Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten näyttää paremmalta kotioloissa?

Vierailija
31.12.2023 |

Eli haluisin näyttää vähemmän rönttöiseltä kotioloissa - käytän yleensä kollareita, väljää villapaitaa tai hupparia ja villasukkia, koska talvella kotona on viileää. Koiran karvoja joka vaatteessa. Tukka yleensä sotkunutturalla tai ponnarilla, naamaa en laita jos ihmisten ilmoille ei ole menoa.

Tavoite ei ole siis näyttää joltain gaalakuningattarelta vaan perus ok näköiseltä ilman liikaa vaivaa kotioloissa. Osaan kyllä muuten laittautua.

(olen 30v ja ei lapsia jos tämä jonkun mielestä vaikuttaa asiaan)

Nyt siis vinkit kehiin etenkin naisilta, jotka ovat ratkaisseet saman ongelman.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös se ongelma, että on pakko käyttää paksuja vaatteita kylmyyden takia. Olisihan jotkin legginssit nätimmät, mutta niissä palelee. Villavaatteet ja collarit näyttävät valitettavasti nuhjuisilta, vaikka olisivat ihan uudet.

Legginsejä saa myös paksumpina.

Villa- ja collaripuseromn sijaan voi käyttää vaikka fleeceä.

Vierailija
22/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhtuneiden vaatteiden tilalle uudet vaatteet, vielä jos on setti (yhteensopivat paita ja housut), niin on heti huolitellumpi. Villasukkien tilalle sisätossut. Hiukset harjattu ja jos pitkät, niin siististi kiinni.

Villasukkiahan on tosi upeita nykyään myynnissä! Ja pörrösukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös se ongelma, että on pakko käyttää paksuja vaatteita kylmyyden takia. Olisihan jotkin legginssit nätimmät, mutta niissä palelee. Villavaatteet ja collarit näyttävät valitettavasti nuhjuisilta, vaikka olisivat ihan uudet.

Fleece se vasta nuhjuiselta näyttääkin...

Vierailija
24/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä olen hyvä tässä :)  Olen kyllä sua reilusti vanhempi, mutta olen kotihiiri ja siksi olen panostanut omaan ulkonäköön kotona myös. Se tuo itselleni puhtia ja hyvää fiilistä päivään, kun olen hyvännäköinen aina.

Ensinnäkin osta upeita vaatteita kotikäyttöön. Siis sellaisia, jossa näytät todella hyvältä ja jotka ovat samanaikaisesti mukavia. Itse käytän leggareita, joustavia mekkoja ja ne voivat olla juhlatyylisiäkin. Voihan sulla kotona olla juhlat vaikka joka päivä. Hiukset ja kasvot laitan päivittän ja imuroin päivittäin, koska minullakin on aina ollut koiria. Isoja ja aktiivisia, jotka sotkevat paljon, vaikka ovatkin hyvätapaisia. Jos haluat olla koirankasvaton, niin siihen ei oikein muu auta kuin siivous. Ja freece-housut eivät ole se paras oloasu, takki vielä menee ;)

Vierailija
25/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän kotona ns. kotimekkoja. Eli nättejä, mutta joustavia. Talvella paksut sukkikset. Tunne on kevyempi kuin collareissa ja myös nätimpi. Hiukset saa olla sotkunutturalla kunhan laitan jotkut kivat kevyet korvikset. 

Sama täällä, kotimekot ovat olleet jo kauan minulla käytössä ja nuo paksut sukkikset. Minulla on pitkät hiukset jotka ovat välillä kiinni ylhäällä tai sitten auki siististi. Käytän myös aina hopeakoruja, myös kotioloissa. Tunnen itseni hyvännäköiseksi kotioloissakin ja mieskin aina ohi kulkiessaan kaappaa syliinsä.

Vierailija
26/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti paksut sukkahousut (tai legginsit) ja villa-/neulemekko näyttää siistimmältä, mitä joku 'college-asu'.

Jos liian kylmä (villaisia kannattaa suosia, ne lämmittävät paremmin mitä tekokuitu) sukkahousuilla, voi laittaa pitkät kauniit villasukat jalkaan.

Vierailija
27/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin koronan myötä kokonaan etätyöhön, kotitoimistolla voin pukeutuakin rennommin, mutta en halua olla erakon näköinen. Eli kampaajalla käynti, ripsien ja kulmien kestoväri, kotivaatteet siistimmiksi, mutta ei mukavuudesta tinkien ja kämpän pitäminen siistinä, ettei ole niitä koirankarvoja. Jakkupuku ja farkut pysyvät kaapissa, mutta mukavat kangashousut ja neule menevät kotivaatteena hyvin. Ei tarvitse vaihtaa pieruverkkareihin enää töiden jälkeen.

Vierailija
28/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on maailman mukavimmat housut, ja pinta on sileä, joten karva ei jää kiinni pintaan: https://www.zalando.fi/vero-moda-vmeva-kangashousut-port-royale-ve121a0…

Talvella vielä päälle neulepaita (vaikka merinoa, niin ei kerää karvaa), kesällä perustoppi tai T-paita. 

