Olen tehnyt sijaisuuksia päiväkodeissa mutta ensi vuonna se ei enää kannata, kiitos leikkausten
En tiedä mistä saavat jatkossa lyhytaikaiset sijaiset.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ollenkaan. Omasta tahdostasi teet vähemmän töitä ja sun pitäisi siitä hyvästä saada tukirahaa? Ei vaan mene mun ymmärrykseen millä logiikalla. En oo ajatellutkaan että voisin jotain tukia vaatia, vaikka olen jo vuosia tehnyt osa-aikatyötä fyysisen sairauden takia. Kulut on suhteutettu niin että pärjään palkallani.
Ei se ole mikään oma tahto. Aiemmin kun olin terve tein kokoaikatöitä (liki 20 v). Osa-aikatyö tulee nyt taloudellisesti niin kannattamattomaksi että järkevämpää olla tekemättä. Työ on kuitenkin raskasta ja pieni palkka.
Ap
Eli tuet ovat riittävän hyvät, kun osa-aikatyönkin voi jättää pois. Lisää leikkauksia tukiin olisi suotavaa tehdä.
Ota lopputili töistäsi niin näet varmasti että ne tuet on niin pieniä ettei niillä elä.nyt heti lopputiliä ottamaan pidä kiirettä! Kommentoi sen jälkeen kun olet kauhuksesi todennut olleesi täysin väärässä ja huomaat että sinua on kusetettu ja pahasti.nyt siis lopputili ottamaan
suojaosa poistuu vasta 1.4.2024. Sinuna kokeileisin tehdä vielä pari kuukautta sijaistamista vielä tuon muutoksenkin jälkeen ja miettiä sitten mitä jää käteen ja mit haluat tulevaisuudessa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodeissa on niin kova tarve sijaisille että voit halutessasi työllistyä kokopäiväisesti eri paikoissa sijaistaen. Aloitus on tietenkin provo mutta tässä on yksi esimerkki siitä mitä muutosella haetaan. Töitä olis tarjolla muttei viitsitä tehdä. Onhan se mukavampi olla vapailla 90% ajasta kuin sitoutua työhön.
Terkuin ns. paskatyotä naurettavalla palkalla vuorossa tekevä veronmaksaja.
Ei ole mikään provo. Olen osatyökykyinen, fyysinen (aaltoileva) sairaus. Eli kokoaikatyö ei tule kyseeseen. Suojaosan poiston vuoksi käteen jää niin vähän ettei kannata lähteä töihin. Bussimatkatkin on n. 15 €/päivä.
Ap
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Turha kinastella. Sittenhän näette miten käy. Asiasta on puhuttu ja koska siitä ei ole mitään hyötyä niin seuraukset ovat mitä ovat. Vastuussa on joka tapauksessa hallitus ja sitä äänestäneet.
Työttömän pitää työttömyystukia saadakseen ottaa vastaan tarjottu työ.
Vaikkei tuo suojaisan poisto itseäni kosketa mitenkään, niin onhan tuo typerä päätös. Ajatellaan vaikkapa opiskelijoita moni käy silloin tällöin tekemässä jonkun vuoron jossain, vaikkapa kahvilassa. Voi olla että tämän jälkeen on vaikea saada osa-aikaisia tai tuuraajia tai edes näitä 0-tuntisopparilla olevia tarvittaessa työhönkutsuttavia, kun palkka leikkaa heti eurolleen asumistukea. Moni kahvila, pikaruokapaikka tms on kuitenkin vähän näiden osa-aikaisten varassakin.
Kaikki alat joissa on osa-aikatyöntekijöitä (hoitoala, kaupanala, ravintolat, palvelut) tulee loppumaan, koska ei kukaan voi tehdä noita töitä ilman lisätukea eikä nuo alat voi palkata kaikkia kokoaikaiseksikaan joten tiukat ajat tulee muillekin kun jo valmiiksi köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alat joissa on osa-aikatyöntekijöitä (hoitoala, kaupanala, ravintolat, palvelut) tulee loppumaan, koska ei kukaan voi tehdä noita töitä ilman lisätukea eikä nuo alat voi palkata kaikkia kokoaikaiseksikaan joten tiukat ajat tulee muillekin kun jo valmiiksi köyhille.
Juuri näin eli työttömyys vaan lisääntyy
Päiväkotiin ei saa henkilökuntaa. Hm, onkohan näin? Hain pätevänä paikkaa tässä taannoin yhdestä päiväkodista. Hakemuksia tuli tuohon paikkaan kuusi, olin haastattelussa, enkä tullut valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee vain tukien vinkujia ,normaalit ihmiset jatkavat kuten ennenkin.Tukia pitäisi pienentää vielä lisää niin pistäisi miettimään kannattaako sittenkin ottaa vastuuta ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisten alojen on maksettava parempaa tuntipalkkaa. Kumma ajatus, että osa palkanmaksua on ollut verovaroin maksettavaa suojaosaa.
Juu ei kannata enää henkkarin pienet tunnit sitäkään vähää kuin tähän asti. Pitäkööt tunkkinsa ja miettikööt mites ne vammaiset ja sairaat nyt saadaan kotonaan pärjäämään.
Evvk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha kinastella. Sittenhän näette miten käy. Asiasta on puhuttu ja koska siitä ei ole mitään hyötyä niin seuraukset ovat mitä ovat. Vastuussa on joka tapauksessa hallitus ja sitä äänestäneet.
Harvemmin niitä tullaan tarjoamaan, jos niitä ei hae.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotiin ei saa henkilökuntaa. Hm, onkohan näin? Hain pätevänä paikkaa tässä taannoin yhdestä päiväkodista. Hakemuksia tuli tuohon paikkaan kuusi, olin haastattelussa, enkä tullut valituksi.
Oliko tuo hakemasi paikka kunnallisella.vai yksityisellä puolella? Yksityisiin ei ainakaan ole tulijoita, enkä kyllä ihmettele miksi.
Mää oon työtön jolla on pienipalkkainen osa-aikatyö. Laskeskelin että supistusten jälkeen tuntipalkaksi jäisi n. 3-4 euroa. Tekisitkö ite töitä tuolla palkalla? Mää en.
Ilmiantakaa. Ilmiantakaa ihan kaikki viestit! Keskustelu täytyy saada loppumaan!
Ei muuta työttömäksi vaan loisimaan niin hyvä tulee. Itsekin olen miettinyt että miksi tehdä töitä ja elättää loiskrväkkeitä.
Sijaispula on osittain työnantajan vika. Miksi ei voida palkata enemmän kokopäiväisiä sijaisia kiertämään eri kohteissa, kun tarvetta kuitenkin on. Moni ottaisi vastaan vaikka puolen vuoden sopimuksen ihan mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka noita töitä sitten oikein tarjoaa? Käykö se samalla tavalla kuin työllistyminen vain "menemällä töihin"?
Eihän se mitään oikeaa työtä ole. Työnantajakin leikkii maksavansa muka palkkaa, heh. Ilmainen neuvo: hakeudu töihin, missä saat oikeaa palkkaa.