Avioliitossa yksin hedelmöityshoitoihin?
Onko kellään kokemuksia että on mennyt yksin hedelmöityshoitoihin vaikka on avioliitossa?
Miehelläni on entisestä avioliitosta lapsia ja vasektomia, eikä hän halua lisää omia lapsia. Hänelle sopii kuitenkin että minä saan lapsen keinohedelmöityksellä lahjoittajan soluilla. Kohteeleeko klinikat minua kuten ketä tahansa itsellistä naista vai voiko tässä avioliitto-status tulla ongelmaksi ? Ennen vanhaan miehen vasektomialle piti olla vaimon suostumus. Eihän tässä voi olla mitään sellaista että koska olemme naimisissa, miehen pitää osallistua prosessiin?
mies hyväksyy asian, mutta se on minun asiani eikä todellakaan lähde kanssani klinikalle mukaan.
Kommentit (186)
Avioliitossa se mies on automaattisesti isä.
Ei kai ne sitä voi estää. Voihan parikin ottaa lahjasoluja jos ei vaikka voi saada lapsia.
Itse kyllä laittasin samalla miehen kiertoon. Jäisitkö ihan yksin kuitenkin lapsen hoidossa?
Tarvitset mieheltä allekirjoituksen hyväksynnälle klinikkaa varten.
Klinikalla sinua kohdellaan naimisissa olevana.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen saa kumottua vaikka on avioliitossa ? Pitää vaan tehdä ennen lapsen syntymää tms. Vai onko todella näin?
Ei ole mies eikä mikään, joka ei vaimoaan tuollaisessa adiassa tue.
Tuki = mm. klinikalle mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen saa kumottua vaikka on avioliitossa ? Pitää vaan tehdä ennen lapsen syntymää tms. Vai onko todella näin?
Et saa avioliitossa hoitoja yksin vaan molempien puolisojen tulee olla mukana ja molemmista tulee lapsen vanhempia.
Minua ex-mies kehotti hankkimaan lapsen itsellisesti jos lapsen haluan. Siispä onkin ex. Ei tuollaisesta mitään tule, että miehesi ei halua osallistua hankkeeseen mitenkään. Jätä ja etsi parempi.
Ei onnistu.
1. Kerralla me käytiin miehen kanssa kahdestaan siellä neuvonnassa
2. Menin sinne yksin, vaikka aika oli varattu meille molemmille, eivät suostuneet alkaa keskustelemaan mun kanssa hoitosuunnitelmista koska mies ei ollut paikalla, tutkivat kyllä minut.
Siis mies ei olisi lapselle sosiaalinen isä? Kuulostaa järjettömältä. Lapsi menee ihan sekaisin. Mikä miehen suhde lapseen olisi?
Haloo, olette naimisissa. Päätöksen on oltava yhteinen, samoin prosessin.
Ei onnisti ap hedelmöityshoidoilla, kyllä sun täytyy joko käydä vieraissa tai löytää joku, joka suostuu antamaan siemensä muumimukiin.
Niin että välillä naimisissa olevan edut ja sitten taas välillä sinkkuuden edut?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne sitä voi estää. Voihan parikin ottaa lahjasoluja jos ei vaikka voi saada lapsia.
Itse kyllä laittasin samalla miehen kiertoon. Jäisitkö ihan yksin kuitenkin lapsen hoidossa?
En jäisi yksin sanan varsinaisessa merkistyksessä, mutta lapsi olisi minun. Mies on välittävä, ahkera, hoitaa paljon kotia, hoitaa pääasiassa ruokaostokset ja ruokapuolen kokonaan. Hänen panoksensa yhteiseen elämään auttaa lähtökohtaisesti todella paljon siinä miten raskasta minulla lapsenhoito olisi, koska minun ei tarvitsisi siis pyörittää yksin kotitaloutta ja hoitaa lasta.
mies varmasti olisi lapsenvahtina, pääsisin harrastuksiin jne ja saisin myös omaa aikaa. Ei ole lapsivihamielinen mitenkään mutta ei vaan itse siihen rumbaan enää halua. Mies tekee reissutöitä 1-1,5vkoa/kk ja yleensä lähtee töihin jo 04 jälkeen jos on kotona mistä syystä meillä on hyvin jo nyt järjestetty se että on paljon tilaa ettei eri rytmit aina häiritse toisen elämää. Vaikka yhteinen makkari onkin on myös tosi toimiva vierashuone omalla vessalla, joten käytännössä järjestely toimisi hyvin myös.
En usko että onnistuu täysin mutkattomasti ainakaan. Lainsäädännössä nääs aviomies on automaattisesti lapsen isä. Hoitojen alkaessa varmistetaan aina aviosuhteet, eli ettei ole naimisissa hoitojen ulkopuolisen (tässä tapauksessa aviomiehesi) tahon kanssa. Kannattaa kuitenkin soittaa klinikalle ja kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mies eikä mikään, joka ei vaimoaan tuollaisessa adiassa tue.
Tuki = mm. klinikalle mukaan.
Tämä särähti tosiaan, jos nyt aloitus on edes totta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mies ei olisi lapselle sosiaalinen isä? Kuulostaa järjettömältä. Lapsi menee ihan sekaisin. Mikä miehen suhde lapseen olisi?
Uskon kyllä että olisi sosiaalinen isä! Tietenkin.
Mutta samalla tavalla kuin bonusvanhempi on.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu.
1. Kerralla me käytiin miehen kanssa kahdestaan siellä neuvonnassa
2. Menin sinne yksin, vaikka aika oli varattu meille molemmille, eivät suostuneet alkaa keskustelemaan mun kanssa hoitosuunnitelmista koska mies ei ollut paikalla, tutkivat kyllä minut.
Onpa kyllä outoa ja harmi. Mikä klinikka? Olen itse harkinnut 0 alkavaa klinikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset mieheltä allekirjoituksen hyväksynnälle klinikkaa varten.
Klinikalla sinua kohdellaan naimisissa olevana.
Tämä varmaan eri klinikka kuin se missä vaadittiin miehen läsnäolo. Allekirjoituksen saan toki kyllä ja suostumuksen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jäisi yksin sanan varsinaisessa merkistyksessä, mutta lapsi olisi minun. Mies on välittävä, ahkera, hoitaa paljon kotia, hoitaa pääasiassa ruokaostokset ja ruokapuolen kokonaan. Hänen panoksensa yhteiseen elämään auttaa lähtökohtaisesti todella paljon siinä miten raskasta minulla lapsenhoito olisi, koska minun ei tarvitsisi siis pyörittää yksin kotitaloutta ja hoitaa lasta.
mies varmasti olisi lapsenvahtina, pääsisin harrastuksiin jne ja saisin myös omaa aikaa. Ei ole lapsivihamielinen mitenkään mutta ei vaan itse siihen rumbaan enää halua. Mies tekee reissutöitä 1-1,5vkoa/kk ja yleensä lähtee töihin jo 04 jälkeen jos on kotona mistä syystä
Turhaan sinä tänne perustelet, klinikalle sinun pitää tarinasi kertoa ja haluavat samalla kuulla miestäsi.
Miksi tulisi mitään ongelmia. Onnea ap suunnitelmaan! Asioilla on tapana järjestyä.