Vierailija
29/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä materiaalia ja mistä ostettavissa oloasu joka on lämmin, ok laatuinen, kaunis/istuva eikä imaise heti kaikkia koiran karvoja itseensä?

-ap

Stockmann Loungewear Noom.

Vierailija
30/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa näyttää hyvältä, on villa tai college parempi vaihtoehto kuin fleece.

Vierailija
31/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetken luulin, että olen itse tehnyt tämän aloituksen. Aivan saman asian kanssa painin. Olen kotona aina jossain lököttävissä rönttävaatteissa, joista suurin osa on paikattuja, hiuksia en jaksa harjata, sitaisen vain kiinni, enkä tosiaan viitsi meikata edes silloin, kun lähden jonnekin ihmisten ilmoille. Koirankarvat meiltä puuttuu, kun koirat ovat trimmattavia. 

Iso ongelma on, ettei ole rahaa ostaa mitään "siistejä kotivaatteita", eikä meikkejäkään jatkuvasti. Hiusharjan sentään omistan, ja sitä varmaan voisi vähän useammin käyttää. Hygieniasta tietysti huolehdin, muttei suihkussakäynti poista nuhruisuutta, pahan hajun vain. 

Itse olen ostanut kirppikseltä kivan hameen 5 eur, kaupasta mustat puuvillaiset tms sukkikset, oliskohan ollut 10 eur, ja näihin voi yhdistää kirppikseltä ostetun nätin villapaidan tai vaikka hyvin istuvan hupparinkin - näyttää heti erilaiselta hameen kanssa kuin lököttävien college-housujen. Ja hiusten harjaaminenhan ei maksa mitään.

Vierailija
32/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fleece se vasta nuhjuiselta näyttääkin...

Niin ja se on mikromuovia.

Vierailija
33/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gantin gollegemekko ja Niken leggingsit. Tai Peak Performancen Rider takki ja leggingsit, nämä on aina tyylikkäitä.

Vierailija
34/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peakin W Rider Mid Pants -naisten fleecehousut siis sekä W Rider Mid Zip Hood -naisten fleecetakki. Nämä ovat ulkopuolelta sileää ja sisältä pehmeää materiaalia, ihanan lämpimät. Irtokarvat ei jää kiinni kovin pahasti. Gantin mekot ovat paksua ylellistä kangasta. 

Vierailija
35/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekot ovat pelastaneet minun koti-ilmeeni.

Inhoan polvista venyviä ja takamuksesta roikkuvia housuja enkä ole käyttänyt sellaisia koskaan, vaan olen käyttänyt kotona puolipitkää puolihametta ja sen kanssa yleensä T-paitaa. Tässä asussa ongelmana oli se, etteivät hameen ja T-paidan kuosit ja värit aina sopineet parhaalla mahdollisella tavalla yhteen ja ilme oli jotenkin sekalainen.

Onneksi mekkomuoti on muuttunut väljemmäksi (vyötärölihavuus :() ja olen löytänyt pari salsatyyppistä mekkoa (Nanson, näyttävät olevan viskoosia ja elastaania), jotka ovat joustavia ja todella mukavia päällä. Lisäksi ovat sen verran hyvännäköisiä, että niitä kehtaa käyttää julkisestikin. Muuttavat ilmeen heti tyylikkäämmäksi ja voi mennä avaamaan oven ovikellon soidessa ilman, että täytyy hävetä pukeutumistaan. Jos on kylmä, niin sopivan paksuiset sukkikset jalkaan ja kevyt yksivärinen villatakki päälle.

Vierailija
36/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villaiset vaatteet ovat pakkasella sähköisiä ja siten imuroivat kaikki karvat ja tomut itseensä.

Vierailija
37/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensopivat vaatteet.

Esim oma suosikkiasuni  on mukava puuvillainen haalari jossa kiristettävä narut vyötäröllä ettei ole ihan muodoton Muumi,  sen kaula-aukosta vilkkuu pitsisomisteinen silkkialuspaita, jaloissa joko kauniit muuhun asuun sopivat villasukat tai säärystimet. Tukka usein kiinni, meikkiä en laita jos vaan kotoilen. Jos on viileää laitan päälle  vielä pitkän neuletakkiin. 

Vaihtoehtoisesti kashmirsekoiteneule ja neuloslegginsit, sävy sävyyn tietenkin.

Myös jonkun jo aiemmin mainitsemat mekot toimivat hyvin.

Vierailija
38/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mekot ovat epämiellyttäviä. Ne liimautuvat sohvaan ja vessanpönttöön. 

Vierailija
39/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän makuasia, että minkälaisen tyylin kukin tuntee siistiksi. Jotkut sanovat itse pukeutuvansa nätisti, mutta omaan silmääni tyyli voi näyttää kassialmalta. Ei kannata liikaa siis uskoa muiden neuvoja, vaan mieti, mistä itse pidät.

Vierailija
40/106 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta mekot ovat epämiellyttäviä. Ne liimautuvat sohvaan ja vessanpönttöön. 

Ei kannata hankkia velcrosta tehtyjä mekkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi