Kälyn ihmeellinen käytös selvisi vuoden aluksi
Semmoinen uusi vuosi.. Hyvä kun alkaa asioiden selviämisellä
Ollaan vuoden ihmetelty, kun kälyn perhe ei halua olla tekemisissä.
Ei vastaa kyläilykutsuihin, ei pidä yhteyttä kummilapseensa (lapsemme), eivät koskaan kutsu perhettämme kylään. Eivät siis koskaan. Ei mitään. Tosi vaikeaa yksipuolista yhteydenpitoa jota olemme ihmetelleet surullisina. Mikään ei koskaan onnistu..leikkitreffit, yhteiset ruokailut tai matkat. Ei mikään. Lasten kannalta suru. Omalta kannalta iso ihmetys, miten joku jaksaa.
Nyt se sitten somesta selvisi. Oli tehnyt videon jossa on kuvattu useaan kertaan häntä itseään ja toista kälyä.
Ihmetelty kun on kutsuttu heitä mm yhtenä juhlapyhänä keväällä syömään, niin selvisi em videolta että samaan aikaan siellä järjestetty oikein juhlat, mutta meitä ei toki kutsuttu. Ei tietenkään, kuten hänellä tapana on. Meidän juhlissa kuitenkin on käynyt
Minä ja me olemme todella ulkopuolisia, kuten olemme ajatelleetkin.
Kiitos some tästä tiedosta. Kiva nähdä somen kautta että lapsemme eivät ole tervetulleita serkuilleen ja me olemme nollan arvoisia tälle kälylle perheineen.
Pitääpä ensi vuonna panostaa muihin ystäviin, en halua, jaksa olla tälläisen ihmisen kanssa missään väleissä enää. Ihmisen joka toistuvasti loukkaa, jättää ulkopuolelle mitäpä hänen tekemisiään enää seurailemaan.
Kiitos vuoden eka päivä, kun selvitit tämänkin, niin ei tarvitse enää toista vuotta arvailla tätä vaikeaa käytöstä
Kommentit (128)
Meillä sovittiin jo ihan avoliittoon muutettaessa että kumpikin hoitaa yhteydenpidon omaan sukuunsa, päättää siitä ja vastaa siitä.
En hahmota ollenkaan miksi ap siitä kälystä räyhää. Oma miehensähän niistä lastensa serkussuhteista on vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko sun aina saada jotain itsellesi toiselta ihmiseltä? Ovatko ihmissuhteesi hyötysuhteita? Miettikää vaikka espanjalaisia.m siellä ne "rasittavat" serkutkin ovat perhettä ja otetaan mukaan, vaikka ei aina huvittaisi. On itsekästä ja omanapaista, jos kaiken keskiössä on se, mitä juuri minä saan tuosta ihmisestä itselleni. Ei olla itse valmiita tunnetasolla venymään yhtään sen vuoksi, että pidettäisi tärkeänä huolehtia kaikista.
Aikuisilla ihmisillä pitäisi olla kykyä katsoa tilannetta vähän laajemmasta näkökulmasta, esim. lasten näkökulmasta. Tuskin voit lasten puolesta sanoa, että lapsemme ovat eri aaltopituudella. Kysehän on siitä, että ei anneta lapsille edes mahdollisuutta tutustua toisiinsa, koska joku itsekäs aikuinen ei koe olevansa kälynsä kanssa samalla aaltopituudella. Missähän on kyky asettua niiden ulkopuolelle jätettyjen lasten asemaan?
Ko
Vasrashan nyt, miksi odotat noita asioita kälyltäsi etkä omalta veljeltäsi?
