Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten näyttää paremmalta kotioloissa?

Vierailija
31.12.2023 |

Eli haluisin näyttää vähemmän rönttöiseltä kotioloissa - käytän yleensä kollareita, väljää villapaitaa tai hupparia ja villasukkia, koska talvella kotona on viileää. Koiran karvoja joka vaatteessa. Tukka yleensä sotkunutturalla tai ponnarilla, naamaa en laita jos ihmisten ilmoille ei ole menoa.

Tavoite ei ole siis näyttää joltain gaalakuningattarelta vaan perus ok näköiseltä ilman liikaa vaivaa kotioloissa. Osaan kyllä muuten laittautua.

(olen 30v ja ei lapsia jos tämä jonkun mielestä vaikuttaa asiaan)

Nyt siis vinkit kehiin etenkin naisilta, jotka ovat ratkaisseet saman ongelman.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla usein kotona silkkipyjaman housut ja ohut kashmirneule. Jalassa villasukat. Ihanan ylellinen mutta mukava asu.

Vierailija
42/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiväriset midimekot ovat ne helpoimmat valinnat, niitä suosin. Alle sitten lämpötilan mukaan samanvärisiä pitkähihaisia tai lyhythihaisia t-paitoja, ohuita merinokerrastoja, villalegginsejä. Ja legginsejä voi pukea useammat päällekkäin, ja aina ovat mukavat ja joustavat, valitset vain koon sen mukaan, että osa tulee alle ja suurempi koko päällimmäiseksi.

Legginseissä, varsinkin mustissa on sekin hyvä puoli, että ne näyttävät aina, siis ihan aina tyylikkäiltä ja niiden kanssa voi pitää mekkomaista tunikamallista tai pitkää midimalli-mekkoa. Vaihtelua ja valinnanvaraa on joka päivälle, kun pysyy yksivärisissä ja kuviottomissa vaatekappaleissa tyyliin, että "kaikki vaatekappaleet sopivat kaikkien kanssa". Helppoa kuin mikä.

Kun materiaalitkin vielä sopivat yhteen, vaatteet voi pestä samassa eli yhdessä koneellisessa.

Joustavaa vyötä voi käyttää kaventamaan silhuettia, jos mekko on väljempää mallia. Vaaleat korut, kaula-rannekorut ja miksei hiuskorutkin ja huivit hiuksissa piristävät.

Ja kaiken a ja o on suihkun jälkeen meikkaus, joka aamu meikkivoide, mascara ja yläluomen rajaus. Ja näytät jo heti paremmalta ja mielikin virkistyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tyylikäs aamutakki tai sellainen veloutasu,jossa kullatut kirjaimet...

Mulla on kotiasuina b.youngin velourisia Bymitza-oloasuja useampana eri värinä, alle riittää alusvaatteet ja ohut t-paita. Jalassa yleensä villasukat tai pörrötohvelit.

Vierailija
44/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ranskalaiselle letille sotkunutturan sijaan. Tuon tekee ihan parissa minuutissa. Neuletakki ja siistit legginsit.

Vierailija
45/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kulkeeko täällä kaikki jossain oloasuissa kotona ja miksi!? Minulla on periaatteena se, että voin koska tahansa avata oven kenelle tahansa tai lähteä ulos ovesta vaikka kauppaan.

Oma kotiasuni talvella on siistit, joustavat farkut ja kaunis neulepusero, jaloissa on kotikengät. Tai vaihtoehtoisesti paksut sukkahousut ja neulemekko, ja ne kotikengät.

Aamulla käyn suihkussa, puhtaat alusvaatteet päälle, pestyt hiukset föönaan, pesemättömiin suihkautan kuivashampoota ja harjaan kunnolla. Taivutan latvat tarpeen vaatiessa, sillä minulla on siisti polkkatukka, ei yletä millekään nutturalle. Kasvoille kasvovettä, seerumia, rullahieronta, kosteusvoide ja korealainen sävyttävä voide. Hajuvesi. Valmis!

Vierailija
46/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kulkeeko täällä kaikki jossain oloasuissa kotona ja miksi!? Minulla on periaatteena se, että voin koska tahansa avata oven kenelle tahansa tai lähteä ulos ovesta vaikka kauppaan.

Oma kotiasuni talvella on siistit, joustavat farkut ja kaunis neulepusero, jaloissa on kotikengät. Tai vaihtoehtoisesti paksut sukkahousut ja neulemekko, ja ne kotikengät.

