Stanan tk lääkäri!!!
Ei voinut uusia reseptiä! No, ei muuta kuin lihomaan ja uusi resepti diabeteksen kautta paaaljon halvemmalla veronmaksajien piikkiin. Voi nää asiat hoitaa vaikeammin ja kalliimminkin.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Syöpä on eri asia kuin itseaiheutettu diabetes. Liikkumalla ja syömällä voi vaikuttaa paljon omaan olotilaansa. Liikutaan, syödään oikein, niin rahaa ja lääkäreitä riittää syöpähoitoihinkin.
Enpä nyt oikein tiedä enkä usko, että on noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintavat kuntoon, siinä paras lääke
Suurin osa sairastuu jossakin elämänsä vaiheessa johonkin sairauteen, vaikka kuinka elintavat olisi kunnossa, sillä sairauksien puhkeamiseen vaikuttavat geenit, eikä edes syytä tiedetä, kun ihminen sairastuu diabeetikseen, epiepsiaan, sydänsairauksiin jne.
Lääkkeiden saatavuus ongelman alkoivat jo Sipilän hallituksen (Kokoomus-Persut-Keskusta) ja se on nyt räjähtämässä käsiin, josta Lääkäriliitto ja terv.hoito on jo vuosia varoitellut ja kasvattavat hoitojonoja, kun ihmiset jäävät hoitoa vaille, kun lääkkeet on yksi osa hoitoa tai sen paranemista, kun Suomeen ei tuoda ulkomailta lääkkeitä, kun lääkefirmat eivät myy niitä ale-hintaan, kun Sipilän hallitus keksi lääkekaton, muut maat esim. Euroopassa maksavat niistä norm.hinnat, ilman alennuksia.
Lääkkeiden saatavuusongelmat ovat kansainvälisiä eikä siitä voi Suomen hallituksia syyttää. Ozempicin osalta saatavuus oli hyvä monta vuotta ja vasta kun se tuli todella suosituksi niin saatavuus heikkeni.
Myynti on noussut maailmalla eksponentiaalisesti ja nousee edelleen niin että Novo-Nordisk on Euroopan arvokkain yritys tällä hetkellä. Ozempicia myytiin jotain 20 miljardin euron edestä viime vuonna niin että Tanskan kansantalous on saanut mukavan lisän myynnistä.
Uusi tehdas on valmistumassa Ranskaan mutta voi odottaa että valtavan kysynnän vuoksi saatavuusongelma tulee jatkumaan. Wegovy lääkettä näyttäisi olevan saatavissa lääkehaun mukaan mutta hinta on kaksinkertainen verrattuna Ozempiciin ilman lääkekorvausta.
Olkaa mitä mieltä tahansa, tehkää mitä teette, mutta älkää valehdelko potilaista terveydenhuollossa älkääkä tehkö rikoksia. Kaikki muu on nillittä.istä. Esim.. itselläni kaikki ok, jos rikoksia ei olisi tehty ja niitäkin olen loppujen lopuksi aika hienosti ottanut. Jotkut olisi olleet itkemässä hulluina jossain vastaanotoilla.
Läpimätä Helsingin terveydenhuolto rikollispaskiaisilla on tänmön maan ongelma. Jos pelataan olemassa olevien lakien mukaan, ei kellään olisi suuria ongelmia. Siksi ne lait on jotta sa.. tan ällötykset ei pääsisi tekemään rikoksia tuosta vaan, jopa terveydenhuollossa.
Aika alisteisessa, asemassa on potilas esim. sairaslassa, jos joku hullu mielenvikainen lakia valmis rikkova lääkäri sattuu kohdalle.
En minäkään uskonut, että niitä on. Kyllä on. Pahoittelen jos joudut asioimaan esim. HUS:in alueella.
Ai todista? Voisin helposti. Mutta en pääse todistaman vai miten luulet, että asiat järjestetty vakavissa rikoksissa tuolla tasolla.
Jos ei ilman lääkettä laihdu niin on peiliin katsomisen paikka.
Itse päätät mitä ja miten paljon suuhusi ruokaa laitat.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ilman lääkettä laihdu niin on peiliin katsomisen paikka.
Itse päätät mitä ja miten paljon suuhusi ruokaa laitat.
