ei lainkaan.

Vierailija
5/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työterveyteen ei kuulu sairaudenhoidolliset asiat. Olen työurani aikana hyödyntänyt työterveyttä vain työhöntulotarkastuksella ja influenssarokotuksilla.

Tämä on työnantajan päätettävissä.

Vierailija
6/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö terveydenhuollon tarkoitus ole juuri ennaltaehkäistä sairastumista.

Vierailija
7/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin rajoitetut työterveyspalvelut. En voi varata aikaa ilman työnantajan lähetettä, edes tapaturmatilanteessa. Aikaa ei voi varata verkossa eikä digipalvelut kuulu sopimukseen. Todella tehokas työterveys.

Vierailija
8/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Salminen vähättelee sisäilmaongelmia, koronaa ja ihmisten sairauksia. Lisäksi on sitä mieltä, että on sairaille parasta, jos maassa on vain muutama sairaala ja terveyskeskus. Onko tuo mies tullut Suomeen aikakoneella 1930-luvun Saksasta?

Vierailija
9/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys on työsuhde-etu ja työnantajalle varmistus, että saa työntekijänsä töihin takaisin ilman turhia viivästyksiä. Työssäkäymättömillä on aikaa odotella lääkäriaikoja.

Vierailija
10/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta päinvastoin. Resurssit käytetään 98 vuotiaaseen Marjattaan, joka joka tapauksessa kuolee 2 kuukauden kuluttua. Jos 24-vuotias Minna kaatuu ja lyö päänsä, hänen päätään ei kuvata, jos Marjatta vetää kontilleen niin kaikki kuvataan. Aha, aivoverenvuoto. Ja, no sehän on jo aivokuollut. Minusta terveydenhuollossa pitäisi panostaa ennaltaehkäisyyn eikä hoitaa vasta kuolemansairasta. 

Vierailija
11/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta päinvastoin. Resurssit käytetään 98 vuotiaaseen Marjattaan, joka joka tapauksessa kuolee 2 kuukauden kuluttua. Jos 24-vuotias Minna kaatuu ja lyö päänsä, hänen päätään ei kuvata, jos Marjatta vetää kontilleen niin kaikki kuvataan. Aha, aivoverenvuoto. Ja, no sehän on jo aivokuollut. Minusta terveydenhuollossa pitäisi panostaa ennaltaehkäisyyn eikä hoitaa vasta kuolemansairasta. 

Juurikin näin. Eläkeläiset hoidetaan päästä varpaisiin,muut saa vaan ei oota. Mistä tämä johtuu?!

Vierailija
12/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa Suomen sairaista on terveitä.

Eli mitään todellista syytä työn tekemättömyyteen ei ole.

Vierailija
13/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ei tuossa sanota. 

Vierailija
14/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Esimerkiksi naisparien hedelmöityshoidot eivät missään nimessä kuuluisi olla julkisen terveydenhuollon piirissä. Maksakoot itse hoitonsa.

Vierailija
15/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei ole saanut julkiselta apua vakavaan tai pienempään vaivaansa, tai hampaisiin. Ja ihmisiä on luokiteltu terveeksi. Ohjeistus. Jos olisi rahaa moni menisi yksityiselle jos pääsisi.

Minä taas jouduin yksityiseltä lääkäriasemalta julkiselle puolelle, kun työterveys ei osannut hoitaa. Sen jälkeen julkisella puolella olen ollut erinomaisessa hoidossa.

Vierailija
16/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 80-vuotias sukulaiseni oli sydänleikkauksessa ja oli silloin sillä osastolla nuorimmasta päästä. Jopa yli 90-vuotiaille tehdään sydänleikkauksia kuten aortaläpän vaihto. Ihmettelen.

Vierailija
17/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveys on työsuhde-etu ja työnantajalle varmistus, että saa työntekijänsä töihin takaisin ilman turhia viivästyksiä. Työssäkäymättömillä on aikaa odotella lääkäriaikoja.

Jos työssäkäymätöntä ei hoideta ajoissa, se vasta kalliiksi tulee. Työkyvyttömyys seuraa pahimmillaan.  Hoidettuna voi vielä työllistyäkin.

Vierailija
18/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvin rajoitetut työterveyspalvelut. En voi varata aikaa ilman työnantajan lähetettä, edes tapaturmatilanteessa. Aikaa ei voi varata verkossa eikä digipalvelut kuulu sopimukseen. Todella tehokas työterveys.

Meillä puolestaan on kuulemma hyvä työterveys ja ajan saa heti. Itse en tiedä, koska en ole käyttänyt palveluja kuin työhöntulotarkastuksessa v. 2015.

Vierailija
19/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu mummeli oli pahasti dementoitunut, ei tiennyt tämän maailman menosta enää mitään. "Pääsi" lonkkaleikkaukseen yli 80-vuotiaana. Menehtyi kuukauden päästä leikkauksesta. Tehty iso operaatio hyödytti... ketä?

Vierailija
20/22 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kuulu työterveyteen edes influenssarokotukset. Yhtä tyhjän kanssa koko paska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän