Miten näyttää paremmalta kotioloissa?
Eli haluisin näyttää vähemmän rönttöiseltä kotioloissa - käytän yleensä kollareita, väljää villapaitaa tai hupparia ja villasukkia, koska talvella kotona on viileää. Koiran karvoja joka vaatteessa. Tukka yleensä sotkunutturalla tai ponnarilla, naamaa en laita jos ihmisten ilmoille ei ole menoa.
Tavoite ei ole siis näyttää joltain gaalakuningattarelta vaan perus ok näköiseltä ilman liikaa vaivaa kotioloissa. Osaan kyllä muuten laittautua.
(olen 30v ja ei lapsia jos tämä jonkun mielestä vaikuttaa asiaan)
Nyt siis vinkit kehiin etenkin naisilta, jotka ovat ratkaisseet saman ongelman.
Kommentit (106)
Minulle on kotona ollessa tärkeintä mukavuus. Ja se etten palellu, näin talvella. Miksi kotona pitäisi näyttää hienostuneelta?
Vierailija kirjoitti:
Siis miehen takia pitäisi olla paremmat vaatteet kuin kauhtunut villapaita ja pieruverkkarit (tai pierukollarit)?
Panosta hyvälaatuisiin college -vaatteisiin. Kivaan villapaitaan. Ehjiin villasukkiin.
Miksipä ei voisi näyttää miehelle parhaita puoliaan kotioloissa?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tyylikäs aamutakki tai sellainen veloutasu,jossa kullatut kirjaimet...
kotiasuun riittääkin hyvin kullatut kirjaimet. umpikultaiset laitetaan sitten kun lähdetään ulos.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kotona ollessa tärkeintä mukavuus. Ja se etten palellu, näin talvella. Miksi kotona pitäisi näyttää hienostuneelta?
Ei tarvitse, mutta mulle itselleni siitä ainakin tulee mukavampi olo.
Vierailija kirjoitti:
Siis MIKSI otatte korvikset pois kotona ja laitatte lähtiessä taas? Hirveä vaiva. Lisäksi ne pitää desinfioida joka kerta laittaessa. En voi käsittää, miksi joku viitsii ryhtyä tuollaiseen ruljanssiin kovin usein, kun biitä reikäkorviksia voi käyttää huoletta putkeen koko ajan. Tämä on ensimmäinen kerta, kun edes kuulen, että joku ei käytä reikäkorviksia jatkuvasti. Voi onko kyse jostain rihkamasta, jossa on nikkeliä, jotain ei halua käyttää allergian vuoksi?
En ole koskaan käyttänyt korviksia kotona ja aina vain joko kultaa tai hopeaa. Sukuni tapaan allergisoiduin neljänkympin pinnassa metallille ja erityisesti kullalle.
Lisään vielä, että jos samat korvikset ovat kauan niihin kertyy ihosta rasvaa, mikä eltaantuu ja haisee pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Katseleppas instagramista kumihuuli Kardhasien postauksia, niin kyllä itsetunto kohoaa. Siellä sitä herätäänkin aamuisin meikit valmiina kasvoilla. Mutta oikeesti hei, eikö kotonaan saa olla millainen haluaa, vai pelkäätkö että seinät nauraa sun sotkunuttaralle?
No kai se nyt herää siellä instagramissa meikit naamassa kun on tatuoinut ne värit pysyvästi siihen nassuunsa. Miksi kukaan haluaa olla kuin joku toinen, joku "paremman näköinen", jossain disneyplählalalahlandiassa, kun ne kaikki vaan kopioi toisiaan alunperinkin? On hieno joo. Varmasti löytyy siitä copypastenaismassasta helposti se juuri oikea joka miehelle. Ilmankos ei löydy, vaan pitää niidenkin vaihtaa seuraavaan samanlaiseen kokoajan, kun ei ne pääse kärryille, että kuka siellä kaiken muovin ja väripalettien alla oikeasti on, kun mielipiteetkin pitää kopioida. Ja sitähän se ap nyt oikeasti kysyy: miten houkutella miehiä kasuaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Yksiväriset midimekot ovat ne helpoimmat valinnat, niitä suosin. Alle sitten lämpötilan mukaan samanvärisiä pitkähihaisia tai lyhythihaisia t-paitoja, ohuita merinokerrastoja, villalegginsejä. Ja legginsejä voi pukea useammat päällekkäin, ja aina ovat mukavat ja joustavat, valitset vain koon sen mukaan, että osa tulee alle ja suurempi koko päällimmäiseksi.
Legginseissä, varsinkin mustissa on sekin hyvä puoli, että ne näyttävät aina, siis ihan aina tyylikkäiltä ja niiden kanssa voi pitää mekkomaista tunikamallista tai pitkää midimalli-mekkoa. Vaihtelua ja valinnanvaraa on joka päivälle, kun pysyy yksivärisissä ja kuviottomissa vaatekappaleissa tyyliin, että "kaikki vaatekappaleet sopivat kaikkien kanssa". Helppoa kuin mikä.
Kun materiaalitkin vielä sopivat yhteen, vaatteet voi pestä samassa eli yhdessä koneellisessa.
Joustavaa vyötä voi käyttää kaventamaan silhuettia, jos mekko on väljempää mallia. Vaaleat kor
Kuka vt pukee kahdet alushousut päällekäin?
Mä en varsinaisesti meikkaa kotioloissa, mutta ripset ja kulmat on koko ajan kestovärjätty ja ripsissä myös kestotaivutus. Silmien alla käytän valoa heijastavaa silmänympärysvoidetta huulilla värillistä huulirasvaa. Hiukset laitan siistille nutturalle ja korvissa aina vähän isommat renkaat.
Käytän collareita ja leggareita kotona, mutta ne on siistejä ja kivan värisiä. Yläosa sopii värien puolesta alaosaan ja nyt kun on ollut myös sisällä, laitan kaulaan/harteille huivin tai ponchon joka mätsää väreihin.
Mä asun yksin, joten ihan itseäni varten pukeudun jne. On freesimpi ja tehokkaampi olo, kun vähän pitää huolta ulkonäöstään. Ilahduttaa myös aina oma peilikuva, kun käy vessassa tms. 😀
Vierailija kirjoitti:
Neulemekko ja thermal leggings.
Neulemekon kanssa kyllä paksut sukkahousut olisivat paljon kauniimmat.
Vierailija kirjoitti:
Ei hienostuneelt, mutta viehättävältä. Viehättävät vaatteet voivat olla aivan yhtä mukavat päällä. Luulen, että moni mies näkisi mielellään rouvansa nätissä mukavassa mekossa kotona, joka siis ei olisi mikään yöpaitamainen tasaraitatrikooyöpaita.
Hommaa siistit kotivaatteet. Pese ja uusi ne tarpeeksi usein. Hanki joku kevyt sävytetty päivävoide jonka laitat naamaan niin kuin laittaisit kosteusvoiteen. Pidä kulmat ja ripset kestovärjättäyinä ja tukka pestynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hienostuneelt, mutta viehättävältä. Viehättävät vaatteet voivat olla aivan yhtä mukavat päällä. Luulen, että moni mies näkisi mielellään rouvansa nätissä mukavassa mekossa kotona, joka siis ei olisi mikään yöpaitamainen tasaraitatrikooyöpaita.
Miehiä ei oikeasti tällaiset asiat kiinnosta enää sen alun (parin kuukauden) seurusteluvaiheen jälkeen. Ihan sama vaikka olisit pilkkihaalarissa. Siinä vaiheessa kun kumppanista tulee ns. vakiokalustoa niin mielenkiintoa ei saa lisättyä enää millään.
Vaatteet pitää käyttää loppuun eikä ostella jatkuvasti jotain hienoja kotivaatteita, joten kotivaatteissa on kyllä just niitä nyppyisiä neuleita ja hihansuusta rispaantuneita paitoja jne. Mutta kun on ostanut laatua alunperin, niin ne säilyy siedettävän näköisenä kuluneenakin. Homssua vaikutelmaa vähentää myös, jos yhdistää sen kuluneemman paidan siistimmässä kunnossa oleviin housuihin/leggareihin/hameeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neulemekko ja thermal leggings.
Neulemekon kanssa kyllä paksut sukkahousut olisivat paljon kauniimmat.
Mistäs sen näkee onko kyseessä sukkahousut vai leggingsit, kun siinä päällä on kuitenkin myös villasukat? Materiaali on kuitenkin ihan samaa sekä sukattomissa että sukallisissa thermal pöksyissä.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa siistit kotivaatteet. Pese ja uusi ne tarpeeksi usein. Hanki joku kevyt sävytetty päivävoide jonka laitat naamaan niin kuin laittaisit kosteusvoiteen. Pidä kulmat ja ripset kestovärjättäyinä ja tukka pestynä.
Sävytetyt päivävoiteet saa ihon rumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet pitää käyttää loppuun eikä ostella jatkuvasti jotain hienoja kotivaatteita, joten kotivaatteissa on kyllä just niitä nyppyisiä neuleita ja hihansuusta rispaantuneita paitoja jne. Mutta kun on ostanut laatua alunperin, niin ne säilyy siedettävän näköisenä kuluneenakin. Homssua vaikutelmaa vähentää myös, jos yhdistää sen kuluneemman paidan siistimmässä kunnossa oleviin housuihin/leggareihin/hameeseen.
Rönttävaatteet on erikseen. Niitä voi käyttää esim likaisissa pihatöissä ja pienissä remonttihommissa, esim. kun maalaa. Ja kutoa vanhoista vaatteista mattoja.
Vierailija kirjoitti:
Peakin W Rider Mid Pants -naisten fleecehousut siis sekä W Rider Mid Zip Hood -naisten fleecetakki. Nämä ovat ulkopuolelta sileää ja sisältä pehmeää materiaalia, ihanan lämpimät. Irtokarvat ei jää kiinni kovin pahasti. Gantin mekot ovat paksua ylellistä kangasta.
Ei materiaali tarkoita sitä, että kangas on pörröinen, pehmeä tai sileä. Eikö noissa materiaali ole se fleece, eli muovi. (Villafleeceäkin on, mutta yleensä nämä halvemmat massavaatteet tehdään muovista.)
Vierailija kirjoitti:
Minusta mekot ovat epämiellyttäviä. Ne liimautuvat sohvaan ja vessanpönttöön.
Polyesteri ja viskoosi liimaantuu kyllä mihin vain. Ei pelkästään kehoa nuole.
Laita pitsinen yöasu. Niin mies saattaa vilkaista ja kysyä aloitititko onlyfansissa?
Mä en kyllä todellakaan halua makailla omalla sohvallani tai sängylläni samoilla farkuilla, joilla olen istunut jollain likaisella ratikan penkillä tms. Toimisollakin on itseni lisäksi noin 100 hlö, joista kuka tahansa on voinut piereskellä työtuolissa minua ennen, joten kyllä ne toimistovaatteetkin vaihdetaan ihan hygieniasyistä.
Kotivaatteet on aina ollut erikseen ja niillä ei nuohota julkisissa tiloissa. Säästää myös pyykinpesussa, kun vaihtaa kotiin tullessa. Voi pitää samoja työvaatteita useamman kerran, kun tuulettaa vaan välissä.