Miksiköhän tämäkin asia on ap:n syytä? Käly ja samalla miehensä ovat yksinkertaisesti käytöstavattomia möllejä. Omakin käly on, tosin hän ei koskaan ole ollut oma-aloitteinen missään yhteydenpidossa mutta eipä ole veljenikään. Olemme ihan eri planeetoilta, ja kälyni onkin muodostanut mielipiteensä veljeni mielipiteen mukaan. Se mielipide on avoimen halveksiva ja vihamielinen, joten ei kiinnosta olla yhteydessä. Miksi pitäisi olla yhteydessä tympeisiin ja puhumattomiin ihmisiin, jotka haukkuvat selän takana ja levittävät valheellista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko sun aina saada jotain itsellesi toiselta ihmiseltä? Ovatko ihmissuhteesi hyötysuhteita? Miettikää vaikka espanjalaisia.m siellä ne "rasittavat" serkutkin ovat perhettä ja otetaan mukaan, vaikka ei aina huvittaisi. On itsekästä ja omanapaista, jos kaiken keskiössä on se, mitä juuri minä saan tuosta ihmisestä itselleni. Ei olla itse valmiita tunnetasolla venymään yhtään sen vuoksi, että pidettäisi tärkeänä huolehtia kaikista.
Aikuisilla ihmisillä pitäisi olla kykyä katsoa tilannetta vähän laajemmasta näkökulmasta, esim. lasten näkökulmasta. Tuskin voit lasten puolesta sanoa, että lapsemme ovat eri aaltopituudella. Kysehän on siitä, että ei anneta lapsille edes mahdollisuutta tutustua toisiinsa, koska joku itsekäs aikuinen ei koe olevansa kälynsä kanssa samalla aaltopituudella. Missähän on kyky asettua niiden ulkopuolelle jätettyjen lasten asemaan?
Kovat arvot kuten itsekkyys ja panos/hyötysuhde jyrä
Espanjalaiset voivat vaikka kerätä torilta bussilasteittain ihmisiä arkeensa ja juhlaan, en ymmärrä miksi se velvottaisi minua tapaamaan ihmisiä, joiden kanssa en viihdy :D En myöskään ole minkään kuninkaallisen perheen jäsen, jonka tarvitsisi noudattaa mitään protokollaa tai kaavaa. Lapsia en vielä omaa, mutta ystäviä ja tuttavia, joiden kanssa tapaan/ pidän yhteyttä, on paljon. Itse olen ottanut itse aikuisiällä yhteyttä kaukaisempiin sukulaisiin, en ole osannut itkeä miksei meillä nuohottu kaikkia korpia läpi vain sukulaisuuden perässä. Kerhoista, päiväkodista, koulusta löytyi seuraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko pysähtynyt pohtimaan, että mikä sulla on itselläsi hätänä kun roikut noin ihmisessä joka ei selvästi sun seuraa kaipaa? Miksi haukut häntä kuin hän olisi velvollinen olemaan kanssasi jotenkin yhteydessä? Väität kateelliseksi ja puhut alentuvasti. Kuulostaa siltä että sinulla on todella huono itsetunto. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen pystyy käsittelemään sen, ettei kaikki pidä hänestä. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ei vaadi toisilta sitä, että he pitäisivät hänestä.
Vuosi on hyvä aloittaa pohtimalla omaa suhtautumista muihin ja itseensä.
Roikut? Jaamme sukulaisuuden, lapsemme serkkuja ja olemme kummeja toistemme lapsille. Miksi hän pyytää meitä kummeiksi omalle lapselleen, jos ei vastaa mitään koskaan kyläilykutsuihin, ei koskaan pyydä edes puistoon, ja mikään tekeminen
Olen pahoillani ap näistä ihmisistä, jotka täällä kirjoittavat eivätkä ymmärrä yhtään sinun näkökulmaasi!