Aamulla käyn suihkussa, puhtaat alusvaatteet päälle, pestyt hiukset föönaan, pesemättömiin suihkautan kuivashampoota ja harjaan kunnolla. Taivutan latvat tarpeen vaatiessa, sillä minulla on siisti polkkatukka, ei yletä millekään nutturalle. Kasvoille kasvovettä, seerumia, rullahieronta, kosteusvoide ja korealainen sävyttävä voide. Hajuvesi. Valmis!

Mun oloasu on sen verran siisti, että pystyn ihan hyvin avaamaan oven kenelle tahansa. Farkkuja en ikinä käyttäysi kotona, koska ne ovat epämukavat vaikka olisikin joustoa, en pidä myöskään kotona ikinä rintsikoita. Samaten tykkään, että kotona ollaan eri vaatteilla kuin kodin ulkopuolella ihan jo hygieniasyistä. Ei kestä kauaa vaihtaa vaatteita. Kotona en pidä meikkiä, mutta suihku ja ihonhoito aamulla kuuluu rutiineihin. 

Vierailija
47/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukset ranskalaiselle letille sotkunutturan sijaan. Tuon tekee ihan parissa minuutissa. Neuletakki ja siistit legginsit.

En ole ap, mutta vastaan silti: ranskalainen letti olis hiuksillekin parempi nutturan sijaan. Paksut hiukset omaavana ranskalaisten lettien teko itselle on vain liian vaikeaa! Olen yrittänyt harjoitella, mutta lopputulos on, että hiukset menee tehdessä vaan takkuun, ja jos jonkinlaisen letin saan edes aikaan, niin eihän se siististi pysy kiinni. Argh! 

Eli omalla kohdalla se ranskalaiset letit näyttää oikeastaan epäsiistimmältä kuin se sotkunuttura :D 

Vierailija
48/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun oloasu on sen verran siisti, että pystyn ihan hyvin avaamaan oven kenelle tahansa. Farkkuja en ikinä käyttäysi kotona, koska ne ovat epämukavat

Meillä myös vaatteet vaihdetaan kotiin tullessa, ihan hygieniasyistä.

Vierailija
49/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
50/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhaa, ellei ole likaisissa hommissa. Kaupassa käydessä ei kenenkään vaatteet likaannu. Toimistotyötä tekevä vaihtaa vaatteensa siksi, että työasu pysyy siistinä, ei hygieniasyistä. Sairaalassa työskentelevät vaihtavat hygieniasyistä ja käyvät myös työvuoronsa jälkeen suihkussa.

Jatkuva hygieniasta vouhottaminen ja stressaaminen on vieraannuttanut ihmiset elämästä ikä ole normaalia.

Vierailija
51/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaa, ellei ole likaisissa hommissa. Kaupassa käydessä ei kenenkään vaatteet likaannu. Toimistotyötä tekevä vaihtaa vaatteensa siksi, että työasu pysyy siistinä, ei hygieniasyistä. Sairaalassa työskentelevät vaihtavat hygieniasyistä ja käyvät myös työvuoronsa jälkeen suihkussa.

Jatkuva hygieniasta vouhottaminen ja stressaaminen on vieraannuttanut ihmiset elämästä ikä ole normaalia.

No jokainen tyylillään. Ei se sinulta ole pois, jos joku muu haluaa pitää kotivaatteet erillään muista vaatteista. Ei minua ainakaan tämä asia mitenkään erityisesti stressaa eikä siitä tarvitse vouhottaa. On vain kivempi olo olla kotona  puhtaissa vaatteissa. 

Ja kyllä syynä on myös se, että muut vaatteet pysyy siistinä pitempään. Tuulettuvat välissä, ja itse ainakin olen kotona niin paljon rennommin, että esim. farkut menis aika äkkiä pilalle, jos pitäisin niitä aamusta iltaan päällä. 

Vierailija
52/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ohjevideoita on kyllä tullut katseltua. Omissa hiuksissa on vaikea saada eroteltua osioita ilman että menee heti "takkuun". Tarttis kolmannen käden niiden selvittämiseen :D Mutta eipä se auta kuin jatkaa harjoittelua! 

Vierailija
53/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean kokoiset vaatteet tekee jo paljon. Kollarit ja villa koirankarvojen kannalta pahimpia. 

Vierailija
54/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on useamman kerran käynyt niin, että ovikellon soittaja on luullut minun olevan lähdössä jonnekin, kun olen niin siisti. Kotivaatteina on jo paremmat päivänsä nähneet farkut tai shortsit, yläosana samaan sävyyn oleva paita, vanhoja farkku- tai t-paitoja - yleensä silitän kaiken, se voi vaikuttaa myös. En meikkaa muuten, mutta värillinen kosteusvoide ja ripsissä kestoväri. Hiukset sillä sotkunutturalla täälläkin, mutta kuitenkin puhtaat ja ennen pesua kampaan ne takuttomiksi(luonnonkiharaa ei kannata pesun jälkeen ihmeemmin harjata tai kammata). Kotikenkinä käytän pistokkaita.