Se on totta, että itse hän sen päättää. - Mutta kaikki asiat eivät aina hoidu ilman lääkkeitä. Lääketeollisuus ei ole olemassa turhan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke? Ozempic? Miksi hankkia lääkettä kalliimmalla, jos sen saa diabeetikkona halvemmalla, oikeutetusti? En nyt varmaan ymmärtänyt mitä tässä oikein tarkoitetaan. Voisitko selventää, mua kiinnostaa, on omakohtaista kokemusta.
Rybelsus. En halua diabetesta, olen siinä rajoilla, vielä ei ole virallisesti, kiitos lääkkeen. Pian mennään rajan yli ja saan siitä kela-korvauksen, tähän asti olen maksanut sen yli satasen kuussa omasta pussista.
Voitko hoitaa itseäsi ruokavaliolla? Sekin on mahdollista.
Lihavat syyttävät aina muita omasta lihavuudestaan. Lappavat rasvaa ja sokeria ja makaavat sohvalla liikkumatta ja silti lihavuus on lääkärin, vanhempien, yhteiskunnan ja vaikka kenen lie syy, muttei oma. Ovat raukat vain uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat vie jo sairastuneilta lääkkeet. Niiden saatavuutta odottaessa voi vaikka syödä v ähmmeän sokeria.
Elintapasairaudet pois julkisen sairaanhoidon piiristä.
Samalla periatteella tupakasta ja alkoholista johtuvat sairaudet sitten myöskin pois julkisesta sairaanhoidosta.
Puhumattakaan trans y.m hoidoista ja leikkauksista!
Laitetaan myös raskaudesta todelliset kulut äidin maksettavaksi. Raskaus ja synnytys ovat omia valintoja, jotka voidaan ehkäistä. Ne ovat omaa itsekkyyttä, joka saastuttaa koko ajan enemmän ja jota ei kenenkään tarvitse käydä läpi.
"Se on totta, että itse hän sen päättää. - Mutta kaikki asiat eivät aina hoidu ilman lääkkeitä. Lääketeollisuus ei ole olemassa turhan takia."
Laihtuminen hoituu myös ilman lääkkeitä.
Laihtuminen tosiaan onnistuu ilman lääkkeitä. Vuosina 1865-68 ei Suomessa ollut läskejä. Kaikki me jäljellejääneet voivat olla iloisia, esi-isämme saivat jatketuksi sukua, kaikki edeltäneetkin vihajaksot naapuriemme kanssa. On eri asia hakea ruokaa seurakunnan palvelupisteestä kuin ottaa se väkisin, vaikka tappaen jos muu ei auta.
"On tutkittu, että ylipainoisilta puuttuu hormonia, joka säätelee nälän ja mielitekojen tunnetta. Ozempic ja muut korvaa tämän hormonin. Eli ei oikein päde se:"Niskasta kiinni, porkkanakuuri ja pururadalle".
Ihan höpöpuhetta. 28 vuotta sairaanhoitajana ja voin kertoa että satoja ihmisiä olen nähnyt laihduttavan ilman minkäänlaisia lääkkeitä. Niitä ei vielä edes muutama vuosi sitten ollut!! Ja hyvin onnistui laihduttaminen siltä kuka sitä oikeasti haluaa.
Kävin myös julkisen puolen lääkärillä.
- mulla taas vaiva x johon toiminut lääke y.
- määrään lääkkeet a ja b.
-lääkkeet a ja b eivät tehonneet aiemmin. Lääke y tehosi heti.
-määrään ensin lääkkeet a ja b.
2 viikkoa myöhemmin
-lääkkeet a ja b ei tehonneet.
-määrään lääkkeen y.
Tehosi välittömästi.
MIKSI?
Ens kerralla jään kotiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke? Ozempic? Miksi hankkia lääkettä kalliimmalla, jos sen saa diabeetikkona halvemmalla, oikeutetusti? En nyt varmaan ymmärtänyt mitä tässä oikein tarkoitetaan. Voisitko selventää, mua kiinnostaa, on omakohtaista kokemusta.