Ymmärrän sinua. Todella ikävä tilanne. Varmasti olette tarpeeksi mukavia, koska olet tarpeeksi fiksu yrittämään pitämään yhteyttä kummilapsen perheeseen. Jaan tuskasi tässä asiassa. Välillä myös pohdituttaa miksi on kysytty kummiksi, jos ei vanhemmat edes yritä mahdollistaa suhdetta lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tämäkin asia on ap:n syytä? Käly ja samalla miehensä ovat yksinkertaisesti käytöstavattomia möllejä. Omakin käly on, tosin hän ei koskaan ole ollut oma-aloitteinen missään yhteydenpidossa mutta eipä ole veljenikään. Olemme ihan eri planeetoilta, ja kälyni onkin muodostanut mielipiteensä veljeni mielipiteen mukaan. Se mielipide on avoimen halveksiva ja vihamielinen, joten ei kiinnosta olla yhteydessä. Miksi pitäisi olla yhteydessä tympeisiin ja puhumattomiin ihmisiin, jotka haukkuvat selän takana ja levittävät valheellista tietoa.
Se käly ei ole millään tavalla vastuullinen tässä, vaan ap:n mies ja veljensä ovat ne henkilöt, joille sukulaissuhteet kuuluvat.
Ei ap:lle, eikä kälylle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sovittiin jo ihan avoliittoon muutettaessa että kumpikin hoitaa yhteydenpidon omaan sukuunsa, päättää siitä ja vastaa siitä.
En hahmota ollenkaan miksi ap siitä kälystä räyhää. Oma miehensähän niistä lastensa serkussuhteista on vastuussa.
Missasit pointin. Kyse on myös kummisuhteesta! Ja toinen juttu: minulle ainakin myös miehen suvusta on tullut omia sukulaisia vuosien saatossa. Näin läheisissä sukulaissuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jätä väliin moisen kiusaajan lapsen YO- ja rippijuhlat myöskin. Mitäs siellä teet, kun ei hänelläkään löydy aikaa sinulle.
Ei tuo sen lapsen syytä ole. Kummi auttaa lapsen kristillisessä kasvatuksessa edes vähän, vaikka käly olisi mitä.
Ei kaikki viihdy kaikkien kanssa, jos ei ole mitään yhteistä keskustelunaihetta tai muuta yhteistä juttua, ei kemiaa. Miksi tuppaantua vängällä, helpompaa olla kaltaistensa seurassa omalla porukalla.
Olet fiksu kun haluat vaalia sukulaissuhteita ja samalla pidät huolta lastesi yhteydestä sukuunsa. Ymmärrän että tuollainen lapsellinen käytös miehesi veljen vaimolta satuttaa. Mielestäni et ole siinä tehnyt mitään väärää, olet vain käyttäytynyt kuten hyvä, aikuinen ihminen käyttäytyy. Älä välitä mitä toiset tässä ryhmässä sanovat. Ihmisiä on joka lähtöön. Minullakin oli vaikeat välit omiin vanhempiini vuosikaudet, mutta kun aikaa meni opimme tulemaan yhdessä toimeen. Ihminen voi itse paremmin kuin kohtelee muita hyvin vaikka toiset eivät sitä ymmärtäisi. Koston kierre on pahin. Hieno asia että teillä on omia ystäviä ja oma perheenne jossa ymmärrätte toisianne, ettekä tarvitse jäädä kiusanteon armoille. Sinuna en lähtisi huonontamaan välejä mutta keskittyisin omaan elämään ainakin toistaiseksi. Hyvä että teillä onnellinen ja hyvä parisuhde, se on kaiken perusta. Minäkin olen yhteydessä kaikkiin mieheni ja myös omiin sukulaisiin vaikka niissä suhteissa on ollut myös ristiriitoja ja etäisyyttä aika ajoittain. Omille lapsilleen antaa parhaan perinnön kun ainakin omalta puoleltaan pitää yhteyttä eikä katkaise epäkypsästi johonkin ristiriitaan välejä kokonaan. Täällä elämässä kuitenkin on niin että toisten kanssa on läheisempi ja toisten kanssa etäisempi ja useinkaan sukulaiset eivät ole aina niitä parhaita sukulaissieluja
Vierailija kirjoitti:
Ainoa käytöstavaton on ap, joka ei ymmärrä, että sukulaisuus ei tuo mukanaan huolenpitovelvollisuutta ap:n perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se käly ei ole millään tavalla vastuullinen tässä, vaan ap:n mies ja veljensä ovat ne henkilöt, joille sukulaissuhteet kuuluvat.
Ei ap:lle, eikä kälylle.
Ja missähän tällainenkin asia on yleisesti päätetty? Jos minun veljeni vaimo olisi lapseni kummi, eikä hän haluaisi pitää minkäänlaista yhteyttä perheeseeni, niin pitäisin häntä erittäin omituisena hyypiönä.
Kenen ihmeen kanssa se sinun kälysi on naimisissa? Siis kun et tätä ihmistä mainitse kertaakaan. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin tälläinen käly. Koska hänen kanssa ei yhteydenpito mitenkään päin onnistu, ei kutsuttu häntä tänä vuonna edes lapsemme synttäreille.
Jostain kuuli niistä kuitenkin valitettavasti samalla viikolla ja tuli paikalle.
Juhlissa/ juhlien jälkeen alkoi arvioida lastamme kuten joku ylempi henkilö/taho: Olivia on kiltti ja empaattinen x vuotias
Öö, jaahas, kiitos arviosta. Saatiin arviointi ihmiseltä joka ei yhtään tunne lastamme tai ole missään tekemisissä. Ei koskaan pyydä lasta (kummilastaan) hoitoon, ei puistoon, ei soita, ei toivota hyvää joulua. E i K o s k a a n M i t ä ä n!!
Haha, voin niin kuvitella tilanteen. Käly on yrittänyt sanoa jotain positiivista kommenttia teidän lapsesta ja senkin otatte arvosteluna.
Mun mies ajattelee lähinnä omaa etuaan, samoin tekee hänen veljensä, ei tulisi mieleenkään hoitaa välejä sinne päin. Anoppini hokee aina että kaikki pahuus on jossain muualla kuin pojissa, itse anopilla voi vaikka luututa lattiat ja hän vaan jaksaa. Mun tytär hyppyyttää anoppia, ihan sama, jos ei osaa ei sanoa. Poikansa sanovat "ei jaksa" ihan kaikkeen.
Viiu viiu hi hi hi erämaasta tuuli tuo huudon vaienneen..
Kato peiliin ap.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:n mieskin sopinut siitä sinun kanssa?
Miksi joku tekee tällaisista asioista niin ison numeron? Ihmiset on tekemisissä niiden kanssa joiden haluaa ja on jotain yhteistä. En minä ainakaan jaksa olla velvollisuudesta kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olet fiksu kun haluat vaalia sukulaissuhteita ja samalla pidät huolta lastesi yhteydestä sukuunsa. Ymmärrän että tuollainen lapsellinen käytös miehesi veljen vaimolta satuttaa. Mielestäni et ole siinä tehnyt mitään väärää, olet vain käyttäytynyt kuten hyvä, aikuinen ihminen käyttäytyy. Älä välitä mitä toiset tässä ryhmässä sanovat. Ihmisiä on joka lähtöön. Minullakin oli vaikeat välit omiin vanhempiini vuosikaudet, mutta kun aikaa meni opimme tulemaan yhdessä toimeen. Ihminen voi itse paremmin kuin kohtelee muita hyvin vaikka toiset eivät sitä ymmärtäisi. Koston kierre on pahin. Hieno asia että teillä on omia ystäviä ja oma perheenne jossa ymmärrätte toisianne, ettekä tarvitse jäädä kiusanteon armoille. Sinuna en lähtisi huonontamaan välejä mutta keskittyisin omaan elämään ainakin toistaiseksi. Hyvä että teillä onnellinen ja hyvä parisuhde, se on kaiken perusta. Minäkin olen yhteydessä kaikkiin mieheni ja myös omiin sukul
Näin se on. Ap on fiksu, ja käly on huonokäytöksinen. Käly kuitenkin pitää ihan somessakin nähdysti yhteyttä toiseen kälyyn, joten miksi ei Ap:n kanssa. Koska on aikuinen kiusaaja.