Vierailija
55/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ohjevideoita on kyllä tullut katseltua. Omissa hiuksissa on vaikea saada eroteltua osioita ilman että menee heti "takkuun". Tarttis kolmannen käden niiden selvittämiseen :D Mutta eipä se auta kuin jatkaa harjoittelua! 

Mulla on pitkä ja paksu tukka, joten auttamatta pikkaisen menee takkuun kun letittää, mutta mä olen aina vaan pitänyt toisella kädellä sitä lettiä ja sitten toisella kädellä haronut sotkua siinä samalla auki joka kerran kun käännän hiuksia toiselle puolelle.

Vierailija
56/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkä ja paksu tukka, joten auttamatta pikkaisen menee takkuun kun letittää, mutta mä olen aina vaan pitänyt toisella kädellä sitä lettiä ja sitten toisella kädellä haronut sotkua siinä samalla auki joka kerran kun käännän hiuksia toiselle puolelle.

Kiitos vertaistuesta :) Ei se tosiaan auta kuin jatkaa harjoittelua! Sorminäppäryyttähän se loppu viimein vain on. Vaikka olenkin käsityöihminen (eli näppäryyttä kyllä siinä löytyy), niin tässä se on jotenkin ihan erilaista :D

Varmasti vaikuttaa myös se, että vasta aikuisiällä olen kasvattanut pitkät hiukset. Tavallinen letti onneksi onnistuu, se vaan huonosti pysyy kiinni.

Vierailija
57/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hampaat ja kasvot. Laita kasvovoide ja kevyt sävyvoide (vars. Silmänaluset, nenänpielet, suunymp.) Sitten poskipunaa ja huulipunaa. Kampaa tukka, kos pitkä niin ponnari tai letti. Raikas ja puhdasyöäosa, joka sopii väreihisi. Kevyt tuoksu. Pitäis kelvata.

Vierailija
58/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiväriset midimekot ovat ne helpoimmat valinnat, niitä suosin. Alle sitten lämpötilan mukaan samanvärisiä pitkähihaisia tai lyhythihaisia t-paitoja, ohuita merinokerrastoja, villalegginsejä. Ja legginsejä voi pukea useammat päällekkäin, ja aina ovat mukavat ja joustavat, valitset vain koon sen mukaan, että osa tulee alle ja suurempi koko päällimmäiseksi.

Legginseissä, varsinkin mustissa on sekin hyvä puoli, että ne näyttävät aina, siis ihan aina tyylikkäiltä ja niiden kanssa voi pitää mekkomaista tunikamallista tai pitkää midimalli-mekkoa. Vaihtelua ja valinnanvaraa on joka päivälle, kun pysyy yksivärisissä ja kuviottomissa vaatekappaleissa tyyliin, että "kaikki vaatekappaleet sopivat kaikkien kanssa". Helppoa kuin mikä.

Kun materiaalitkin vielä sopivat yhteen, vaatteet voi pestä samassa eli yhdessä koneellisessa.

Joustavaa vyötä voi käyttää kaventamaan silhuettia, jos mekko on väljempää mallia. Vaaleat kor

Tajusin, että itse en käytä koruja kotona, muuta kuin juhlissa- siitä huolimatta, aina kun aion poistua postilaatikkoa kauemmas, laitan korun/koruja. Kotiin tullessani kaava on aina sama takki & ulkokengät pois, korut pois, wc ja vaatteiden vaihto. Tuo on niin rutinoitunutta, että aikaa kuluu max 5 min. 

Vierailija
59/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän kotona ns. kotimekkoja. Eli nättejä, mutta joustavia. Talvella paksut sukkikset. Tunne on kevyempi kuin collareissa ja myös nätimpi. Hiukset saa olla sotkunutturalla kunhan laitan jotkut kivat kevyet korvikset. 

Miksi pitäisi olla jotenkin nätti kotona? No miehen takia tietysti. Mekko, sukkahousut ja korvikset, voi haloo.

Vierailija
60/106 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä mekko, neuletakki ja lämpimät turkistossut olisivat valintani, jos tarkenee. Vähän boheemi tyyli niin hiukset voi olla vähän villimmin. Puuteria niin ei nenä kiillä ja rajaukset silmiin, niin se riittää meikiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän