Askeettinen kesämökki - vuokraisitko?
Sähköt on, samaten kamiina jolla saa lämmitettyä. Keittiössä jääkaappi ja normaali liesi uuneineen.
Vesi tulee omasta kaivosta mökin viereen ja saunalle saa letkulla veden sisään.
Tiskaaminen kesäkeittiössä terassilla (katettu).
Tilaa on aika hyvin, tilava tupa ja kaksi isoa valoisaa huonetta. Plus iso katettu terassi.
Erillinen pihasauna, joka on tilava.
Paikkakunta erittäin haluttu mökkikunta, ranta on ja vene käytössä.
Vuokraisitko tällaisen ja mihin viikkohintaan? Vain kesäkuukausista kyse, jolloin ulkona voi oletettavasti olla varsin paljon.
Kommentit (59)
En, vähimmäisvaatimus on vesivessa, sisällä mökissä. Ilmeisesti monillekaan toi ei ole kynnyskysymys kuitenkaan. Muutenkin haluan kyllä kaikki mukavuudet, sähkö, suihku jne.
Vierailija kirjoitti:
En koska minulle mökilläkin pitää olla kaikki mukavuudet, mutta varmaan sellaisia on jotka vuokraa. Kai siitä jonkun satasen/viikko voi pyytää. Vertaa samalla varustelutasolla olevia paikkakunnan vuokramökkejä ja sen mukaan hinta.
Ko paikkakunnalla pyydetään kuivan maan pienestä mökistä 830 euroa viikko. Ei siis rantaa, vain huone ja keittokomero plus lähin uimaranta kilsan päässä järvellä joka on uimakelvoton
ap
Joo, kun on sähköt. Sähkötöntä mökkiä en haluaisi.
En osaa hintaa sanoa, voisin vuokrara hyvinkin askeettisen mökin tietyissä oloissa tiettyyn hintaan.
Suosittelen ap:llekin punnitsemaan tarpeitaaan ja maksukykyään sekä tekemään päätöksensä siltä pohjalta, eikä kyselemään, mitä muut ajattelevat.
Jos sinä ja perheesi nautitte lomasta, onko muulla väliä?
Vierailija kirjoitti:
En, vähimmäisvaatimus on vesivessa, sisällä mökissä. Ilmeisesti monillekaan toi ei ole kynnyskysymys kuitenkaan. Muutenkin haluan kyllä kaikki mukavuudet, sähkö, suihku jne.
Eli haluat omakotitalon, et mökkiä. Mikäs siinä, mutta voit kirjoittaa rehellisestikin.
Vierailija kirjoitti:
En osaa hintaa sanoa, voisin vuokrara hyvinkin askeettisen mökin tietyissä oloissa tiettyyn hintaan.
Suosittelen ap:llekin punnitsemaan tarpeitaaan ja maksukykyään sekä tekemään päätöksensä siltä pohjalta, eikä kyselemään, mitä muut ajattelevat.
Jos sinä ja perheesi nautitte lomasta, onko muulla väliä?
Minä siis harkitsen omistamani mökin vuokraamista muille.
Itselleni tuollainen mökki on tuolla paikkakunnalla oikeinkin ok.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska minulle mökilläkin pitää olla kaikki mukavuudet, mutta varmaan sellaisia on jotka vuokraa. Kai siitä jonkun satasen/viikko voi pyytää. Vertaa samalla varustelutasolla olevia paikkakunnan vuokramökkejä ja sen mukaan hinta.
Ko paikkakunnalla pyydetään kuivan maan pienestä mökistä 830 euroa viikko. Ei siis rantaa, vain huone ja keittokomero plus lähin uimaranta kilsan päässä järvellä joka on uimakelvoton
ap
Okei? No sitten voit ainakin sen verran pyytää.
Olen itse mökinvuokraaja ja voin kertoa, että mökeille on kesäkuukausina paljon kysyntää. Jos laitat nyt jo ilmoituksen fb:n mökkiryhmiin tai tori.fi niin varmasti saat vuokraajan vaikka koko kesäksi. Monet hakevat mökkiä touko-elokuun ajaksi.
Minulle tuo taso ei ole edes askeettinen, tykkään tuollaisista. Toki on väliå sillä, että millaisella paikalla siellä suositulla mökkipaikkakunnalla tuo on, eli millainen ranta (kai sellainen on?), mitä naapurissa, kuinka lähellä hyviå kävely- ja ulkoilumaastoja, miten kaukana kauppa, jne. Niin, ja miten se ulkohuussi toimii. Uskon kyllä, että kaltaisiani on tässä suhteessa muitakin, eli askeettisemmallekin mökille on käyttäjäkuntaa. Tietyssä mielessä se askeesi tekee mökistä hauskemman. Eroaa selvemmin arjesta.
Mutta minä en silti vuokraisi mökkiä, koska olen omiin oloihini vetäytyvä ihminen ja haluan että ne olot ovat tosiaan omani. En siis halua viettää aikaani jonkun toisen nurkissa, jonkun toisen välineillä ja huonekaluilla ja jonkun toisen säännöillä. Ja sitähän vuokramökki todellakin on.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse mökinvuokraaja ja voin kertoa, että mökeille on kesäkuukausina paljon kysyntää. Jos laitat nyt jo ilmoituksen fb:n mökkiryhmiin tai tori.fi niin varmasti saat vuokraajan vaikka koko kesäksi. Monet hakevat mökkiä touko-elokuun ajaksi.
Jatkan tähän vielä, ettei askeettisuus ole este. Sitäpaitsi jos siellä on sähköt eikä vesiä tarvitse hakea kauempaa niin mökki ei ole askeettinen. Laita vaan ilmoitusta pikimiten. Kannattaa käydä ennen vuokra-ajan alkua siivoamassa omat tavarat pois.
Lähin paikka mistä saa perustarvikkeita, tilatuotteita, ravintola, grilli jne on neljän kilsan päässä.
kauppa, apteekki, kahvila, ravintola on kuuden kilsan päässä.
käymälä on tilava, kompostoiva käymälä.
oma ranta, järvi on aika pieni mutta levätön ja kalaisa
Lähellä on ison järven ns kylän hiljainen uimaranta ja viiden kilsan säteellä useita muita järviä
Meillä on yli kahden hehtaarin tontti ja siinä on toinenkin mökki jossa on meidän tavarat. Tuolla siis ei asuisi meidän nurkissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo taso ei ole edes askeettinen, tykkään tuollaisista. Toki on väliå sillä, että millaisella paikalla siellä suositulla mökkipaikkakunnalla tuo on, eli millainen ranta (kai sellainen on?), mitä naapurissa, kuinka lähellä hyviå kävely- ja ulkoilumaastoja, miten kaukana kauppa, jne. Niin, ja miten se ulkohuussi toimii. Uskon kyllä, että kaltaisiani on tässä suhteessa muitakin, eli askeettisemmallekin mökille on käyttäjäkuntaa. Tietyssä mielessä se askeesi tekee mökistä hauskemman. Eroaa selvemmin arjesta.
Mutta minä en silti vuokraisi mökkiä, koska olen omiin oloihini vetäytyvä ihminen ja haluan että ne olot ovat tosiaan omani. En siis halua viettää aikaani jonkun toisen nurkissa, jonkun toisen välineillä ja huonekaluilla ja jonkun toisen säännöillä. Ja sitähän vuokramökki todellakin on.
Ah. Tätä kirjoittaessani en ollut nähnyt tuota vastausta siitä, että rantaa ei ole. Se on minulle aika oleellinen asia. En vuokraisi kuivanmaan mökkiä, ellei siellä sitten ole jotain muuta erityisen hienoa houkutinta. Onko tämä mökkipaikkakunta joku missä on paljon museoita ja teattereita ja nähtävää? Savonlinna ooppperajuhlien aikaan? Poikkeuksellisen hyvä määrä erilaisia fillarointireittejä? Jollekulle muulle voisi joku kalastusmahdollisuuskin olla kutduva, minulle ei. Mutta jonkun erityisviehåtyksen tuollainen tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat omakotitalon, et mökkiä. Mikäs siinä, mutta voit kirjoittaa rehellisestikin.
Onhan se vähän noinkin, mutta kun jo asuu omakotitalossa niin tää yks riittää, se "mökki" olis sijainniltaan sitten erilainen, ikinä en kyllä tule sellaista hankkimaan. Mieluummin hotellilomailen.
Vierailija kirjoitti:
Lähin paikka mistä saa perustarvikkeita, tilatuotteita, ravintola, grilli jne on neljän kilsan päässä.
Lähellä on ison järven ns kylän hiljainen uimaranta ja viiden kilsan säteellä useita muita järviä
Meillä on yli kahden hehtaarin tontti ja siinä on toinenkin mökki jossa on meidän tavarat. Tuolla siis ei asuisi meidän nurkissa.
Se on tkyllä teidän nurkissaa, koska siellä on teidän sisustus, teidän käyttötavarat ja teidän säännöt. Vuorkalaisen on sopeuduttava niihin, eikä hän voi muuttaa niitä mieleisikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah. Tätä kirjoittaessani en ollut nä
Kyllä tässä on ihan järven ranta. Venekin käytössä.
Lisäksi sauna on pienen lammen rannalla.
ap
Eihän tuo ole mikään askeettinen mökki, vaan ihan tavallinen suomalainen perusmökki. Ja vielä montaa mökkiä paremmin varusteltu, kun on kaivokin pihassa, eikä tarvitse raahata vesiä mukanaan. Aika harvoin mökit sijaitsevat kaupungin viemäri-ja vesijohtoverkoston äärellä, joten tuollaisia ne mökit yleensä ovat. Kyllä varmasti mökin saa vuokrattua ja sille on kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tkyllä teidän nurkissaa, koska siellä on teidän sisustus, teidän käyttötavarat ja teidän säännöt. Vuorkalaisen on sopeuduttava niihin, eikä hän voi muuttaa niitä mieleisikseen.
No jos viikoksi menet niin harvemmin sisustat kaikkea uusiksi. Se kai tuollaisen mökkeilyn idea on?
jos taas vuokraa pidemmäksi aikaa, voihan sitä laitella mieleisekseen enemmänkin.
SIsälläkö siis ei voi tiskata ollenkaan ( ei ole pesuvadillekaan tilaa)
Takan/ leivinuunin puuttuminen on pieni miinus. Sinällään se ei haittaa, että vettä ei tule, kun sähköt on
Me on vuokrattu mökkiä missä on kaksi makuuhuonetta, iso olohuone, sisävessa ja suihku, keittiö täydellä varustuksella sekä pihalla maailman parhaat löylyt antava sauna makuukammarilla, sekä toinenkin piharakennus jossa mahtuu kaksi nukkumaan järven rannalta 840 euron viikko hintaan kesällä ja talvella vuorokausi on ollut 80 euroa . Siis asiakkaina.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan kuulostaa luksukselta.