Rybelsus. En halua diabetesta, olen siinä rajoilla, vielä ei ole virallisesti, kiitos lääkkeen. Pian mennään rajan yli ja saan siitä kela-korvauksen, tähän asti olen maksanut sen yli satasen kuussa omasta pussista.
Mitä olet itse tehnyt itsesi eteen välttääksesi diabeteksen? Oletko olettanut että lääke on se avain loputtomiin ja sulla ei ole vastuuta? Kiukuttelet kun pikkulapsi. Yhyy en saa joten lääkärin syy että lihon lisää ja saan diabeteksen. Kai se selitti miksei uusinut?
Olen syntyn
Just. Kuitenkin lihominen on muuta kun sukusi. Jonka varjolla päätit lihoa lisää saadaksesi lääkettä diabeteksen avulla. Miksi odotat ja edelleen, mitä olet itse tehnyt terveytesi eteen?
"On tutkittu, että ylipainoisilta puuttuu hormonia, joka säätelee nälän ja mielitekojen tunnetta. Ozempic ja muut korvaa tämän hormonin. Eli ei oikein päde se:"Niskasta kiinni, porkkanakuuri ja pururadalle".
Juu juu. Ko. lääkefirma on tutkinut. Ihan mainostekstiä.
Mites selität että ihmiset on laihduttaneet vielä viisi vuotta sitten ilman mitään lääkkeitä ja onnistuneet oikein hyvin??
Syöpähoitojen jälkeen +20 kg. Voin vaihtaa syömiset kenen tahansa kanssa päittäin. Noin 1600 kcal päivässä. Liikun minkä pystyn. Paino pysyy samassa.
Vierailija kirjoitti:
Syöpähoitojen jälkeen +20 kg. Voin vaihtaa syömiset kenen tahansa kanssa päittäin. Noin 1600 kcal päivässä. Liikun minkä pystyn. Paino pysyy samassa.
Mitä tarkoitat? Mitä sä sitten syöt?
Ihan turhaa työtä tehty. 20 kg pois, mutta otetaan se nyt korkojen kera takaisin. Kiitos lääkäri tästäkin avusta. Kenenkään on turha lässyttää kansan lihomisesta, koska siihen ei saa apua. Jos joku toimii, niin otetaan se pois.
Minä laihdutan Wegovyn avulla. Ihan turha väittää, että sitten vaan maataan sohvalla ja mässytetään kaikkea ja lääke hoitaa laihtumisen. Näin ei ole. Minulle ei todellakaan maistu mikään ylimääräinen, en syö karkkia, en sipsejä, en juo siideriä. Ei maistu. Ei maistu myöskään ruoka kovinkaan hyvin. Tulee aivan täysi olo pienistä annoksista.
Tämän myötä sydän- ja verisuonitautien riski pienenee huomattavasti. Lääkkeen käytön myötä omat veriarvoni ovat nykyään huippuhyvät.
En ymmärrä miksi tälläkin palstalla ollaan niin paljon tätä vastaan. Itse maksan lääkkeeni, oma kroppani kärsii sivuvaikutukset. Paino on pudonnut hienosti ja voin paljon paremmin. Liikunta on entistäkin helpompaa, kun läskit eivät ole tiellä, vaikka sohvaperuna en ole koskaan ollutkaan.
Onko vastustus sen vuoksi, ettei itse saa tai ole varaa lääkkeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomatonta kyvyttömyyttä kantaa vastuuta itsestään! En suoraan sanottuna edes ymmärrä, miten voi lihottaa itsensä yli 100-kiloiseksi. Sitä varten täytyy nähdä jo vaivaa. Geenejä on ihan turha syyttää. Lihavuoret ovat aivan älytön rasite yhteiskunnalle. Tupakkaa ja alkoholia verotetaan rajusti, ja mun puolesta saisi verottaa enemmänkin. Mutta entä lihavat? Roskaruoan ja karkkien verotus on aivan liian alhaista. Tupakalle ja alkoholille on ikäraja, mutta epäterveelliselle ruoalle ei ole painorajaa.
Eli läskiytyminen on sallittua.
Läskeille vinkki: Syökää vähemmän ja liikkukaa enemmän. Ei siihen mitään lääkettä tarvita niin pääsee kuntoon kun elimistön omat endorfiinit yms. vähentävät syömistarvetta.