Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkyvyttömyyseläke nousee 309€ sentit päälle 1.1 2024

Vierailija
31.12.2023 |

Hyvin nousee ja tuleva eläke on 2928€ sentit pälle. Tk- eläkkeen maksaa vakuutusyhtiö sekä pienen osan työeläkeyhtiö (muutaman kympin). Taustalla työtapaturma josta vammautuminen ja crps. Työvuosia olisi ollut vielä paljon. Työtapaturmasta yli 5v. Viimein tuli päätös eläkkeestä. 

52v. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa lopettaa työnteon ja kirjoittaa itselle eläkepaperit. Vanha ei jaksa enää joten on aika antaa tilaa nuoremmille. T: tk-lääkäri

Tiedoksi sinne tk-lääkärille, että eläkepapereita ei voi itselleen kirjoittaa. Jokainen oikea lääkäri toki tuon tietääkin. 

Tehdään sitten niin että kirjoitan kollegalle paperit ja hän taas minulle. On aika siirtyä työelämästä eläkkellle kun on vielä jonkinlaisessa kunnossa. Aikaa pitää saada enemmän liikunnalle, matkustamiselle, kulttuuririennoille jne.

Vierailija
22/24 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiöt 5,67% korotus varallisuus eläkekassoissa 240 miljardia

Kela 5,9% korotus koska suomen valtiolla on paljon ylimääräistä rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiöt 5,67% korotus varallisuus eläkekassoissa 240 miljardia

Kela 5,9% korotus koska suomen valtiolla on paljon ylimääräistä rahaa

Niin eläkevakuutusyhtiössä korotus oli tuo 5,67 %, mutta ap saa eläkkeen vakuutusyhtiöltä työtapaturman takia. 

24/24 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä olen miettinyt, paljonkohan mun kaveri saa eläkettä, kun hän jäi 40-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle ja hänen kuukausitulot bruttona viimeiset vuodet ennen eläkettä oli bruttona n. 3000€/kk